B.L.O.U.D.
Vývojář: Ondřej Španěl
Vydavatel: Suma
Vydáno 1987 pro Atari 8-bit
Žánr: Arkáda
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Ondřej Španěl je jeden z nejúspěšnějších českých vývojářů, když v roce 1997 spolu se svým bratrem založil známé Bohemia Interactive Studio (Operace Flashpoint, série ArmA). Začátek jejich cesty se ale datuje až do 80. let, kdy působili ještě pod názvem "Suma" a Ondřej vydal bludišťovku B.L.O.U.D.
Ondřej a Marek Španělé; zdroj: Jerry Hopper |
Po spuštění hry uvidíme možná první animované intro v české hře, kdy symbol pro sumu "∑" začne skákat sem a tam za melodie písně "Yesterday" od Beatles, načež se změní v písmeno "S" ve slově "Suma". V následujícím okamžiku přijedou z levé strany bagry a přitáhnou úvodní obrazovku, kterou vidíte výše.
Výběr úrovní |
Labyrint 0 |
Na začátku hry si můžeme zvolit, jaký "labyrint" chceme hrát. Na výběr jsou úrovně 0 - 6, kdy první se skládá jen ze dvou "uliček" a je tedy opravdu spíš jen na rozehřátí a šestka je naopak nejrozsáhlejší a nejtěžší. Spolu s tím, jak měníte svůj výběr, tak se zobrazuje v horní části obrazovky i mapa úrovně. Víte tedy přesně, do čeho jdete.
Po potvrzení výběru labyrintu jste vrženi do hry, kde se z pohledu první osoby pohybujete po wireframe bludišti a cílem je najít cestu ven. Přitom sedíte v traktoru a před sebou vidíte "palubní desku" s různými ukazateli. "Palivo" klesá hlavně když se rozjedete, nebo bouráte do zdi. "Prémie" klesá stále stejným tempem - čím rychleji tedy najdete východ z bludiště, tím bude vyšší a započítá se do získaného "skóre".
Směrové šipky vedle názvu hry naznačují, že lze v tomto momentě zabočit do obou směrů |
In-game mapa postupně tmavne - hráč je bílý čtvereček |
Pokaždé, když se dostanete na křižovatku a je možné zatočit, zobrazí se ukazatele směru, což se velmi hodí. Zároveň si lze kdykoliv ve hře znovu zobrazit mapu, kde vidíte i svojí aktuální pozici. Mapa ovšem postupně tmavne a při 10. zobrazení už není vidět nic. Je třeba ji tedy šetřit.
Přesto není orientace v bludišti zase takový problém a hra je poměrně snadná - pozice východů se totiž nemění, takže jej stačí jednou najít (většinou je samozřejmě na úplně druhé straně mapy) a pak už jde jen o to se tam co nejrychleji dostat. Znovuhratelnost tedy moc vysoká není, ale hra si alespoň pamatuje nejlepší výsledek pro každý z labyrintů zvlášť.
Únik z nejtěžšího labyrintu |
Verdikt: Pěkně zpracovaná bludišťovka, která je ale prostě pořád jenom bludišťovka s nízkou znovuhratelností.
Hodnocení: ***/10
Žádné komentáře:
Okomentovat