Arc Doors
Vývojář: New Entry Production (Michal Bačík & Vladimír Kalný & Ondřej Matějka & Gerard Kubíny)
Vydavatel: CP Verlag
Vydáno 1994 pro Commodore 64
Žánr: Arkáda
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Arc Doors je další hra od Michala Bačíka (Eggman (1992), Powers of Gloom (1992), Spheron (1992)), respektive týmu jménem New Entry Production. Na úvodní obrazovce se dozvíme nejen jména všech autorů, ale i příběh a instrukce ke hře včetně vysvětlení jednotlivých prvků.
Ocitáme se v království Agalonhia, kde se zlý čaroděj Cirilleus snaží dostat k moci, a tak zaklel místního prince do žabáka a uvrhl ho do bludiště. Aby toho nebylo málo, princ se musí vyhýbat všemu, co je typicky pro žábu přirozené, tedy vodě či mouchám, jež jsou pro něj smrtelné. Naším úkolem bude proskákat přes 50 úrovní a najít diamant, jenž nám navrátí lidskou podobu.
Úvodní obrazovka s autory, příběhem a instrukcemi |
Začátek vedle dvou želv |
Jak se dostat ke klíči nahoře? |
U otevřených dveří |
Přepis originálního anglického textu:
"In the land of stones and water lived an old mad wizard Cirilleus. He wanted to become a lord of country Agalonhia and rule the world. So one deep night the enchanted the young prince of Agalonhia to a frog. He threw him into a large mash but he was so angry he made him unable to swim in water. Fortunately there is a lot of stones, grass and tiles so young prince won't get drowned.
Take care of bubbles, they burst soon and in the water grows water lily and it's leaves. Bad Cirilleus took his heart and put it's pieces anywhere to the labyrinth. Take it anytime you see it. Your task is to find diamond where good powers are shackled. Long way is in front of you. Fifty pools of danger, in each pool is a locked door. If you find a key it will open. Cirilleus saved himself well and dropped into the pools many bad characters - avoid them and shoot them. Dont fall into lobster's claws. Dont let the gnats suck your blood and propeller cut your body. Kill disgusting Listonoh earlier it kills you. The future of the land is only on you. Your powers are limited, pick energy always you find it. Save your kingdom. Save Agalonhia."
Pomocí joysticku tedy ovládáme žabáka, přičemž pomocí klávesy FIRE můžeme i střílet po nepřátelích. V každé úrovni musíme nejprve najít klíč, což otevře zamčené a na jiném místě se nacházející dveře, jimiž pak proskočíme do dalšího levelu. Po dokončení každé sudé úrovně získáme i heslo, které můžeme případně zadat v hlavním menu a přeskočit tak již prošlé obrazovky.
Získané heslo do úrovně |
Leknínové peklo |
Dole přilétají otravní komáři, vpravo zase čeká bonus do skóre |
Doplňování energie je klíčové |
Jak již bylo zmíněno, pád do vody pro nás znamená smrt, takže musíme postupovat velice opatrně a rozvážně. Velice často jsou tu používány skákací pasáže, kdy se v různých rychlostech objevují a potápějí lekníny, po nichž musíme přeskákat na druhou stranu. Při troše nepozornosti lze spadnout i do díry v zemi, nachytat se na jednorázové bublině či nás samozřejmě mohou zneškodnit nepřátelé.
Těch je několik druhů a liší se nejenom počtem zásahů, které vydrží. Někteří nás zabijí při prvním doteku, načež nám uberou jeden ze životů (na začátku máme tři) a musíme opakovat danou úroveň od začátku, další nám "pouze" začnou ubírat naší energii, jejíž ukazatel vidíme jakožto zelenou čáru pod hlavním oknem. Energii dále spotřebováváme při pohybu a při střílení a její management je důležitým mechanismem. Po úrovni najdeme rozmístěná místa označená písmenem "E", kde si část energie můžeme jednorázově doplnit.
Z nepřátel tu najdeme želvy, humra, komáry, vrtuli, Listonoha, zaměřovač (vydrží 10 zásahů) a další. Někteří chodí po pevně dané cestě, další se snaží obejít překážky a dojít k nám, ostatní třeba jen stojí a jakmile přijdeme poblíž, tak vybouchnou.
Vybuchující zelený hnus |
Leknínové peklo po stopadesátéosmé |
Energie málo, ale nepřátel spousta |
Některé začátky úrovní jsou škaredé |
Po úrovních můžeme najít i rozmístěné extra životy či bonusové skóre, ty jsou občas i nalíčené jako past nad dírou v zemi či je musíme střelbou přesunout na místo, kam dosáhneme. Kromě dohrání všech úrovní je sekundárním cílem získat co nejvyšší skóre - to si zvyšujeme zabíjením nepřátel a při průchodu dveřmi do dalšího levelu se přičte i zbylá energie. Získané skóre si můžeme zapsat do tabulky nejlepších.
Obtížnost je vysoká, jelikož jsou některé skákací pasáže či souboje hodně "těsné". Nepříjemné je, že vertikálně nevidíme moc daleko, takže je nutné se pohybovat velmi rozvážně a raději očekávat přepadení na každém kroku. Délka hry je také velice slušná a dohrání zabere několik hodin.
Hesla do úrovní:
LOCALITY, HOSPITAL, DIAMETER, COMMENCE, ULTIMATE, YOUTHFUL, SHOULDER, MEANTIME, FEROCITY, DIMINISH, ATHEISTS, QUESTION, ROMANTIC, ORIENTAL, ABADIONS, THANKFUL, WEAKLING, OLYMPIAD, LANGUISH, GUARDIAN, AUDIENCE, SURMOUNT, YOURSELF, VEHEMENT, OBVILION
Krůček před koncem - vpravo nahoře diamant |
Vítězství! |
Do tabulky nejlepších se lze zapsat jen pokud hru nedohrajeme |
Verdikt: Ucházející arkáda, která je ale až moc obtížná a po dokončení prvních pár úrovní už hra nemá moc čím překvapit a ve finále se tedy 50 úrovní zdá možná až příliš.
Hodnocení: 5/10
Žádné komentáře:
Okomentovat