pátek 6. ledna 2023

Hra 769: Akce Triton 2 (1993)


Akce Triton 2
Vývojář: Aleš Kober
Vydavatel: KreSoft
Vydáno 1993 pro Commodore 64
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Akce Triton 2, někdy jen "Triton 2", je sci-fi textovka pro počítače Commodore 64. Je možné, že vznikl i první díl, ten se ovšem nedochoval. Příběh nás zavede do budoucnosti, kde roboti donutili lidstvo přesunout se na Měsíc, Venuši a Mars. První výprava s kódovým označením "Triton" se nezdařila, nicméně roboty oslabila a vytvořila dobrou příležitost pro druhou misi. Nasedáme tedy do své rakety typu 20-RSD-12 a naším cílem bude zničit centrální počítač, který zásobuje všechny roboty energií. 

Jednoduché menu

Příběh #1

Příběh #2

Začátek hry

Hra je rozdělena na tři části, kdy ta první je zároveň ta nejvíce odrazující. Je totiž třeba zadat velmi specifické příkazy typu VYSTREL Z LASEROVO PLAZMATICKYCH DEL. V dalších dvou částech se mechanismy naštěstí překlopí do klasické textovky, kdy se pohybujeme po obrazovkách a sbíráme předměty. Zároveň tu najdeme poměrně zbytečné "souboje" s roboty, které musíme pokaždé uspat. Parser nezvládá zkracování slov ani synonyma, na jednom místě je nutné napsat VEZMI a jinde zase SEBER. Nepotěší ani časté překlepy v textech.

VYSTREL Z LASEROVO PLAZMATICKYCH DEL

Bohužel musíme vypsat hezky všechny předměty

Mapa

POSTUP HROU
Odletěl jsem na Zemi (LETET NA ZEMI), sestřelil rudou kouli (VYSTREL Z LASEROVO PLAZMATICKYCH DEL), sestřelil roboty (ANO), přistál (PRISTANU) a zničil další roboty (ANO). Na západě ve skladu jsem vše sebral (VEZMI POTRAVINY, VEZMI KULOMET, VEZMI NABOJE, VEZMI USPAVACI PISTOLI, VEZMI PISTOLI NA NICENI ROBOTU, VEZMI MAPU) a vydal se na východ, kde jsem po odpočinku pokračoval (ANO) a před letištěm uspal roboty (USPIM JE). 

Pokračoval jsem na jih dokud to šlo a po cestě uspával roboty (USPIM ROBOTA). Sebral jsem rezatý klíč (VEZMI KLIC) a odešel na východ. Robota s kulometem jsem zničil (ZNICIT ROBOTA), na křižovatce typu "T" dalšího uspal (USPIM ROBOTA) a vydal se na sever, kde jsem na další křižovatce našel kartičku s první části kódu (SEBER KARTICKU). Odtud jsem šel na východ ke vchodu do budovy "Central computer" a vešel dovnitř. 

Rozdělení na části

Jeden z mnoha robotů, které je nutné uspat

Trochu zvláštní

Cestou na západ jsem uspal dalšího robota (USPIM ROBOTA), v místnosti na severu našel klíč (VEZMI KLIC), na jihu zobrazil nápovědu (HELP) a sebral druhou část kódu (VEZMI DRUHOU CAST KODU), tudíž jsem zjistil kód "D-15". Vrátil jsem se přes robota (USPIM ROBOTA) na východ, u pancéřových dveří vyřídil další dva (USPIM ROBOTY), vešel dovnitř a zadal kód "D-15", čímž jsem roboty zastavil.
KONEC POSTUPU HROU

Blízko cíle

Zadávání kódu na centrálním počítači IBM

Vítězství!

Verdikt: Podprůměrná sci-fi textovka s velmi nepovedeným úvodem, kde je třeba zadávat těžké příkazy. 
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat