pátek 8. června 2018

Golden Triangle v Síni slávy

Dost možná to už někteří z vás viděli, ale já se k tomu dostal až dnes. Našel jsem totiž záznam z předávání cen Česká hra roku 2016, které se konalo v únoru 2017, tedy shodou okolností v době, kdy tento blog začal.

Pokud překousnete výkon moderátorů, tak je zajímavé celé video, ale vypíchnout jsem chtěl hlavně závěr (začíná na 49. minutě), kdy se poprvé uváděli čeští vývojáři do Síně slávy a naprosto zaslouženě byli jako první zvoleni kluci z Golden Triangle, čili Miroslav Fídler (Cybexlab), Tomáš Rylek (T. R. C.) a Franta Fuka (Fuxoft), kteří měli v 80. letech na herní scéně dost možná největší vliv.

Na videu můžete vidět jak jejich krátký medailonek, tak i následný proslov, kdy si všichni tři došli na pódium pro ceny, které jim předal další český herní archeolog Jaroslav Švelch, jenž je mimo jiné autorem disertační práce "Osmibitové poblouznění", kterou doporučuji prozkoumat, pokud jste tak již neučinili (viz Odkazy).


Doufejme, že se ocenění v budoucnosti dočkají i další tvůrci osmibitových her, protože nějaké adepty zde vidím. Co třeba autoři velmi kvalitních her pro PMDčko - Karel Šuhajda (Hlípa, 3D Mikrotron, Willy Walker), nebo kluci z VBG Software (Manic Miner, Flappy, Saboter)? Nebo napadají vás nějací další adepti?

4 komentáře:

  1. Tak dokud tam nebude pan Vávra, tak to nebude žádná Síň slávy, to je první věc, kterou si musíme ujasnit :-)). Letos to dostal Martin Klíma, adeptů z téhle éry už je víc a řekl bych, že zastíní tu 8bitovou generaci. Asi i zaslouženě. Ale Kasuha na podiu by byl super, známe se a je skvělej.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za Klímu jsem rád, Vávra půjde tipuji příští rok. Ale jak říkáš, pravděpodobně se teď už na 8bit generaci dlouho nedostane a budou to dostávat bratři Španělé a další profláklí vývojáři, což je vzhledem k jejich úspěchu logické. Kasuha je hádám přezdívka Šuhajdy?

      Vymazat
    2. Jojo. Já ho pamatuju z rané éry Doom/Quake, kdy byl součástí scény, účastnil se celé řady LANek a docela slušně hrál. Tehdy jsem o jeho minulosti nevěděl. První naše setkání, 12.4.1997, pak spousta akcí probíhala i u něj v bytě, mám nespočet fantastických historek. Je to super člověk, jedinečný a svérázný ;).

      Vymazat
  2. Díky za článek s odkazem na video, pány Rylka a Fídlera jsem viděl poprvé. Fuka je už profláknutá celebrita. Jejich hry jsem v mládí hrával. Třeba se dočkáme i přednášky Jaroslava Švelcha na Bytefestu. Uvidíme :-).

    OdpovědětVymazat