úterý 23. května 2017

Hra 78: Cobra (1987)


Cobra
Vývojář: Miroslav Urda
Vydavatel: Miroslav Urda
Vydáno 1987 pro PMD 85 & Maťo
Žánr: Arkáda
Počet hráčů: 1
Stav: Nedokončeno (BUG)

Miroslav Urda mi zatím moc radosti nedělá. Po nepovedeném klonu Space Invaders se jménem Categoric (1987) tu máme bludišťovku s raketou. S hodně neposednou raketou, protože ovládat jí chce trochu kumšt. Nějakou dobu mi trvalo, než jsem vůbec dokázal "vzlétnout" a přežít prvních 5 sekund. Ovládání je na klávesnici dost matoucí. 

Na klávesnici je LEFT šipka nahoru a RIGHT šipka dolu. Můj mozek tuhle kombinaci nezvládal. 
Instrukce

Podle instrukcí máme 5 minut na to nalézt obrazovku označenou jako "Computer system time" a vypnout čas. Tím začne jakási autodestrukce, kdy máme další 2 minuty na to dojít k východu a uniknout zničení. Při tom všem si ještě musíme hlídat stav baterie rakety, což ale není moc velký problém - energie se dá dobít na speciálním stanovišti. 

Začátek hry
Nabíjecí stanice

Při prvním průchodu jsem našel nejdříve nabíjecí stanici a pak východ označený nápisem "Finish". Zkusil jsem se tedy vrátit a hledal obrazovku, kde se vypíná čas. Ta je podle instrukcí "umístěná v rámečku dole". Zkoušel jsem se tedy dostat někam na dolní stranu bludiště, ale nacházel jsem akorát východy, které mě buď hodili zpět do menu, nebo restartovaly hru. Potom jsem se do bludiště natolik zamotal, že jsem se rozhodl udělat si mapu. 

Mapa hry

Omluvte kvalitu mapy, ale splácal jsem jí v rychlosti v MSpaint. Hráč začíná zhruba uprostřed a východ je vpravo nahoře. Kroužky jsem označil východy, kde hra padá buď do menu, nebo úplně. Bohužel se obávám, že někde tam se měla nacházet obrazovka pro vypnutí času. Hru tedy prohlašuji za zabugovanou a nedohratelnou. Pokud víte o nějaké dohratelné verzi hry, tak mi napište do komentářů. 

Verdikt: Špatně ovladatelná bludišťovka, která je zabugovaná a nedá se ani dohrát. 
Hodnocení: **/10

3 komentáře:

  1. Kdyby se tam ještě přidaly souboje se vzbouřenými důlními roboty, mohl to být předchůdce Descentu.

    OdpovědětVymazat
  2. Presne, tato hra nebola nikdy na 100% dokoncena ani netusim ako sa vobec dostala na siet a na svetlo sveta, boli to moje prve pokusi programovania v assembleri. Tak mi to prepacte. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za reakci. Škoda, že se hra nedá alespoň dohrát. Už chybělo dodělat jen pár obrazovek :D

      Vymazat