pondělí 29. ledna 2024

Hra 915: Centaur 2001 (1990)


Centaur 2001
Vývojář: Josef Krenn
Vydavatel: KreSoft
Vydáno 1990 pro Commodore 64
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Zřejmě první textovka od KreSoftu (ÚV KSČ (1990), Akce Triton 2 (1993)), v níž se na začátku bohužel nedočteme zápletku. Je možné, že autor se inspiroval v nějaké knize, nicméně neznalí hráči se začnou orientovat až v průběhu hry. V místě, kde se nacházíme, došlo k jakési havárii, načež se poškodil jeden z bloků počítače a došlo k povstání robotů. Ti obsadili město a pozabíjeli mnoho lidí (možná narážka na další textovku Město Robotů (1989)). Naším cílem bude najít poškozený počítač a opravit ho. 

Začátek hry a SLOVNIK

Město robotů a kartička s částí kódu

Krátké lano ve výtahu

Pomocí příkazu SLOVNIK si lze vypsat všechny dostupné příkazy, resp. i předměty. Najdeme tu pouze OTEVŘI, SEBER, POUŽIJ a ZADEJ. Slova se bohužel nedají zkracovat a nedá se ani vypsat obsah inventáře, i když tu v podstatě najdeme pouze jeden předmět (vysílačku) a ve zbytku hry budeme hledat několik kartiček, na nichž je vždy jedno písmeno z kódu, jenž pak musíme zadat do počítače. 

Najdeme tu sice výtah, ale přesouvat se budeme pouze mezi dvěma patry, výše výtah nejede a při pokusu sjet více dolů se dozvíme, že "lano je krátké". V cestě nám sice budou stát roboti, těch se ale zbavíme velice jednoduše použitím vysílačky. Hra není dlouhá ani obtížná a technické zpracování je velmi základní. 

Na závěrečné obrazovce autor láká na zmíněnou hru ÚV KSČ (1990), ta tedy vyšla o něco později. 

Zastavit robota je jednoduché

Poslední kartička a získaný kód ALPHA

Mapa

POSTUP HROU
Otevřel jsem dveře (OTEVRI DVERE) a sebral vysílačku (SEBER VYSILACKU). V okolí jsem našel kartičky s 3. a 5. částí kódu (SEBER KARTICKU), nastoupil jsem do výtahu a odjel dolů (DOLU). O patro níže jsem objevil 4. část kódu (SEBER KARTICKU), ale také robota, kterého jsem deaktivoval (POUZIJ VYSILACKU). Za ním se nacházely kartičky s 1. a 2. částí kódu (SEBER KARTICKU).

Vrátil jsem se k prvnímu počítači (pozor na robota), zadal získaný kód ALPHA a našel další heslo. S tím jsem se vrátil zpět před hlavní síni, zadal QWERTYUIOP, vypnul dalšího robota (POUZIJ VYSILACKU) a přistoupil k poškozenému bloku.
KONEC POSTUPU HROU

Zadáním prvního kódu do počítače získáme druhý kód

Že by hlavní místnost s počítačem?

Vítězství!

Verdikt: Krátká a jednoduchá textovka s velmi základním zpracováním. 
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat