Cosmy Hero
Vývojář: Jan Adamec
Vydavatel: Light
Vydáno 1990 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Jakožto "Fast James" se v roce 3000 dostáváme do zajímavé situace - při naší cestě kolem Pluta nás do svých útrob vtáhne slavná vesmírná loď Enterprise ze seriálu Star Trek. Nezbývá nám tedy nic jiného, než stovky let starou kocábku prozkoumat a zjistit, jak odletět.
Příběh |
Slovník příkazů |
Začátek hry |
Na úvodních obrazovkách se dozvíme i všechny příkazy, přes něž se hra ovládá. Kromě příkazů pro pohyb to jsou použij, prozkoumej, vezmi, zasuň, inventář, slovník a konec. Tyto se dají zkracovat na 3 písmena (kromě toho posledního "ODLET"), nicméně autor parser úplně nedoladil a u předmětů je nutné vypisovat celý název, tedy příkaz je např. "VEZ KARTU S KODEM", což je nemilé.
Loď je rozdělena na tři patra, mezi nimiž se pohybujeme přes výtahy. Obtížnost je nízká a člověka hned napadne, co s předměty dělat a jak postupovat dál. Nicméně trochu mi vadil nejasný cíl hry, kdy jsem víceméně jen bloudil, po cestě sebral pár zajímavých předmětů, se kterými se ale nedalo nic dělat, ani je nešlo prozkoumat, na posledním políčku jsem zapojil nějaký kabel a pak mě napadlo vrátit se na první obrazovku a použít příkaz "ODLET", což zafungovalo.
Nicméně pokud hráč nesebere některé na první pohled nepotřebné předměty, hra mu nedovolí odletět a dokončit hru. Hodně nešťastný je i bug, kdy hra spadne s chybou, pokud nezadáme žádný příkaz a pouze potvrdíme pomocí klávesy Enter, což se mi párkrát stalo.
RIP |
Názvy předmětů je nutné vypisovat celé |
S robotem můžeme projet přes nebezpečné místnosti |
Loď je rozdělena na tři patra, mezi nimiž se pohybujeme přes výtahy. Obtížnost je nízká a člověka hned napadne, co s předměty dělat a jak postupovat dál. Nicméně trochu mi vadil nejasný cíl hry, kdy jsem víceméně jen bloudil, po cestě sebral pár zajímavých předmětů, se kterými se ale nedalo nic dělat, ani je nešlo prozkoumat, na posledním políčku jsem zapojil nějaký kabel a pak mě napadlo vrátit se na první obrazovku a použít příkaz "ODLET", což zafungovalo.
Nicméně pokud hráč nesebere některé na první pohled nepotřebné předměty, hra mu nedovolí odletět a dokončit hru. Hodně nešťastný je i bug, kdy hra spadne s chybou, pokud nezadáme žádný příkaz a pouze potvrdíme pomocí klávesy Enter, což se mi párkrát stalo.
Uklízím jedině dynamitem |
Atari 800XE funguje i v roce 3000 |
Mapa |
POSTUP HROU
Vzal jsem černou skříňku (VEZ CERNOU SKRINKU) a šel prozkoumat skříň (PRO SKRIN). Vzal jsem kartu s kódem (VEZ KARTU S KODEM) a v dílně dálkové ovládání (VEZ DALKOVE OVLADANI). Šel jsem před laboratoř a na robota použil dálkové ovládání (POU DALKOVE OVLADANI). S robotem jsem místnost prozkoumal a sebral skafandr (VEZ SKAFANDR).
U zavřených dveří jsem použil kartu (ZAS KARTU S KODEM), prozkoumal krabičku (PRO KRABICKU) a sebral plastickou výbušninu (VEZ PLASTICKOU VYBUSNINU). S ní jsem vyčistil nepořádek u vzpříčených dveří (POU PLASTICKOU VYBUSNINU) a odjel výtahem na druhou palubu.
Centrální počítač mi prozradil... barvu konektoru? |
Nevím, co dělám, ale je to nutné pro dokončení hry |
Zde jsem si hned navlékl skafandr (POU SKAFANDR) a sebral disketu (VEZ DISKETU). Na konci chodby jsem sebral zdroj světla - zářivou tekutinu (VEZ ZARIVOU TEKUTINU) a prošel až k terminálu, do kterého jsem disketu vložil (ZAS DISKETU). Získal jsem tak heslo pro centrální počítač, které jsem hned použil (THGIL). Získal jsem barvu správného konektoru (červená).
Odjel jsem výtahem na třetí palubu, sebral časový urychlovač (VEZ CASOVY URYCHLOVAC), zprávu pro Zemi (VEZ ZPRAVU PRO ZEMI) a kabel (VEZ KABEL). Ten jsem použil u konektorů (ZAS KABEL) a zvolil správný konektor (CERVENY).
Vrátil jsem se na začátek do hangáru a odletěl (ODLET).
Verdikt: Lehce podprůměrná textovka - je škoda, že autor více nerozpracoval některé nápady a nevytěžil více z bohatého universa Star Treku.
Hodnocení: 3/10
Hodnocení: 3/10
Žádné komentáře:
Okomentovat