neděle 25. listopadu 2018

Hra 268: The Second Life (1988)


The Second Life
Vývojář: Martin Malý
Vydavatel: Demon Software
Vydáno 1988 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Martin Malý byl opravdu plodný autor, ostatně toto je již jeho šestá textovka vytvořená v roce 1988 (naposledy tu byl článek o hře Poradce). Příběh se točí okolo chrámu na japonském ostrově Hokkaidó, ve kterém je prý ukryt poklad, jenž stráží Buddhův duch. 

Máme tu tedy jakýsi slepenec her Zabarachuda (1986) a Indiana Jones (1985), ze kterých hra evidentně čerpá námět i některé prvky jako třeba důlní vozík, pasti či nepřátelské duchy. I zde je cílem najít poklad a vyváznout se zdravou kůží, což se nepovedlo předchozí výpravě jakéhosi Dicka Samsona, jehož ostatky lze ve hře nalézt.

Příběh
Začátek hry
Vybírání z kontextového menu

Ovládání je řešeno třemi klávesami přes kontextové menu. Pomocí "šipek" nahoru / dolu vybíráme příkaz a třetí klávesou potvrzujeme výběr. Toto řešení vždy hru ulehčuje a nejinak je tomu i tady, kdy hra je velmi jednoduchá a zároveň (jak už to u textovek od Martina Malého bývá) krátká

Po celou dobu hry hraje ve smyčce jeden hudební motiv, ze kterého mi začalo brzy hrabat, a tak jsem byl nucen zvuk vypnout. Zajímavé je, že i když před koncem zahodíte všechny získané cennosti, tak je i tak možné hru dohrát a dostat gratulaci s textem, že jste "poklady prodali a nyní si můžeme užívat". Zároveň jsme zváni ke hře Mr. Hyde's Murder (1988), která tedy evidentně vznikla až po této hře.


Narážka na Fukovu hru Indiana Jones
Chycení ducha
Už chápu, proč na úvodní obrazovce autor přeje "dobrý žaludek"
Mapa

POSTUP HROU
Vzal jsem mrtvé tele a krabici a vyšlapal schodiště. Zde jsem našel huhlajícího ducha, u kterého jsem použil krabici a získal hroudu zlata. Sešel jsem po schodišti až dolu a pokračoval na jih, kde jsem našel tři duchy hlídající diamant. Položil jsem mrtvé tele na zem a duchy tak zaměstnal. Rychle jsem sebral diamant a pokračoval dál. 


Odkdy můžou duchové jíst telecí?
Tahat v japonských chrámech za podezřelé provázky se nevyplácí
Buddhův duch se polekal

Narazil jsem na Buddhova ducha, kterého naštěstí oslnila záře vycházející z diamantu a polekaný utekl. Sebral jsem tedy platinový meč a pokračoval důlním vozíkem dále, až na pobřeží, kde mě vyzvedla anglická loď. 
KONEC POSTUPU HROU


Další inspirace Indiana Jonesem?
Cesta lodí z Japonska do Anglie... to chvilku zabere
Vítězství !

Verdikt: Další z řady velmi krátkých textovek od M. Malého, která je tentokráte inspirovaná Indiana Jonesem a Zabarachudou. 
Hodnocení: 2/10

5 komentářů:

  1. Jenom drobná chybka v mapě, krabice se nachází v obrazovce "Křižovatka" a v návodu máš jednou sele, místo tele. :)

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tele jsem opravil, ale krabice by měla být opravdu před křižovatkou. Koukni na to znova.

      Smazat
    2. Hrál jsem to z TAP verze, kde krabice skutečně byla až v obrazovce "Křižovatka", možná hra náhodně vybírá její pozici z několika variant.

      Smazat
    3. Jo, zkoušel jsem to teď znova a při prvním hraní je na křižovatce, ale jakmile zemřeš a začneš novou hru, tak už tam není. Ta pozice se tedy opravdu vybírá náhodně.

      Smazat