neděle 18. června 2023

Hra 834: Master of Evil (1993)


Master of Evil
Vývojář: Martin Daniel
Vydavatel: Ozzyoss Software
Vydáno 1993 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Další textovka od Ozzyoss Software (Commando (1993), Dokonalá Loupež (1993)) s velmi fádní zápletkou, kterou jsme tu měli již nespočetněkrát. Ocitáme se ve středověku a naším úkolem bude v podstatě dostat se do hradu a ukrást poklad. V cestě nám bude stát loupeživý rytíř Rutt a jeho pomocník, úskočný čaroděj Alne. 

K dispozici je původní verze, která ale zřejmě obsahuje bug, kdy se nedá vejít do obrazovky s pokladem, naštěstí se dá sehnat i opravená verze. 

Menu

Příběh

Začátek hry

Ovládání je řešeno přes příkazy VEZMI, POUŽIJ, PROZKOUMEJ, INVENTÁŘ, SKORE, které jsou přiřazeny na zvláštně zvolená písmena, konkrétně C, A, P, I a O. Pokud chceme něco použít, musíme v následující nabídce opět pomocí písmen vybrat žádaný předmět z inventáře. 

Hra je krátká a velice jednoduchá, jediným zásekovým místem může být příchod k bráně hradu, kdy je nutné velice rychle stisknout klávesu pro POUŽIJ, jinak nás kouzelník zneškodní.

Obrazovka neúspěchu

Vyrobili jsme luk

V této části je nutné rychle stisknout "A" pro použití předmětu

Mapa

POSTUP HROU
Ve svém paláci jsem sebral provázek a sekyru, na křižovatce knihu magie (C). Pokácel jsem strom na východě (A; S) a pomocí provázku vyrobil luk (A; P). Vkročil jsem na cestu mezi skály, nechal se prohledat od loupežníků a vrátil se do jeskyňky pro váček s penězi (C). U rybníčka jsem sebral šípy (C). Při vkročení na obrazovku brány hradu jsem musel rychle použít knihu magie (A; K) a proměnil čaroděje v kámen. 

Vešel jsem na nádvoří hradu, lukem sestřelil lucernu (A; L) a sebral klíč (C). Strážce u dveří jsem odlákal penězi (A; M) a v komnatě našel meč (C). Odemkl jsem dveře (A; C), vkročil do pokladnice a sebral poklad (C). Při odchodu na mě vyskočil samotný Rutt, a tak jsem ho zapíchl mečem (A; E). 
KONEC POSTUPU HROU

Poklad je na dosah

Rutt mě dostal

Vítězství!

Verdikt: Krátká a až moc jednoduchá textovka s tisíckrát viděným námětem, kterou v původní verzi kvůli bugu nelze dohrát. 
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat