pátek 18. února 2022

Hra 643: Dangerous Quest - The Adventure (1992)


Dangerous Quest - The Adventure
Vývojář: Marek Vít
Vydavatel: Jengs, později CPC Software
Vydáno 1992 pro Commodore 64
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Před lety havarovalo letadlo převážející velké bohatství a dosud nikomu se nepodařilo ho najít. Jakožto Bill Stephen po této záhadě pátráme a podaří se nám zjistit přibližnou polohu trosek, nicméně se staneme obětí útoku neznámého útočníka a skončíme zranění v nemocnici. Naše plány jsou ukradeny a pachatel je na svobodě. Je tedy na nás utéct z nemocnice a dostat se k letadlu dříve, než náš neznámý útočník.

Autor

Příběh

Začátek hry

Autor navázal na svojí předchozí textovku John Engelstone's Adventure (1991), tudíž jsou zde k dispozici stejné příkazy. Bohužel tu ale není k dispozici slovník příkazů, takže na ně hráč musí přijít sám, což může být občas problém. Parser byl o něco vylepšen, takže tentokrát stačí napsat první čtyři písmena slova. 

Zůstala i nedomyšlená navigační logika, kdy pro přesun jedním směrem musíme napsat např. JDI OBCHOD a pro návrat stačí jít na jih. 

Láhev rumu pro dobrý spánek

Malý úplatek většinou pomůže

S taxikářem není radno si zahrávat

Své putování začneme v nemocnici, odkud musíme utéct a poté se taxíkem můžeme přesouvat mezi třemi lokacemi - nemocnice, letiště a Long street, kde se nachází náš byt. Jedno z nejvíce zásekových míst je získání kopie mapy z tajné skrýše. Jakmile se nám to ale podaří, tak můžeme letadlem odletět na místo havárie, kde se potkáme s naším útočníkem, objevíme trosky letadla a truhlici s diamanty. 

Hra vyšla i ve "verzi 2", pod kterou je podepsán CPC Software. Jak autor sám uvedl: 
"Co se týče spolupráce s CPC Software, bylo to tak, že já programoval hry už od nějakých nácti let, ale opravdu jako amatér. Poslal jsem některé z nich tehdy klukům v CPC software, kteří také provozovali Commodore klub a vydávali časopis. Moje hry se jim líbily a nabídli, že by je převedli do profesionálnějšího formátu, zkompilovali... už nevím, co všechno tehdy s těmi programy dělali, myslím, že některým kromě jiného doplnili češtinu (to si ale nejsem tak jistý) a další věci, hry pak běžely rychleji, zabíraly méně místa.... Do hry jako takové ale nezasahovali."

Zásekové místo

Alkohol má neblahý vliv na naše zdraví

Mapa

POSTUP HROU
Prohledal jsem postel (PROZ POST), sebral láhev s rumem (SEBE LAHE), vypil ji (PIJ LAHE) a usnul (SPI). Druhý den jsem otevřel okno (OTEV OKNO) a utekl (JDI OKNO). Na smetišti jsem v odpadkách našel (PROZ ODPA) provaz (SEBE PROV). V telefonní budce (JDI BUDK) jsem vymlátil (UDER AUTO) z telefonního automatu nějaké peníze (SEBE PENI). V nemocnici (JDI NEMO) jsem v šatně (JDI DVER) uplatil šatnáře (DEJ PENI), takže jsem dostal zpět své doklady (SEBE DOKL) a oblečení (SEBE OBLE), které jsem si hned oblékl (OBLE OBLE) a prohledal (PROZ OBLE), načež jsem našel klíč

Vlezl jsem do taxíku (JDI TAXI), prozkoumal své doklady (PROZ DOKL) a nechal se odvést (MLUV TAXI) domů (49 LONG STREET). Zaplatil jsem (DEJ PENI) a vystoupil (VYST TAXI). Vešel jsem do budovy (JDI BUDO) a odemkl dveře klíčem (ODEM DVER; OTEV DVER). Vešel jsem (JDI DVER) a zjistil, že můj byt někdo navštívil. Položil jsem klíč (POLO KLIC) a lahev (POLO LAHE). Na záchodě jsem sebral toaletní papír (SEBE PAPI), na balkoně kleště (SEBE KLES), prozkoumal jsem zábradlí (PROZ ZABR) a otočil tyčkou (OTOC TYCK). Tím se otevřel otvor ve zdi v mé pracovně, který jsem prohlédl (PROZ OTVO) a našel mapu (SEBE MAPU) a peníze (SEBE PENI). 

Bez peněz do letadla nelez

Padák ze second handu

O letadlo má zájem ještě záhadný muž

Odešel jsem ven a šel do obchodu (JDI OBCH), kde jsem si koupil padák (KUP PADA; SEBE PADA). Žebrákovi jsem dal peníze (DEJ PENI), z čehož jsem vytěžil sirky (SEBE SIRK). Vrátil jsem se taxíkem do nemocnice, šel do parku (JDI PARK), pokusil se sednou na lavičku (SEDNI) a nalezený hřebík vytáhl kleštěmi (VYTA HREB). Sebral jsem ho (SEBE HREB) a ohnul (OHNI HREB). Taxíkem jsem odjel na letiště a vlezl do letadla k pilotovi (JDI LETA). Tomu jsem nejprve ukázal mapu (UKAZ MAPU), oblékl si padák (OBLE PADA) a poté mu zaplatil (DEJ PENI). 

Doplaval jsem na břeh (PLAV BREH) a našel dřevo. Vložil jsem papír (VLOZ PAPI), rozdělal oheň (ZAPA DREV) a vyspal se (SPI). Druhý den jsem pod skalou našel kámen (SEBE KAME) a poté pokračoval ke stromu, na který jsem vyšplhal (SPLH STRO) a počkal (CEKE), dokud z tábora nevyšel muž. Tomu jsem hodil na hlavu kámen (HOD KAMEN) a poté ho spoutal (SPOU MUZE). Šel jsem do tábora (JDI TABO) a do stanu (JDI STAN), v němž jsem našel mačetu (SEBE MACE). Tou jsem posekal hustý porost na severu (POSE PORO) a konečně se dostal k havarovanému letadlu. 

Do dveří jsem vložil ohnutý hřebík (VLOZ HREB) a otočil ho (OTOC HREB), čímž jsem otevřel dveře. V letadle (JDI LETA) jsem našel truhlu plnou diamantů (SEBE TRUH). Vrátil jsem se do tábora, nasedl do vrtulníku (JDI VRTU), nastartoval ho (NAST VRTU) a odletěl. 
KONEC POSTUPU HROU

Jsem boháč!

Není zač

Vítězství!

Verdikt: Hodně podobné autorově předchozí textovce - stále tu často dochází k hledání správného tvaru příkazu a vylepšit by potřebovala i navigační logika. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat