neděle 27. února 2022

Hra 647: Dlouhý, Široký a Tupozraký (1992)


Dlouhý, Široký a Tupozraký
Vývojář: Radim Suchánek & Stanislav Urbanec & Petr Stehlík
Vydavatel: ORTHODoX
Vydáno 1992 pro Atari ST
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Členové skupiny Orthodox, kteří se podle svých vlastních slov zabývali "vývojem a tvorbou avantgardních softwarových projektů", nám v roce 1992 představili parodii na divadelní hru Dlouhý, Široký a Krátkozraký od dua Svěrák & Smoljak. Toto úspěšné dílo z repertoáru Divadla Járy Cimrmana bylo již zpracováno ve verzi pro počítače PMD 85 pod názvem Princ Jasoň (1989). 

Autoři

Začátek hry

Obrazovka je složená z dlaždic

Na úvodní obrazovce se dočkáme velmi pěkné hudební skladby doprovázené posuvným textem, v němž se dočteme nejen pár užitečných rad, ale především nekončící smršť vtipů a narážek. 

Po započetí hry si lze všimnout hned dvou nezvyklých prvků - v pravém horním rohu se nachází animovaný obličej hlavní postavy, která určitým způsobem reaguje na dění ve hře, přičemž postupem času ji vypadávají vlasy. Druhým prvkem je obrazovka složená z dlaždic - pokud klikneme kamkoliv jinam, než na menu v horní levé části, tak z místa kliku vypadne dlaždice a zůstane ležet ve spodní části, zanechávajíc za sebou bílou plochu. Naštěstí po jakékoliv akci se toto vrátí do původního stavu. 

Příkazy poté vybíráme myší ze zmíněného menu, kde najdeme základní JDI, POUŽIJ, VEZMI a ZANECH. 

Peckou si snad krále nakloníme

Mravenci s rudým šátkem jsou nejhorší

Lahev borovičky bych tu nečekal

Znalost předlohy je vítaná a průchod trochu ulehčuje, nicméně obtížnost je nízko a hra se dá během chvíle dohrát i bez toho. Zápletka je stejná - musíme porazit obra Koloděje a vysvobodit princeznu, která se zde jmenuje Aurumvláska. K tomu nám pomůže dar ve formě vyřezávané pecky, rada děda Vševěda či láhev borovičky. 

Děd Vševěd

Mapa

POSTUP HROU
Došel jsem na hradní nádvoří a sundal brnění. Královi jsem dal pecku a získal dojemný román a princeznu. Pokračoval jsem dál a sebral Tupozrakého. U sopky jsem sebral lahev borovičky a donesl ji do sluje, kde probudila Děda Vševěda. Ten mi prozradil, jak prstenem zachránit princeznu. Došel jsem k obrovi Kolodějovi a předal mu dojemný román. Sebral jsem jeho prsten a použil ho na princeznu. 
KONEC POSTUPU HROU

Obr Koloděj

Teď se už jen 3x dotknout prstenem princezny

Vítězství!

Verdikt: Vtipná textovka, která by ovšem mohla být delší a obtížnější. 
Hodnocení: 4/10

Žádné komentáře:

Okomentovat