úterý 4. října 2022

Hra 731: Stroj Času (1992)


Stroj Času
Vývojář: Stephan Roh
Vydavatel: SoftCorn
Vydáno 1992 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

V blíže neurčené budoucnosti nás během jednoho zásobovacího letu vcucne jakási mlhavá koule a přenese nás o tisíce let zpátky do minulosti. Po přistání na planetě nacházíme město plné agresivních Inků a naším cílem nebude nic jiného, než najít stroj času a vrátit se zpátky tam, kam patříme. 

Pro vstup do programu je nutné zadat heslo "beta +". Zároveň je nutné sehnat si opravenou verzi, jinak hra nejde dohrát. 

Příběh

Začátek hry

Sezame, otevři se

Ovládání je řešeno velice nestandardně - pohybujeme se kurzorovými šipkami a dále jsou k dispozici příkazy VEZMI, POLOŽ, POUŽIJ, PROZKOUMEJ a POMOC, které se vyvolávají stiskem kláves Return (enter), Tab, Space (mezerník), Esc a DBS (Backspace). Kromě posledního příkazu pak ještě musíme vždy specifikovat předmět stisknutím číslice. Např. pokud chceme použít heslo k otevření brány do paláce, je nutné stisknout Space a poté "2" pro vybrání hesla, které je v inventáři na druhé pozici. Pokud chceme vzít něco ze země, stiskneme Enter a "1". 

V inventáři je místo pro 10 předmětů, ovšem ten desátý se nedá vybrat, jelikož nejde zadat "10" a ani na "0" hra nereaguje. Může tedy nastat situace, kdy je nutné nejprve zahodit nějaký nepotřebný předmět a teprve poté sebrat novou věc. 

"Moc" je podle popisku láhev moči

Polil jsem kněžího močí a ten se rozpadl

Šakalí díra je konečná

Úvodní oblast kolem lodi je úplně prázdná, ovšem po vstupu do paláce nás čeká mnoho pastí a soubojů se strážci a kněžími. Stačí ovšem pouze používat meč či záhadný předmět "moc", což je podle popisku pravděpodobně láhev s močí, a nepřátele vždy porazíme. 

Hra není obtížná a i když některé hádanky nejsou příliš logické (štít nás ochrání v hořící místnosti) a najdeme tu i nehezké pasti (šakalí díra, kde se za námi zavřou dveře a nejde odejít), tak se dá pohodlně během chvíle dohrát. 

Na závěrečné obrazovce se dozvíme, že autor připravoval další textovky se jmény Ferda Mravenec, Explose 1 a Explose 2, ty ovšem pravděpodobně nikdy nevznikly či nebyly zachovány. 

Mapa

POSTUP HROU
U vstupu do paláce jsem použil heslo a uvnitř se schoval ve výklenku. Silou jsem rozbil sochu bůžka a sebral meč, se kterým jsem likvidoval všechny stráže, na něž jsem narazil. Zpět na východ a na chodbě jsem našel pochodeň a lano. Silou jsem otevřel dveře do kobky, pochodní zahnal zmije a sebral moč. Ve vězení jsem mečem osvobodil vězně a získal heslo2. V kuchyni na mě čekala kýta a u ložnice štít. V ložnici jsem polil kněze močí a sebral listinu

Vrátil jsem se do trojchodby a na svatém místě močí zlikvidoval další kněží. Položil jsem moč a sebral znamení. Na západě jsem opravil můstek pomocí lana a na sochu bůžka použil listinu. Psa jsem odlákal kýtou a pokračoval na západ. Silou jsem otevřel dveře, v místnosti s ohněm použil štít a sebral magický kámen. Ten zafungoval na sochu krále, za níž jsem našel obřadní síň, kterou jsem zapálil pochodní a opět použil štít, abych se dostal na východ ke stroji času. S tím jsem se vrátil zpět k lodi a použil ho k návratu na Zem. 
KONEC POSTUPU HROU

Co jiného udělat se síní plnou lidí než jí zapálit

Stroj času

Vítězství!

Verdikt: Sci-fi textovka s nezvyklým ovládáním. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat