Paradise
Vývojář: Marek Vít
Vydavatel: Jengs & CPC Software
Vydáno 1994 pro Commodore 64
Žánr: Strategická hra
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Marek Vít si po klasických textovkách John Engelstone's Adventure (1991), Dangerous Quest (1992) či Myšičky (1993) zkusil vytvořit i tento "simulátor lidské společnosti" neboli budovatelskou strategii odehrávající se na tahy.
Skupinka deseti lidí se jednoho dne rozhodla opustit civilizaci plnou násilí a krutostí a vydali se do neobydlené oblasti, kde chtějí vybudovat svůj ráj, společnost nezkaženou penězi, válkami a závistí. A právě my jsme vybráni, abychom tuto utopistickou vizi zrealizovali.
I pro tuto hru existuje "verze 2" od CPC Software, kteří hru optimalizovali aby běžela rychleji a vydali ji v časopise určeném pro počítače Commodore.
Začátek na zelené louce |
To bylo rychlé |
Seju obilí |
Ovládání je řešeno pomocí joysticku, s jehož pomocí pohybujeme kurzorem po políčkách na hlavní mapě či po položkách v pravém menu. Zde najdeme možnosti:
- Info - zobrazí ukazatele jako populace, spokojenost, zásoby dřeva, zásoby obilí, počet domů, plocha polí, kolik máme zaseto či zbývající sílu
- Plenit - většinu mapy zabírá les, který musíme nejprve vyplenit, abychom zde mohli něco postavit, což stojí asi 20 % síly a přinese to kolem 11 dřeva
- Orat půdu - jakmile máme vykáceno, tak musíme půdu zorat, což vydrží dlouhodobě a stojí asi 12 % síly
- Sít obilí - jakmile máme zoráno, tak můžeme zasít, což nám na konci kola přinese určitý počet obilí podle úrody. Jedno políčko stojí asi 6 % síly
- Stavět dům - samozřejmě obyvatelé musí někde bydlet, takže jim musíme postavit pár domů, aby měli kde složit hlavu. Stojí asi 12 % síly a 50 dřeva
- Konec roku - jakmile rozdáme příkazy, tak touto volbou ukončíme tah, čímž se dostaneme do dalšího roku a doplní se nám část síly.
Po konci tahu se vyhodnotí:
- Populace - několik lidí se může narodit či zemřít, ale celkově nemůžeme moc počítat s nějakou populační explozí.
- Úroda - může se zadařit na škále od mizerné po výbornou, což ovlivňuje kolik obilí dostaneme z jednoho zasetého pole.
- Spokojenost - dělí se na jídlo (máme ho dostatek pro všechny?), bydlení (máme dostatek domů?) a volný čas, což můžeme jen dočasně zvýšit tím, že lidem nezadáme práci pro daný rok.
- Náhodné události - největší problém hry. I když se naší civilizaci daří skvěle, tak mohou přijít události typu zásoby dřeva napadla plíseň, požár ve skladu dřeva (přijdeme o vše), vichřice (=špatná úroda), krysy ve skladu obilí (přijdeme o podstatnou část jídla) či to nejhorší - epidemie. V takovém případě prostě zemře několik lidí a pokud se nám něco takového stane párkrát za sebou, tak s tím nic neuděláme a následuje konec hry. Je téměř nemožné nějak dlouhodobě přežít a hra dříve či později skončí. Na závěrečné obrazovce se dozvíme kolik let jsme přežili a výši získaného skóre.
Informace o naší civilizaci |
Spokojenost na 100 % |
Už zase epidemie |
Verdikt: Pokus o budovatelskou strategii, která ale frustruje náhodnými událostmi, jež můžou naší civilizaci během chvíle zlikvidovat.
Hodnocení: 2/10
Žádné komentáře:
Okomentovat