středa 28. listopadu 2018

Hra 270: Super Mission (1988)


Super Mission
Vývojář: Miroslav Urda
Vydavatel: Miroslav Urda
Vydáno 1988 pro PMD 85
Žánr: Plošinovka
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Popravdě hry od Miroslava Urdy mi zatím moc radosti nepřinášely. Rescuer Willy (198?) a Cobra (1987) byly natolik zabugované, že se nedaly ani dohrát a Categoric (1987), Stripped (1987) a Hungry Pango (1988) příliš povedené nebyly.

Super Mission je proto zatím s přehledem nejlepší hra, kterou autor vytvořil a to nejenom díky tomu, že neobsahuje žádné závažné bugy a dá se dohrát, ale i díky tomu že je to plošinovka, což je žánr, který bych tu rád viděl daleko častěji.

Úvodní obrazovka
Začátek hry
Přeskakování prvního nepřítele

Ve hře se ujmeme nejmenovaného zachránce, který se snaží dostat ke své milé a zachránit ji. Není tu žádný časový limit, v cestě mu ale stojí různé překážky jako jsou pohybující se lasery, nepřátelé, miny(?), apod. Jakýkoliv kontakt s nimi znamená ztrátu jednoho ze čtyř životů a přemístění postavy zpět na začátek. 

Můžeme také sbírat různé cenné předměty, které zvyšují skóre (jeden předmět je za 100 bodů). Z nějakého důvodu se počet sebraných předmětů označuje jako "SOOX" a k čemu je ukazatel "SUB", tak na to jsem nepřišel. Systém bodování ale úplně ztrácí na významu jakmile si uvědomíte, že se obrazovky po opuštění restartují, takže stačí neustále přecházet z jedné obrazovky na druhou a sbírat znovu se objevivší předměty. 


Ideální obrazovka, na kterou se stačí pořád vracet a nahrabat si skóre
Levitující "ufounci" jsou ta lehčí překážka
Pohybující se mina. Tedy předpokládám, že to je mina.

Postava se pohybuje do stran, může lézt po žebříku nahoru / dolu a také ovládá skok, díky kterému může rychle překonat pohybující se nepřátele či proskočit laserové paprsky. V první polovině hry jdeme doleva, jakmile dojdeme na konec, tak konečně sešplháme po žebříku do spodní části obrazovky a jdeme zase doprava, na první obrazovku, kde zachráníme naši vyvolenou. Obrazovky se dost často opakují a najdeme zde jen pár elementů. Bohužel tu nejsou nějaké extra prvky jako třeba tajné vchody nebo něco podobného. 

Za dokončení hry dostaneme tučnou bodovou odměnu, hra zobrazí gratulační obrazovku a poté vrátí postavu zpět na začátek, takže můžeme pokračovat a dál si vylepšovat skóre, dokud nepřijdeme o všechny životy. Tipl bych si, že se autor při vytváření inspiroval nějakou zahraniční hrou, ale nepodařilo se mi přijít na to jakou. 


Konečně žebřík dolu. A teď zpátky doprava.
Lasery jsou s přehledem nejtěžší překážka ve hře
Zachránil jsem krásku v nesnázích
Vítězství !

Verdikt: Jednoduchá plošinovka, ve které se snažíme přes překážky prokličkovat až k naší milé. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat