Zlý Sen Pařana Františka Pařby
Vývojář: Pavel Čejka
Vydavatel: Cygnus
Vydáno 1993 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Zápletka Zlého snu je jednoduchá - František Pařba má brzo ráno vstávat, ale jakožto správný pařan hrál dlouho do noci a teď se mu to v hlavě řádně pomotalo a o všech hrách se mu zdá. Naším cílem bude najít nějaký způsob, jak ho z jeho snění probudit tak, aby nezaspal.
Instrukce |
Začátek hry |
Okno do Beerlandu a Rychlé šípy |
Muzeum Indiana Jonese a socha sira Clive Sinclaira |
Příkazy JDI, VEZMI, POLOŽ, POUŽIJ, PROZKOUMEJ, INVENTURA, SITUACE a KONEC vybíráme z nabídky pomocí kláves "Q", "A" a "P". Směry pro pohyb nejsou klasicky do světových stran, ale najdeme tu např. "do budovy", "před dům", apod., což komplikuje mapování. Nicméně najdeme tu v podstatě jednu dlouhou ulici, po níž se pohybujeme směry "dál ulicí" či naopak "zpátky ulicí" a z ní vedou různé odbočky např. do hospody, krámku či do gymnázia.
Trochu matoucí je nutnost používat příkaz POLOŽ místo POUŽIJ pokud chceme někomu něco předat.
Horník Willy z Manic Minera |
Pod záchodovou mísou bylo ZX Spectrum |
Nečekaná minihra Jablíčka |
Cílem je chytat jablíčka, čímž se postupně odhaluje nápis |
Hra není ani tak o složitých hádankách jako spíše o průzkumu, kdy tu najdeme velké množství narážek na další tuzemské hry jako např. Rychlé Šípy (1988), Beerland (1991), Notorik (1992), Manic Miner (1987), Hobit / Boggit (1991) a samozřejmě nemůže chybět Indiana Jones (1985) a spousta dalších - už jen na úvodní obrazovce jsou použité obrázky z různých her.
Nechybí tu ani socha sira Clive Sinclaira, George K., autor několika her jako třeba Heroes '92 (1992), podzemní řeka z Belegostu (1989) či schovaný předmět pod záchodovou mísou na způsob Fuksoftu (1987). Velká část obrazovek je použita pouze na tyto narážky a nemají jiný účel.
Další nepovinnou částí je dům Indiana Jonese, kde si můžeme připojit k televizi nalezené ZX Spectrum a zahrát si minihru "Jablíčka", kde se hra změní v arkádu a s panáčkem musíme chytat padající jablka, přičemž se postupně odhaluje nápis "Press reset to continue", k ničemu to ovšem nevede.
Prodavač mi za stovku nahrál hru |
Mapa |
POSTUP HROU
Na ulici jsem sebral fajfku a disketu. V koši jsem nalezl stokorunu, kterou jsem spolu s disketou položil v instalatérském krámku, za což mi prodavač nahrál "Horáce". V noře jsem před hobitem položil fajfku a obdržel kartičku do muzea, kde jsem v pracovně ukradl lupu. Tu jsem položil v hodinářském krámku a dostal budík.
Vrátil jsem se do gymnázia, položil disketu a George K. mě informoval, že mě prodavač ošidil a nahrál mi jen textovku Heroes '92. Reklamoval jsem tedy disketu u prodavače a na oplátku získal trubku, kterou jsem položil v hodinářství a získal malý klíček. Tím jsem natáhl budík a probudil se právě včas.
KONEC POSTUPU HROU
Hobit má kartičku do muzea |
George K. odhalil podraz |
V hodinářském krámku je k sehnání budík s klíčkem |
Vítězství! |
Verdikt: Textovka, která je spíše než o hádankách o objevování různých narážek na známé tuzemské hry na ZX Spectrum.
Hodnocení: 3/10
Žádné komentáře:
Okomentovat