pondělí 4. června 2018

Hra 212: Hungry Pango (1988)


Hungry Pango
Vývojář: Miroslav Urda
Vydavatel: Miroslav Urda
Vydáno 1988 pro PMD 85
Žánr: Arkáda
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Miroslav Urda už se nám představil s několika hrami (Rescuer Willy, Categoric, Cobra, Stripped), ale ani jedna si neodnesla příliš vysoké hodnocení. Jak autor sám píše, vytvářel je ve svých 17-18 letech, kdy se teprve učil programovat a kvalita tomu odpovídá. 

"Hladový Pango" je variace na Pac-mana, kdy se ocitnete v bludišti plném jídla (není to specifikované, ale vzhledem k tvaru tomu říkejme koblihy) a pokusíte se sníst co nejvíce, přičemž vás nesmí chytit jakýsi strážce, který bludištěm bloumá a číhá na zloděje. Pokud vás chytí, ztratíte jeden ze svých pěti životů. Cílem je samozřejmě nashromáždit co nejvyšší skóre, kdy za každou sebranou koblihu dostanete jeden bod. 

Úvodní obrazovka s popisem ovládání
Začátek hry
Oh "Boy"

S Pangem se objevíte vždy ve spodní části obrazovky a zároveň je vpravo východ, kterým můžete utéct do další úrovně. Bludišť je tedy několik a i když v jedné úrovni vidíte nápis "End", tak hra žádný konec ve skutečnosti nemá. Úrovně se opakují stále dokola, dokud nepřijdete o všechny životy, což je v téhle hře problém. 

Hlídač totiž není moc chytrý a vyhnout se mu není problém. Situaci ještě ulehčuje fakt, že pokud se hned na začátku vydáte k východu, tak nemá žádnou šanci vás chytit, přičemž vy po cestě seberete pár koblih a takto to můžete opakovat do nekonečna. Obtížnost je tedy opravdu minimální a přitom by to šlo vyřešit tak lehce - otevřít východ z úrovně jen po sesbírání všech koblih. 

Je to konec? Není to konec
Život zde nemá smysl, raději se nechám dobrovolně zabít

Verdikt: Hra vypadá spíše jako nějaký nedodělaný prototyp - v podstatě tu neexistuje obtížnost, přitom by to s menšími úpravami mohlo být daleko lepší a mohlo se jednat o slušnou variaci na Pac-mana. 
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat