Dangerous Quest - The Adventure
Vývojář: Marek Vít
Vydavatel: Jengs, později CPC Software
Vydáno 1992 pro Commodore 64
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Před lety havarovalo letadlo převážející velké bohatství a dosud nikomu se nepodařilo ho najít. Jakožto Bill Stephen po této záhadě pátráme a podaří se nám zjistit přibližnou polohu trosek, nicméně se staneme obětí útoku neznámého útočníka a skončíme zranění v nemocnici. Naše plány jsou ukradeny a pachatel je na svobodě. Je tedy na nás utéct z nemocnice a dostat se k letadlu dříve, než náš neznámý útočník.
Autor |
Příběh |
Začátek hry |
Autor navázal na svojí předchozí textovku John Engelstone's Adventure (1991), tudíž jsou zde k dispozici stejné příkazy. Bohužel tu ale není k dispozici slovník příkazů, takže na ně hráč musí přijít sám, což může být občas problém. Parser byl o něco vylepšen, takže tentokrát stačí napsat první čtyři písmena slova.
Zůstala i nedomyšlená navigační logika, kdy pro přesun jedním směrem musíme napsat např. JDI OBCHOD a pro návrat stačí jít na jih.
Láhev rumu pro dobrý spánek |
Malý úplatek většinou pomůže |
S taxikářem není radno si zahrávat |
Své putování začneme v nemocnici, odkud musíme utéct a poté se taxíkem můžeme přesouvat mezi třemi lokacemi - nemocnice, letiště a Long street, kde se nachází náš byt. Jedno z nejvíce zásekových míst je získání kopie mapy z tajné skrýše. Jakmile se nám to ale podaří, tak můžeme letadlem odletět na místo havárie, kde se potkáme s naším útočníkem, objevíme trosky letadla a truhlici s diamanty.
Hra vyšla i ve "verzi 2", pod kterou je podepsán CPC Software. Jak autor sám uvedl:
"Co se týče spolupráce s CPC Software, bylo to tak, že já programoval hry už od nějakých nácti let, ale opravdu jako amatér. Poslal jsem některé z nich tehdy klukům v CPC software, kteří také provozovali Commodore klub a vydávali časopis. Moje hry se jim líbily a nabídli, že by je převedli do profesionálnějšího formátu, zkompilovali... už nevím, co všechno tehdy s těmi programy dělali, myslím, že některým kromě jiného doplnili češtinu (to si ale nejsem tak jistý) a další věci, hry pak běžely rychleji, zabíraly méně místa.... Do hry jako takové ale nezasahovali."
Zásekové místo |
Alkohol má neblahý vliv na naše zdraví |
Mapa |
POSTUP HROU
Prohledal jsem postel (PROZ POST), sebral láhev s rumem (SEBE LAHE), vypil ji (PIJ LAHE) a usnul (SPI). Druhý den jsem otevřel okno (OTEV OKNO) a utekl (JDI OKNO). Na smetišti jsem v odpadkách našel (PROZ ODPA) provaz (SEBE PROV). V telefonní budce (JDI BUDK) jsem vymlátil (UDER AUTO) z telefonního automatu nějaké peníze (SEBE PENI). V nemocnici (JDI NEMO) jsem v šatně (JDI DVER) uplatil šatnáře (DEJ PENI), takže jsem dostal zpět své doklady (SEBE DOKL) a oblečení (SEBE OBLE), které jsem si hned oblékl (OBLE OBLE) a prohledal (PROZ OBLE), načež jsem našel klíč.
Vlezl jsem do taxíku (JDI TAXI), prozkoumal své doklady (PROZ DOKL) a nechal se odvést (MLUV TAXI) domů (49 LONG STREET). Zaplatil jsem (DEJ PENI) a vystoupil (VYST TAXI). Vešel jsem do budovy (JDI BUDO) a odemkl dveře klíčem (ODEM DVER; OTEV DVER). Vešel jsem (JDI DVER) a zjistil, že můj byt někdo navštívil. Položil jsem klíč (POLO KLIC) a lahev (POLO LAHE). Na záchodě jsem sebral toaletní papír (SEBE PAPI), na balkoně kleště (SEBE KLES), prozkoumal jsem zábradlí (PROZ ZABR) a otočil tyčkou (OTOC TYCK). Tím se otevřel otvor ve zdi v mé pracovně, který jsem prohlédl (PROZ OTVO) a našel mapu (SEBE MAPU) a peníze (SEBE PENI).
Bez peněz do letadla nelez |
Padák ze second handu |
O letadlo má zájem ještě záhadný muž |
Odešel jsem ven a šel do obchodu (JDI OBCH), kde jsem si koupil padák (KUP PADA; SEBE PADA). Žebrákovi jsem dal peníze (DEJ PENI), z čehož jsem vytěžil sirky (SEBE SIRK). Vrátil jsem se taxíkem do nemocnice, šel do parku (JDI PARK), pokusil se sednou na lavičku (SEDNI) a nalezený hřebík vytáhl kleštěmi (VYTA HREB). Sebral jsem ho (SEBE HREB) a ohnul (OHNI HREB). Taxíkem jsem odjel na letiště a vlezl do letadla k pilotovi (JDI LETA). Tomu jsem nejprve ukázal mapu (UKAZ MAPU), oblékl si padák (OBLE PADA) a poté mu zaplatil (DEJ PENI).
Doplaval jsem na břeh (PLAV BREH) a našel dřevo. Vložil jsem papír (VLOZ PAPI), rozdělal oheň (ZAPA DREV) a vyspal se (SPI). Druhý den jsem pod skalou našel kámen (SEBE KAME) a poté pokračoval ke stromu, na který jsem vyšplhal (SPLH STRO) a počkal (CEKE), dokud z tábora nevyšel muž. Tomu jsem hodil na hlavu kámen (HOD KAMEN) a poté ho spoutal (SPOU MUZE). Šel jsem do tábora (JDI TABO) a do stanu (JDI STAN), v němž jsem našel mačetu (SEBE MACE). Tou jsem posekal hustý porost na severu (POSE PORO) a konečně se dostal k havarovanému letadlu.
Do dveří jsem vložil ohnutý hřebík (VLOZ HREB) a otočil ho (OTOC HREB), čímž jsem otevřel dveře. V letadle (JDI LETA) jsem našel truhlu plnou diamantů (SEBE TRUH). Vrátil jsem se do tábora, nasedl do vrtulníku (JDI VRTU), nastartoval ho (NAST VRTU) a odletěl.
KONEC POSTUPU HROU
Jsem boháč! |
Není zač |
Vítězství! |
Verdikt: Hodně podobné autorově předchozí textovce - stále tu často dochází k hledání správného tvaru příkazu a vylepšit by potřebovala i navigační logika.
Hodnocení: 3/10
Žádné komentáře:
Okomentovat