Super Discus
Vývojář: Martin Sústrik & Palo Čejka & Stano Hrda & Michal Hlaváč
Vydavatel: Sibylasoft
Vydáno 1988 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Super Discus od bratislavské skupiny
Sibylasoft (
Stensontron (1987),
Tria (1987)) je hodně surrealistická hra. Vlastně tu nemáme ani žádný příběh, na úvodní obrazovce se pouze dozvíme, že máme dojít na určité místo v bludišti a to je tak vše. Ve hře se poté pohybujeme po naprosto nesourodých obrazovkách, které spolu vůbec nesouvisí a opravdu to vypadá jak nějaký snový výplod chorého mozku.
Zdá se, že hra byla vytvořena v prosinci 1987, dokonce prý byla dokončena přesně ve 23:50, dne 31. 12. 1987. Na úvodním obrázku je ale datum 1988, čili tipuji, že Michal Hlaváč úvodní obrázek kreslil až později, tudíž komplet hru považuji za dokončenou až v roce 1988 a také ji tak zařadím do svého seznamu.
|
Seznam autorů |
|
Instrukce |
|
Začátek hry |
Hra se
ovládá přes kontextové menu, kdy máme všechny příkazy vypsané celou dobu na obrazovce a stačí zmáčknout jednu klávesu. "U" pro použij, "P" pro polož, "I" pro inventář, atd. Hra je krásně rychlá a svižná a prozradím, že také díky tomu je možné celou hru
dohrát do minuty. Hlavní důvod je ale ten, že je hra
ukrutně krátká a není tady vlastně pořádná hádanka. Proto je návod ten nejkratší, jaký jsem zatím napsal.
Nejvíce času zabere rozkoukání se a zmapování "terénu". Na začátku hry kamkoliv jsem vlezl, tam jsem zemřel a začal jsem si myslet, že to bude hodně "umírací" textovka s různými vtipnými způsoby skonu. To se naštěstí nepotvrdilo. Za zmínku tady stojí snad jen postava "
dědka" s plamenometem, který se pohybuje po obrazovkách kanálu a můžete ho potkat na více místech. Chodící postavu v textovkách příliš často nevidíme.
|
Černoch z jižních krajin |
|
Chodit na východ evidentně není dobrý nápad, jelikož následuje další smrt |
|
Děda vypadá přátelsky. Jen kdyby na mě nemířil plamenometem. |
|
Mapa |
POSTUP HROU
Vylezl jsem ven z kráteru a sestoupil do zahnívajících kanálů. Zde jsem u skalní stěny sebral paralyzátor a použil ho na dědka s plamenometem, který se potloukal někde poblíž. Ten se bezmocně svalil na zem, a tak jsem ho vzal na ramena a donesl ho přes teleport až k obrovskému stroji, do něhož jsem ho vložil.
KONEC POSTUPU HROU
Žádné komentáře:
Okomentovat