Zkouška
Vývojář: Martin Daniel
Vydavatel: Ozzyoss Software
Vydáno 1993 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Po hrách Commando (1993), Dokonalá Loupež (1993) a Master of Evil (1993) tu máme další textovku od Ozzyoss Software. Tentokrát nám teroristé z organizace "Krabati" unesli našeho přítele "Vodoucha" a drží ho v podzemí hradu Kost. Byli bychom to špatní kamarádi, kdybychom ho nechali napospas, a tak se hned vydáváme ho zachránit.
Pozdrav |
Zápletka |
Přehled příkazů |
Začátek hry |
Dostupné příkazy se dozvíme na úvodní obrazovce, přičemž se jedná o PROZKOUMEJ, VEZMI, POLOŽ, POUŽIJ, SNĚZ, ZADEJ, ZAPAL, ODEMKNI, OTEVŘI a INVENTÁŘ. Zatímco slovesa se dají zkracovat na první tři znaky, předměty se bohužel musí vypisovat celé. V inventáři můžeme mít maximálně pět předmětů.
Jsem pěkná svině |
Mám sirky, ale co s těmi papírky? |
Snědl jsem únosci půlku jeho svačiny |
Krvavá hrobka |
Hra je poměrně krátká a jednoduchá. Začínáme rovnou na chodbě hradu, odkud se rychle přesuneme do podzemí. Menší překážkou je snad jen kombinace k zámku u dveří, kterou musíme uhodnout a labyrint, jenž je trochu složitější na zmapování, ale náhodným zkoušením se dá projít poměrně rychle.
Trochu otravné je, že hra neběží úplně svižně a příkazy je nutné zadávat pomaleji. Zpracování je základní a kromě úvodní obrazovky tu nenajdeme žádnou další grafiku ani hudbu.
Mapa |
POSTUP HROU
Na nádvoří jsem prozkoumal studnu (PRO STUDNU), vědro (PRO VEDRO), flašku (PRO FLASKU) a sebral klíč (VEZ KLIC), kterým jsem odemkl dvířka do sklepa (ODE DVIRKA). V jídelně jsem našel sirky (VEZ SIRKY), u dveří zadal na zámku kód (ZAD 2413), otevřel dveře (OTE DVERE), uvnitř prohledal bednu (PRO BEDNU) a sebral louč (VEZ LOUC).
Vešel jsem do tmavého sklepa, zapálil louč (ZAP LOUC), sebral palici (VEZ PALICI), posílil se svačinou ve skladu (SNEZ SVACINU) a v bývalé mučírně proboural zazděnou podlahu (POU PALICI). Otvorem jsem se dostal do chodby a po žebříku do osvětlené místnosti. Pod hrobkou (PRO HROBKU) jsem našel dynamit (VEZ DYNAMIT). Prošel jsem labyrintem chodeb (JJVV) až k vratům, kde jsem zapálil dynamit (POL DYNAMIT; ZAP DYNAMIT), utekl do vedlejší místnosti, vrátil se, naložil Vodoucha na záda (VEZ VODOUCHA) a vynesl ho ven.
KONEC POSTUPU HROU
Bludiště |
A teď hlavně rychle pryč! |
To je tedy vděk... |
Vítězství! |
Verdikt: Krátká a jednoduchá textovka se základním zpracováním.
Hodnocení: 2/10
Žádné komentáře:
Okomentovat