neděle 8. ledna 2023

Hra 770: Aliens (1993)


Aliens
Vývojář: Lukáš Táborský (L&T Soft) & Zdeněk Trinkewitz (GymplSoft) & Marek Cacák (Nightmare)
Vydavatel: L&T Soft
Vydáno 1993 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Již podle názvu je patrné, že autoři brali inspiraci ve filmu Aliens (1986), budeme tedy mít co do činění s vetřelci, nicméně tentokrát v parodickém duchu. Jakožto člen speciálního komanda se probouzíme z hibernace na palubě kosmické lodi. Naším cílem bude zjistit, co se stalo na planetce M20, kde probíhaly pokusy na zvířatech s jogurtem Danone. 

Příběh

Na takovýchto šnecích testovali vědci jogurt Danone

Začátek hry

Ovládací klávesy jsou neměnné - pomocí "6" a "7" se pohybujeme v menu a pomocí "0" potvrzujeme. Na výběr jsou příkazy JDI, VEZMI, PROZKOUMEJ, POLOŽ, POUŽIJ, UPOTŘEB, POMOC a INVENTAR. Autoři se rozhodli rozlišit POUŽIJ (jeden předmět na druhý) a UPOTŘEB (použij předmět), což je zvláštní rozhodnutí. 

Příkaz POMOC opravdu občas může pomoci a to v některých naprosto nelogických hádankách. Např. v baseballové pálce najdeme náplň do plamenometu a vetřelce zlikvidujeme pomocí rozpouštědla. 

Originální způsob jak zneškodnit vetřelce

Didactic vládne trhu

Dveře na jihu opravdu vedou do prdele

Na vesmírné základně kromě vetřelců potkáme také Ripleyovou, s níž povedeme dialog. Zadá nám úkol, kdy E. T. mimozemšťanovi máme donést telefon, aby mohl zavolat domů. Sehnání předmětu je jednoduché, těžší je dostat se do kosmodromu, kam musíme dojet tramvají. 

Nechybí vtípky na Didactic, který ovládl budoucnost výpočetní techniky a naprosto převálcoval IBM či kniha, se kterou můžeme jít i do prdele, což je opravdu lokace, ze které se už nedostaneme ven. Na závěrečné obrazovce najdeme upoutávku na autorovu připravovanou hru "Welcome to Hellichova 2", ta ovšem nikdy nevyšla nebo se nedochovala. 

Dialog s Ripleyovou

Mapa

POSTUP HROU
Sebral jsem plamenomet, upotřebil kvasnice a megafon, čímž jsem odhodil vetřelce. Prozkoumal jsem baseballovou pálku, sebral náplň do plamenometu a použil ji na plamenomet. Ten jsem pak použil na vetřelce a zbavil se jich. Sebral jsem "cosi slizkého a lepkavého" a také rozpouštědlo a to v rozlehlé hale použil na 100 vetřelců. V kurníku jsem prohlédl dvířka, sebral kámen, položil ho, sebral vajíčko, zahřál ho plamenometem a vzal žluťoučké kuřátko. Zahodil jsem megafon a rozpouštědlo, v tmavé chodbě našel lepenku a na záchodě videorekordér. V chodbě se stínem jsem na něj použil plamenomet, ten zahodil a sebral videokazetu

Pokračoval jsem až k centrálnímu transformátoru a zde použil "cosi slizkého" na kuřátko, které tím vyrostlo a zahnalo vetřelce. Upotřebil jsem spínač a zapnul tím proud na základně. V jídelně jsem zapojil videorekordér do zásuvky, vložil videokazetu a zbavil se dalšího vetřelce. Ripleyová mi kromě rad předala i magnetickou kartu. Použil jsem lepenku na vetřelcovy sliny a těmi otevřel krabičku s láhví hydroxidu. Položil jsem lepenku a kuřátko a v chodbě našel provaz. Ten jsem v operačním sále přivázal k tyči, na druhý konec připevnil láhev a tu položil na zem. Vetřelec si ji hodil na hlavu a při průzkumu jeho oběti jsem objevil walkman a v něm kazetu s výrobním číslem "AHHH226". Oboje jsem nechal ležet a opodál našel trezor. Ten jsem upotřebil a zadal heslo "AHHH226". Sebral jsem kladivo i minci

Našel jsem automat na jízdenky, vhodil do něj minci a poté mu pomohl kladivem. Sebral jsem lístek a přemístil se k centrálnímu počítači, kde jsem upotřebil magnetickou kartu a aktivoval ji. Zahodil jsem provaz a sebral telefon. Dorazil jsem na tramvajovou zastávku a nastoupil. Na další zastávce jsem upotřebil magnetickou kartu a otevřel tím dveře. V kosmodromu jsem mimozemšťanovi předal telefon a ten mě za odměnu společně s Ripleyovou odvezl zpět na Zemi.
KONEC POSTUPU HROU

Závěrečná lokace kosmodromu

E. T. volat domů!

Vítězství!

Verdikt: Parodická sci-fi textovka na motivy Vetřelců, kterou trochu kazí některé hodně nelogické hádanky. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat