The Second Life
Vývojář: Martin Malý
Vydavatel: Demon Software
Vydáno 1988 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Martin Malý byl opravdu plodný autor, ostatně toto je již jeho šestá textovka vytvořená v roce 1988 (naposledy tu byl článek o hře Poradce). Příběh se točí okolo chrámu na japonském ostrově Hokkaidó, ve kterém je prý ukryt poklad, jenž stráží Buddhův duch.
Máme tu tedy jakýsi slepenec her
Zabarachuda (1986) a
Indiana Jones (1985), ze kterých hra evidentně čerpá námět i některé prvky jako třeba důlní vozík, pasti či nepřátelské duchy. I zde je cílem najít poklad a vyváznout se zdravou kůží, což se nepovedlo předchozí výpravě jakéhosi Dicka Samsona, jehož ostatky lze ve hře nalézt.
![](https://3.bp.blogspot.com/-npQ99LvppUI/W_qodQKcb5I/AAAAAAAAGTU/otl_PeJycMwTyNaYEFr2UaetNvzJVxbrQCLcBGAs/s400/2.png) |
Příběh |
![](https://1.bp.blogspot.com/-J91ou4QC3NQ/W_qogbYmHZI/AAAAAAAAGTY/K1xBLoekj9U8ipqLn-wUFKv0pCn00rNUwCLcBGAs/s400/3.png) |
Začátek hry |
![](https://1.bp.blogspot.com/-mr5q0wxUXw8/W_qqH3QxbrI/AAAAAAAAGTo/6zzhipFuK48xuFlrmlPcnbJVxXVQogUwQCLcBGAs/s400/4.png) |
Vybírání z kontextového menu |
Ovládání je řešeno třemi klávesami přes kontextové menu. Pomocí "šipek" nahoru / dolu vybíráme příkaz a třetí klávesou potvrzujeme výběr. Toto řešení vždy hru ulehčuje a nejinak je tomu i tady, kdy hra je velmi jednoduchá a zároveň (jak už to u textovek od Martina Malého bývá) krátká.
Po celou dobu hry hraje ve smyčce jeden
hudební motiv, ze kterého mi začalo brzy hrabat, a tak jsem byl nucen zvuk vypnout. Zajímavé je, že i když před koncem zahodíte všechny získané cennosti, tak je i tak možné hru dohrát a dostat gratulaci s textem, že jste "poklady prodali a nyní si můžeme užívat". Zároveň jsme zváni ke hře
Mr. Hyde's Murder (1988), která tedy evidentně vznikla až po této hře.
![](https://1.bp.blogspot.com/-7gQ_0yKBqHI/W_qsIhwo-8I/AAAAAAAAGT0/7pLnug23JfMxKM6i8QaC9tLntwPwOxgWQCLcBGAs/s400/5.png) |
Narážka na Fukovu hru Indiana Jones |
![](https://2.bp.blogspot.com/-XaEkqi6EfQA/W_qttHejnTI/AAAAAAAAGUA/l3TABFsPEbg_X7CEUMKbQYpPeyMSeJGQACLcBGAs/s400/6.png) |
Chycení ducha |
![](https://2.bp.blogspot.com/-to1AolUi8Dk/W_qtwy-c7iI/AAAAAAAAGUE/RuhyKnyj25Yr7pENbfRODh6ML8GI93cYwCLcBGAs/s400/7.png) |
Už chápu, proč na úvodní obrazovce autor přeje "dobrý žaludek" |
![](https://1.bp.blogspot.com/-qqnR3Vd-juI/W_qwC4trmCI/AAAAAAAAGUU/7Ufgb1CKwOsIhltJxVHbSHEYnhkbbAO9gCLcBGAs/s400/secondlife.png) |
Mapa |
POSTUP HROU
Vzal jsem mrtvé tele a krabici a vyšlapal schodiště. Zde jsem našel huhlajícího ducha, u kterého jsem použil krabici a získal hroudu zlata. Sešel jsem po schodišti až dolu a pokračoval na jih, kde jsem našel tři duchy hlídající diamant. Položil jsem mrtvé tele na zem a duchy tak zaměstnal. Rychle jsem sebral diamant a pokračoval dál.
![](https://2.bp.blogspot.com/-HhmXhgsCyes/W_qxNxj0YwI/AAAAAAAAGUg/EJPtXLQYbecq_CfE3Ty_cFGT3tnG4ArJgCLcBGAs/s400/8.png) |
Odkdy můžou duchové jíst telecí? |
![](https://1.bp.blogspot.com/-XmSG-_DuFKw/W_qxV8NRZTI/AAAAAAAAGUk/F0MXQl6IFZYPN27Cdy_-zdzTqD3yKkCIwCLcBGAs/s400/9.png) |
Tahat v japonských chrámech za podezřelé provázky se nevyplácí |
![](https://3.bp.blogspot.com/-vJfLE_bH5XY/W_qxezJvAOI/AAAAAAAAGUo/xb2wex0ssX0EVclJEpmUCQRfJPI6ny0xACLcBGAs/s400/10.png) |
Buddhův duch se polekal |
Narazil jsem na Buddhova ducha, kterého naštěstí oslnila záře vycházející z diamantu a polekaný utekl. Sebral jsem tedy platinový meč a pokračoval důlním vozíkem dále, až na pobřeží, kde mě vyzvedla anglická loď.
KONEC POSTUPU HROU
![](https://3.bp.blogspot.com/-Wzfyp4reDSU/W_qxrJtLxKI/AAAAAAAAGUw/NOYxx7bPym0lRAPN7iZA7-ibB08glrv8ACLcBGAs/s400/11.png) |
Další inspirace Indiana Jonesem? |
![](https://4.bp.blogspot.com/-fMGOhXF0vdk/W_qx2UWNxSI/AAAAAAAAGU4/R0sGRuGajQQhYOigPv8lrIoXdAPzpflggCLcBGAs/s400/12.png) |
Cesta lodí z Japonska do Anglie... to chvilku zabere |
![](https://3.bp.blogspot.com/-6GR9P7Aqc-4/W_qx-FPMykI/AAAAAAAAGVA/Lk3uDFFDbZk7wXIlmkG114M81lqugP5kwCLcBGAs/s400/13.png) |
Vítězství ! |
Verdikt: Další z řady velmi krátkých textovek od M. Malého, která je tentokráte inspirovaná Indiana Jonesem a Zabarachudou.
Hodnocení: 2/10
Jenom drobná chybka v mapě, krabice se nachází v obrazovce "Křižovatka" a v návodu máš jednou sele, místo tele. :)
OdpovědětVymazatTele jsem opravil, ale krabice by měla být opravdu před křižovatkou. Koukni na to znova.
VymazatHrál jsem to z TAP verze, kde krabice skutečně byla až v obrazovce "Křižovatka", možná hra náhodně vybírá její pozici z několika variant.
VymazatJo, zkoušel jsem to teď znova a při prvním hraní je na křižovatce, ale jakmile zemřeš a začneš novou hru, tak už tam není. Ta pozice se tedy opravdu vybírá náhodně.
VymazatNapsal jsem ti mail!
OdpovědětVymazat