The Second Life
Vývojář: Martin Malý
Vydavatel: Demon Software
Vydáno 1988 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Martin Malý byl opravdu plodný autor, ostatně toto je již jeho šestá textovka vytvořená v roce 1988 (naposledy tu byl článek o hře Poradce). Příběh se točí okolo chrámu na japonském ostrově Hokkaidó, ve kterém je prý ukryt poklad, jenž stráží Buddhův duch.
Máme tu tedy jakýsi slepenec her
Zabarachuda (1986) a
Indiana Jones (1985), ze kterých hra evidentně čerpá námět i některé prvky jako třeba důlní vozík, pasti či nepřátelské duchy. I zde je cílem najít poklad a vyváznout se zdravou kůží, což se nepovedlo předchozí výpravě jakéhosi Dicka Samsona, jehož ostatky lze ve hře nalézt.
|
Příběh |
|
Začátek hry |
|
Vybírání z kontextového menu |
Ovládání je řešeno třemi klávesami přes kontextové menu. Pomocí "šipek" nahoru / dolu vybíráme příkaz a třetí klávesou potvrzujeme výběr. Toto řešení vždy hru ulehčuje a nejinak je tomu i tady, kdy hra je velmi jednoduchá a zároveň (jak už to u textovek od Martina Malého bývá) krátká.
Po celou dobu hry hraje ve smyčce jeden
hudební motiv, ze kterého mi začalo brzy hrabat, a tak jsem byl nucen zvuk vypnout. Zajímavé je, že i když před koncem zahodíte všechny získané cennosti, tak je i tak možné hru dohrát a dostat gratulaci s textem, že jste "poklady prodali a nyní si můžeme užívat". Zároveň jsme zváni ke hře
Mr. Hyde's Murder (1988), která tedy evidentně vznikla až po této hře.
|
Narážka na Fukovu hru Indiana Jones |
|
Chycení ducha |
|
Už chápu, proč na úvodní obrazovce autor přeje "dobrý žaludek" |
|
Mapa |
POSTUP HROU
Vzal jsem mrtvé tele a krabici a vyšlapal schodiště. Zde jsem našel huhlajícího ducha, u kterého jsem použil krabici a získal hroudu zlata. Sešel jsem po schodišti až dolu a pokračoval na jih, kde jsem našel tři duchy hlídající diamant. Položil jsem mrtvé tele na zem a duchy tak zaměstnal. Rychle jsem sebral diamant a pokračoval dál.
|
Odkdy můžou duchové jíst telecí? |
|
Tahat v japonských chrámech za podezřelé provázky se nevyplácí |
|
Buddhův duch se polekal |
Narazil jsem na Buddhova ducha, kterého naštěstí oslnila záře vycházející z diamantu a polekaný utekl. Sebral jsem tedy platinový meč a pokračoval důlním vozíkem dále, až na pobřeží, kde mě vyzvedla anglická loď.
KONEC POSTUPU HROU
|
Další inspirace Indiana Jonesem? |
|
Cesta lodí z Japonska do Anglie... to chvilku zabere |
|
Vítězství ! |
Verdikt: Další z řady velmi krátkých textovek od M. Malého, která je tentokráte inspirovaná Indiana Jonesem a Zabarachudou.
Hodnocení: 2/10
Jenom drobná chybka v mapě, krabice se nachází v obrazovce "Křižovatka" a v návodu máš jednou sele, místo tele. :)
OdpovědětVymazatTele jsem opravil, ale krabice by měla být opravdu před křižovatkou. Koukni na to znova.
VymazatHrál jsem to z TAP verze, kde krabice skutečně byla až v obrazovce "Křižovatka", možná hra náhodně vybírá její pozici z několika variant.
VymazatJo, zkoušel jsem to teď znova a při prvním hraní je na křižovatce, ale jakmile zemřeš a začneš novou hru, tak už tam není. Ta pozice se tedy opravdu vybírá náhodně.
VymazatNapsal jsem ti mail!
OdpovědětVymazat