Cvokárna
Vývojář: Hardsoft
Vydavatel: Hardsoft
Vydáno 1990 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Cvokárna je předělávka hry
Madhouse (1988) z počítačů
Sharp MZ-800. Není to ovšem prostý port, jelikož hra je lehce předělána a rozšířena. Co se týče zápletky, úkolem tentokrát není najít poklad, ale musíme se hlavně dostat ven z ústavu, ve kterém jsme zavřeni.
|
Úvodní obrazovka |
|
Instrukce |
|
Začátek hry a slovník příkazů |
Ovládání je vyřešeno velmi zajímavě - stačí totiž vždy stisknout první písmeno příkazu a poté první písmeno předmětu. Tedy například "V" a "K" znamená "vezmi klíč". Trošku škoda ale je, že pro pohyb musíme pokaždé vyvolat příkaz "jdi", tedy např. pro pohyb na sever musíme zvolit "J" a "S".
Vyvolat lze i slovník příkazů, kde se dozvíme, že k dispozici jsou příkazy vezmi, odlož, použij, jdi, nabídni a pak také inventura, slovník a konec.
|
Notor mě uškrtil |
|
Šílený pedagog |
|
Miloš neovládá gramatiku |
Obtížnost je nižší, i když můj průchod hrou byl ulehčen faktem, že jsem si část hry pamatoval z původní verze. Zde tedy přibylo pár obrazovek navíc, hlavně ke konci hry, kdy se dostaneme na půdu. Většina postav zůstala, najdeme tu tedy úplatného vrátného, uslintaného notorika, šíleného pedagoga, kleptomana a spícího profesora. Nicméně zmizel zakomplexovaný programátor a nahradil ho bývalý estébák a nově tu najdeme reklamního agenta, státníka a blázna - Draculu.
|
Bývalý estébák, nyní blázen, mě ukončil |
|
"Demonstrace není povolená!" |
|
Nápověda od profesora |
|
Mapa |
POSTUP HROU
Sebral jsem
intim-sprej, vyšel po schodišti do 1. patra, sebral
klíč a vrátil se po schodech dolů. V kuchyňce jsem sebral
uherák, otevřel dveře klíčem a uvnitř sebral
denaturák. Ten jsem donesl do cely notora, který ho vypil a oslepl, takže jsem mohl vzít
paklíč. S tím jsem se vrátil do 1. patra k bráně a odemkl ji.
|
Reklamní agent |
|
Pes se udávil uherákem |
|
Nechtěl bych vypadat jak Krampol |
Ještě než jsem vešel dovnitř jsem se ale vydal na jih a sebral
rádiovku. Dále do malé cely a opět z ní ven, čímž jsem se zbavil nebezpečného blázna. Uvnitř jsem vzal
žebřík a konečně prošel bránou. Prošel jsem přes psa, který se udávil uherákem, vyšplhal na půdu, nasadil rádiovku a sebral
sekyru. U pavouků jsem použil intim-sprej a poté sekyru, čímž jsem otevřel dveře do skrýše kleptomana. Sebral jsem
tisícikorunu a nabídl ji vrátnému, který mě nechal opustit ústav.
KONEC POSTUPU HROU
|
Kleptomanova skrýš |
|
Neberte úplatky, nebo se z toho zblázníte! |
|
Vítězství ! |
Verdikt: Mírně rozšířená hra Madhouse.
Hodnocení: 3/10
Žádné komentáře:
Okomentovat