Super Discus
Vývojář: Martin Sústrik & Palo Čejka & Stano Hrda & Michal Hlaváč
Vydavatel: Sibylasoft
Vydáno 1988 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Super Discus od bratislavské skupiny
Sibylasoft (
Stensontron (1987),
Tria (1987)) je hodně surrealistická hra. Vlastně tu nemáme ani žádný příběh, na úvodní obrazovce se pouze dozvíme, že máme dojít na určité místo v bludišti a to je tak vše. Ve hře se poté pohybujeme po naprosto nesourodých obrazovkách, které spolu vůbec nesouvisí a opravdu to vypadá jak nějaký snový výplod chorého mozku.
Zdá se, že hra byla vytvořena v prosinci 1987, dokonce prý byla dokončena přesně ve 23:50, dne 31. 12. 1987. Na úvodním obrázku je ale datum 1988, čili tipuji, že Michal Hlaváč úvodní obrázek kreslil až později, tudíž komplet hru považuji za dokončenou až v roce 1988 a také ji tak zařadím do svého seznamu.
![](https://2.bp.blogspot.com/-Bf50LMirM3c/XAEeNM0kUeI/AAAAAAAAGZQ/JNvh8JuFgYsTzdXWj_DOZdQPyxZPslQxgCLcBGAs/s400/2.png) |
Seznam autorů |
![](https://1.bp.blogspot.com/-LNXIJlY0w_Y/XAEeRY_Rw9I/AAAAAAAAGZU/N0m1wgyOXVMvgsSZyjehVH9oyDj5TgJMQCLcBGAs/s400/3.png) |
Instrukce |
![](https://3.bp.blogspot.com/-XjYNscN_RaY/XAEebRbrtiI/AAAAAAAAGZY/ArNe3Zq0zCQ0s8V7VZyU4lCE--KT2a2_QCLcBGAs/s400/4.png) |
Začátek hry |
Hra se
ovládá přes kontextové menu, kdy máme všechny příkazy vypsané celou dobu na obrazovce a stačí zmáčknout jednu klávesu. "U" pro použij, "P" pro polož, "I" pro inventář, atd. Hra je krásně rychlá a svižná a prozradím, že také díky tomu je možné celou hru
dohrát do minuty. Hlavní důvod je ale ten, že je hra
ukrutně krátká a není tady vlastně pořádná hádanka. Proto je návod ten nejkratší, jaký jsem zatím napsal.
Nejvíce času zabere rozkoukání se a zmapování "terénu". Na začátku hry kamkoliv jsem vlezl, tam jsem zemřel a začal jsem si myslet, že to bude hodně "umírací" textovka s různými vtipnými způsoby skonu. To se naštěstí nepotvrdilo. Za zmínku tady stojí snad jen postava "
dědka" s plamenometem, který se pohybuje po obrazovkách kanálu a můžete ho potkat na více místech. Chodící postavu v textovkách příliš často nevidíme.
![](https://4.bp.blogspot.com/-qPvB5WINqRE/XAEjN0QUfuI/AAAAAAAAGZs/SlG7_YbJer42FWVODVPiURLuG9xLABXzgCLcBGAs/s400/5.png) |
Černoch z jižních krajin |
![](https://4.bp.blogspot.com/--WF0kHf4t0E/XAEjUWlpEnI/AAAAAAAAGZw/mbujZKdvvaYNV62uRfhVwHMpbk3S2ITCQCLcBGAs/s400/6.png) |
Chodit na východ evidentně není dobrý nápad, jelikož následuje další smrt |
![](https://3.bp.blogspot.com/-HjIM-m-7RgE/XAEjkuHVU9I/AAAAAAAAGZ8/QKgnbkuXBGEefvG8f-EQWMQ1c3dqKvhIwCLcBGAs/s400/9.png) |
Děda vypadá přátelsky. Jen kdyby na mě nemířil plamenometem. |
![](https://3.bp.blogspot.com/-5vq2eiiA-CE/W_24rfXqULI/AAAAAAAAGZE/LJkaRjmodR0XrMRgIIZkLuFWXSlcyuUJgCLcBGAs/s400/superdiscus.png) |
Mapa |
POSTUP HROU
Vylezl jsem ven z kráteru a sestoupil do zahnívajících kanálů. Zde jsem u skalní stěny sebral paralyzátor a použil ho na dědka s plamenometem, který se potloukal někde poblíž. Ten se bezmocně svalil na zem, a tak jsem ho vzal na ramena a donesl ho přes teleport až k obrovskému stroji, do něhož jsem ho vložil.
KONEC POSTUPU HROU
Žádné komentáře:
Okomentovat