úterý 27. června 2023

Hra 837: Mog Mog 2 (1993)


Mog Mog 2
Vývojář: Karel Tvrdík (Night Star Entertainment)
Vydavatel: BBS
Vydáno 1993 pro Sharp MZ-800
Žánr: Logická hra
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Neoficiální pokračování hry Mog Mog od dB-Soft z roku 1984, v níž jsme ovládali krtka, sbírali v podzemí dárečky a vyhýbali se nepřátelům. Zde budeme dělat v podstatě to samé, jen se naše postava podobá spíše kuřeti a v podstatě celý vizuál připomíná Flappyho (1987). 

V dodatečných informacích ke hře se můžeme dočíst mimo jiné i o chystaných hrách "Mystery of the Nile" a "Argo", kdy ta druhá měla vyjít na Sharp, ZX Spectrum, Atari, Amigu a PC. Většina plánů ale byla zrušena, protože autoři opustili osmibitové počítače, nicméně vzešla z toho alespoň zajímavá hra Argo Adventure (1998) pro PC. 

Hra Mog Mog z roku 1984

Instrukce

Reklama na Argo Adventure (1998)

"Nine years later" odkazuje na první díl

Ve 30 úrovních ovládáme postavu Moga, který vždy začíná v levém horním rohu. Cílem je sebrat všechny dárečky na obrazovce a vrátit se na výchozí pozici. Narazit můžeme na tyto prvky:
  • red leg a blue leg (červeňák a modrák) - hloupější varianta nepřátel. Zdánlivě náhodně bloudí sem a tam, nicméně reagují pokud je hráč poblíž a dokáží projít červenou zdí.
  • ghost (duch) - s přehledem největší problém ve hře, snaží se nejkratší cestou dostat k Mogovi, což je velice nepříjemné, protože jediný dotek znamená ztrátu života a restart úrovně. 
  • zdi - červené dokážeme zničit jak my, tak nepřátelé (kromě ducha), na zničení žlutých ale potřebujeme posilňovací pilulku.
  • posilňovací pilulka - po jejím sebrání dokážeme zničit jednu žlutou zeď. Do zásoby nelze sebrat více jak jednu.
  • brána - překážka, kterou lze otevřít pouze sebráním klíče
  • klíč - slouží k otevření specifické brány, nelze si vybrat kterou bránu otevřít
  • tlačítko - po stlačení se otevře "vypouklá" zeď
  • modrá bublina - znehybní na pár vteřin všechny nepřátele
  • budík - nastaví časový limit na hodnotu 999
  • teleport - pokud vstoupíme na políčko označené jako "in", tak se přemístíme na políčko označené jako "out"

Menu

Začátek hry

Získání prvního hesla

Nemůže chybět úroveň s odkazem na Sharp

Zpočátku máme tři životy a v každé úrovni najdeme časový limit, který je naštěstí velkorysý, výjimkou jsou úrovně se zmíněným budíkem, který musíme zpravidla co nejrychleji sebrat, na což máme pouze pár sekund. Po každých pěti dohraných úrovních získáme i heslo, abychom mohli již prošlé levely při dalším hraní přeskočit. 

Kódy do úrovní:
1-5 NASA, 6-10 INTEL, 11-15 ORION, 16-20 PRAGUE, 21-26 AMIGA

I když se v zásadě jedná o logickou hru, tak hádanky zde jsou většinou primitivní a v každé úrovni se řeší jediná věc - jak zaseknout ducha o nějakou překážku, abychom mohli úroveň dokončit. Potřeba jsou tedy i rychlé reakce, což je trochu problém, protože postava se pohybuje po polích a ovládání není příliš responsivní, resp. je nutné mačkat klávesy s přesným časováním, v opačném případě je velmi jednoduché udělat chybu. 

Duch je zaseklý a nemůže na mě

Hodně štěstí s vyhýbáním se duchovi

Poslední level

Vítězství!

Verdikt: Bohužel hra je příliš zaměřena na únik před duchem a žádných nápaditých logických rébusů se zde nedočkáme. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat