Dune 3 - Achtung! Die Kurve...
Vývojář: Kamil Doležal (Kevin Updike) & Filip Oščádal (Fred Brooker) & Ivo Horák & Paul Winter
Vydavatel: Hero Music Company (HMC)
Vydáno 1993 pro Amiga
Žánr: Arkáda
Počet hráčů: 2 - 6
Stav: Dokončeno
Mezi vlastníky počítačů Amiga dobře známá hra pro více hráčů, jejíž plný název je "Dune 3 aneb Achtung! Die Kurve", kdy první část má značit, že se jedná o pokračování adventury Dune (1992) a legendární real-time strategie Dune 2 (1992). Tento název ale můžeme vidět jen v intru, které nebylo součástí každé dostupné verze, častěji je tak hra známá pouze jako "Achtung! Die Kurve", neboli v překladu "Pozor! Zatáčka".
S předchozími hrami ale "Zatáčku" pojí jen příběh, kdy se na planetě Dune rozvinul nový sport a to jízda na písečných červech. A právě v této disciplíně se mezi sebou utká dva až šest hráčů. Inspiraci autoři brali z DOS hry Vladimíra Chvátila Cervii (1993).
Logo HMC |
Celý název hry a příběh |
Na obrázku je písečný červ (asi) |
V úvodním menu je popsáno ovládání pro všech šest hráčů, kdy vždy stačí pouze dvě klávesy pro zahnutí červa doprava či doleva. Pro přihlášení do hry je nutné stisknout obě "otěže", načež se rozsvítí dvě nuly na číselných tabulích vpravo. Poté stačí odklepnout mezerník a zápolení začíná se zvoleným počtem hráčů.
Celou hru provází povedená hudba a přítomny jsou i některé hlášky, kdy např. na začátku každého kola komentátor prohlásí "speeding up".
Reklamní vložka |
Obrazovka s přihlašováním hráčů |
Začátek hry dvou hráčů |
Při hře vznikají zajímavé obrazce |
Každý hráč se tedy objeví na náhodném místě na hrací ploše a jeho červ začne nezadržitelně pádit vpřed, přičemž za sebou zanechává stopu ve své barvě. Cílem je nenarazit do zdi či do zanechaných stop. Samozřejmě čím více hráčů a čím déle hra trvá, tím více "čar" je na ploše a tím těžší je přežít. Rozdílem oproti zmíněným Červům je, že zde se automaticky vytváří mezery, kterými se dá poté projít, což poskytuje více možností pro navigaci.
Na číselných tabulích vpravo se pak počítá skóre pro každého hráče. Vždy, když jeden z hráčů skončí, tak ostatní získají jeden bod. Jinými slovy při hře šesti hráčů získává vítěz kola 5 bodů. Pro celkové vítězství je nutné získat určitý počet bodů, který se vypočítá jako "počet soupeřů * 10". Hráčovi na prvním místě je udělena zlatá medaile, načež se dočkáme i závěrečné obrazovky s fotkami autorů.
V roce 1995 autoři vydali i DOS verzi, zároveň vzniklo několik fanouškovských remaků včetně těch, co se dají hrát ve webovém prohlížeči. Proběhlo i několik mezinárodních turnajů, první z nich v roce 2004 v Holandsku.
Hra více hráčů |
Vítězovi je udělena zlatá medaile |
Foto autorů |
Verdikt: Variace na hru Cervii ve které platí, že čím více hráčů, tím větší zábava.
Hodnocení: 5/10
Díky za další popis, tentokrát ale musím pár věcí dodat. Podle mě je důležité zmínit to, že se rychlost červa mění i podle terénu. Takže další prvek, se kterým je nutné počítat, když se snažím zamknout soupeřova červa. Navíc, v šesti hráčích je to neskutečná zábava, mám ověřené, že to baví i naše děti. Ve srovnání s "předlohou" je tahle verze upgrade po všech stránkách a je to podle mě současně nejlepší port původní hry, který jsem měl tu čest. Za mě nejmíň 8/10
OdpovědětVymazatDodatky a vlastní názory jsou vítané :) To, že na rychlost má částečně vliv i terén, mi popravdě nedošlo. Já bohužel neměl možnost si hru vyzkoušet v šesti hráčích, možná to zkusím nějak domluvit na příštím Bytefestu :)
VymazatRozhodně to zkus (doporučuju na projektoru)... a pak to hodnocení sám přehodnotíš :-D
VymazatBylo to neskutečně zábavné, když jsme se na VŠ kolejích tlačili u stolu kolem jedné Amigy. Některé kombinace kláves myslím nefungovaly (omezení matice klávesnice), ale zkoušením se nakonec vždy našla pro každého vhodná dvojice. Geniální byly generované díry ve "stopě". Kdo je uměl využít často vyhrával. Byla to nádherná ukázka principu "risk and reward" - akorát tehdy jsem o něm neměl ani ponětí a je možné, že to nevěděli ani autoři a díry vznikly jako chyba. Amigisti tuhle věc hrajou na srazech dodnes.
OdpovědětVymazatsprávně, rychlost červa je definována barvou pixelu na pozadí
OdpovědětVymazat..a rychlost červa zase ovlivňovala velikost díry...
Vymazat