pátek 28. února 2020

Hra 410: Cvokárna (1990)


Cvokárna
Vývojář: Hardsoft
Vydavatel: Hardsoft
Vydáno 1990 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Cvokárna je předělávka hry Madhouse (1988) z počítačů Sharp MZ-800. Není to ovšem prostý port, jelikož hra je lehce předělána a rozšířena. Co se týče zápletky, úkolem tentokrát není najít poklad, ale musíme se hlavně dostat ven z ústavu, ve kterém jsme zavřeni.

Úvodní obrazovka
Instrukce
Začátek hry a slovník příkazů

Ovládání je vyřešeno velmi zajímavě - stačí totiž vždy stisknout první písmeno příkazu a poté první písmeno předmětu. Tedy například "V" a "K" znamená "vezmi klíč". Trošku škoda ale je, že pro pohyb musíme pokaždé vyvolat příkaz "jdi", tedy např. pro pohyb na sever musíme zvolit "J" a "S".

Vyvolat lze i slovník příkazů, kde se dozvíme, že k dispozici jsou příkazy vezmi, odlož, použij, jdi, nabídni a pak také inventura, slovník a konec.

Notor mě uškrtil
Šílený pedagog
Miloš neovládá gramatiku

Obtížnost je nižší, i když můj průchod hrou byl ulehčen faktem, že jsem si část hry pamatoval z původní verze. Zde tedy přibylo pár obrazovek navíc, hlavně ke konci hry, kdy se dostaneme na půdu. Většina postav zůstala, najdeme tu tedy úplatného vrátného, uslintaného notorika, šíleného pedagoga, kleptomana a spícího profesora. Nicméně zmizel zakomplexovaný programátor a nahradil ho bývalý estébák a nově tu najdeme reklamního agenta, státníka a blázna - Draculu.

Bývalý estébák, nyní blázen, mě ukončil
"Demonstrace není povolená!"
Nápověda od profesora
Mapa

POSTUP HROU
Sebral jsem intim-sprej, vyšel po schodišti do 1. patra, sebral klíč a vrátil se po schodech dolů. V kuchyňce jsem sebral uherák, otevřel dveře klíčem a uvnitř sebral denaturák. Ten jsem donesl do cely notora, který ho vypil a oslepl, takže jsem mohl vzít paklíč. S tím jsem se vrátil do 1. patra k bráně a odemkl ji.

Reklamní agent
Pes se udávil uherákem
Nechtěl bych vypadat jak Krampol

Ještě než jsem vešel dovnitř jsem se ale vydal na jih a sebral rádiovku. Dále do malé cely a opět z ní ven, čímž jsem se zbavil nebezpečného blázna. Uvnitř jsem vzal žebřík a konečně prošel bránou. Prošel jsem přes psa, který se udávil uherákem, vyšplhal na půdu, nasadil rádiovku a sebral sekyru. U pavouků jsem použil intim-sprej a poté sekyru, čímž jsem otevřel dveře do skrýše kleptomana. Sebral jsem tisícikorunu a nabídl ji vrátnému, který mě nechal opustit ústav.
KONEC POSTUPU HROU


Kleptomanova skrýš
Neberte úplatky, nebo se z toho zblázníte!
Vítězství !

Verdikt: Mírně rozšířená hra Madhouse.
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat