Cirkus Šaša Tomáša - Robotík Oberá Jahody
Vývojář: Andrej Blaho & Ivan Kalaš & Dezider Tóth
Vydavatel: Andrej Blaho & Ivan Kalaš & Dezider Tóth
Vydáno 1990 pro PMD 85
Žánr: Logická hra
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Na hlavní obrazovce vidíme animovaného šaška, který hraje na trumpetu. Stiskem klávesy se pak dostaneme na obrazovku s instrukcemi, kde se do detailu dozvíme, co je vlastně náplní hry. Na další obrazovce si pak můžeme zvolit jednu ze tří úrovní, kterou si přejeme spustit. Každá úroveň pak má pět úloh.
V této hře ovládáme robota, se kterým se pohybujeme po zahradě a sbíráme jahody. Zahrada je přitom rozdělena na políčka. Jakmile všechny jahody sebereme, musíme se vrátit zpátky na start. V první úrovni ovládáme robota přímo, ve druhé sedí robot na zadku a příkazy musíme navolit dopředu a pak spustit. Třetí úroveň je to stejné, akorát ve větší zahradě.
Před každou úrovní se počítač zmocní ovládání a převede nám ukázku.
Jedná se tedy o takovou zjednodušenou, dětskou verzi robota Karla. Obtížnost je samozřejmě nízko, ale i tak se mohlo jednat o pěkný úvod do programování. Pokud se někde udělá chyba, tak šašek Tomáš vykukující z levé horní části obrazovky pouze zapláče a úloha se bez postihu opakuje.
Verdikt: Variace na Robota Karla pro malé děti.
Hodnocení: 3/10
Robotík oberá jahody je jedna z pěti her přiložených ke knize Cirkus šaša Tomáša, která byla vydaná v roce 1990. Jak je z názvu patrné, jedná se o knihu, respektive hry pro děti v nichž hlavní postavou jest šašek Tomáš.
Na hlavní obrazovce vidíme animovaného šaška, který hraje na trumpetu. Stiskem klávesy se pak dostaneme na obrazovku s instrukcemi, kde se do detailu dozvíme, co je vlastně náplní hry. Na další obrazovce si pak můžeme zvolit jednu ze tří úrovní, kterou si přejeme spustit. Každá úroveň pak má pět úloh.
Instrukce |
Volba úrovně |
Ukázka |
V této hře ovládáme robota, se kterým se pohybujeme po zahradě a sbíráme jahody. Zahrada je přitom rozdělena na políčka. Jakmile všechny jahody sebereme, musíme se vrátit zpátky na start. V první úrovni ovládáme robota přímo, ve druhé sedí robot na zadku a příkazy musíme navolit dopředu a pak spustit. Třetí úroveň je to stejné, akorát ve větší zahradě.
Před každou úrovní se počítač zmocní ovládání a převede nám ukázku.
Začátek hry |
Úspěšně jsem sebral obě jahody a vrátil se na start |
Jedná se tedy o takovou zjednodušenou, dětskou verzi robota Karla. Obtížnost je samozřejmě nízko, ale i tak se mohlo jednat o pěkný úvod do programování. Pokud se někde udělá chyba, tak šašek Tomáš vykukující z levé horní části obrazovky pouze zapláče a úloha se bez postihu opakuje.
Druhá úroveň - robot provádí mé příkazy |
Třetí úroveň - volím příkazy |
Verdikt: Variace na Robota Karla pro malé děti.
Hodnocení: 3/10
Žádné komentáře:
Okomentovat