pátek 30. listopadu 2018

Hra 271: Super Discus (1988)


Super Discus
Vývojář: Martin Sústrik & Palo Čejka & Stano Hrda & Michal Hlaváč
Vydavatel: Sibylasoft
Vydáno 1988 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Super Discus od bratislavské skupiny Sibylasoft (Stensontron (1987), Tria (1987)) je hodně surrealistická hra. Vlastně tu nemáme ani žádný příběh, na úvodní obrazovce se pouze dozvíme, že máme dojít na určité místo v bludišti a to je tak vše. Ve hře se poté pohybujeme po naprosto nesourodých obrazovkách, které spolu vůbec nesouvisí a opravdu to vypadá jak nějaký snový výplod chorého mozku.

Zdá se, že hra byla vytvořena v prosinci 1987, dokonce prý byla dokončena přesně ve 23:50, dne 31. 12. 1987. Na úvodním obrázku je ale datum 1988, čili tipuji, že Michal Hlaváč úvodní obrázek kreslil až později, tudíž komplet hru považuji za dokončenou až v roce 1988 a také ji tak zařadím do svého seznamu.

Seznam autorů
Instrukce
Začátek hry

Hra se ovládá přes kontextové menu, kdy máme všechny příkazy vypsané celou dobu na obrazovce a stačí zmáčknout jednu klávesu. "U" pro použij, "P" pro polož, "I" pro inventář, atd. Hra je krásně rychlá a svižná a prozradím, že také díky tomu je možné celou hru dohrát do minuty. Hlavní důvod je ale ten, že je hra ukrutně krátká a není tady vlastně pořádná hádanka. Proto je návod ten nejkratší, jaký jsem zatím napsal.

Nejvíce času zabere rozkoukání se a zmapování "terénu". Na začátku hry kamkoliv jsem vlezl, tam jsem zemřel a začal jsem si myslet, že to bude hodně "umírací" textovka s různými vtipnými způsoby skonu. To se naštěstí nepotvrdilo. Za zmínku tady stojí snad jen postava "dědka" s plamenometem, který se pohybuje po obrazovkách kanálu a můžete ho potkat na více místech. Chodící postavu v textovkách příliš často nevidíme.

Černoch z jižních krajin
Chodit na východ evidentně není dobrý nápad, jelikož následuje další smrt
Děda vypadá přátelsky. Jen kdyby na mě nemířil plamenometem.
Mapa

POSTUP HROU
Vylezl jsem ven z kráteru a sestoupil do zahnívajících kanálů. Zde jsem u skalní stěny sebral paralyzátor a použil ho na dědka s plamenometem, který se potloukal někde poblíž. Ten se bezmocně svalil na zem, a tak jsem ho vzal na ramena a donesl ho přes teleport až k obrovskému stroji, do něhož jsem ho vložil. 
KONEC POSTUPU HROU

Teleport
Nevěděl jsem, že teleport byl vynalezen na začátku 20. století
Z nějakého důvodu je nutné vložit zparalyzovaného dědka do stroje
Mimořádné zásluhy za výstavbu? Já tuhle hru vážně nechápu.

Verdikt: Tahle textovka nedává smysl a vypadá jak kdyby vznikla na nějaké programátorské párty plné alkoholu a drog. Je to několik pospojovaných nesourodých obrazovek bez příběhu. Program je přitom hezky svižný a dobře se ovládá, je proto škoda, že z toho nevzniklo něco serioznějšího.
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat