Dizzy
Vývojář: Jiří Doležal (+Gama Software)
Vydavatel: J. H. C. S. (Jan Hanousek Computer Software)
Vydáno 1993 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
U této textovky se autor samozřejmě inspiroval známou sérií Dizzy s vajíčkem v hlavní roli. I zde budeme zachraňovat naší milou Daisy ze spárů zlého čaroděje Zakse. Hra vyšla společně s M-Text (1991), Indiana Jones a Dobyvatelé (1992) a Stalker (1992) v kolekci "Adventure Games Collection" za 99 Kč.
Dizzy ve svém domečku |
Začátek hry |
Napíchnutý Dizzy |
Pomocí kláves "8" a "5" se pohybujeme mezi příkazy v nabídce a pomocí "0" provádíme výběr. Kromě těch pohybových tu najdeme už jen VEZMI a POUŽIJ, přičemž volba předmětů se provádí automaticky, což dává tušit, že hádanky nebudou příliš komplikované.
Poměrně jednoduchá adventurní část je pak doplněna obrázky vytvořenými pomocí grafiky z původní hry, přičemž těch se dočkáme hlavně při úmrtí. Obrazovek není mnoho, podíváme se jen do svého několikapatrového domu a jeho blízkého okolí. Čaroděj Zaks na nás čeká venku a zneškodní nás pokud u sebe máme fotku s Daisy. Pro tu se tedy musíme na konci vracet.
Mapa |
POSTUP HROU
Na záchodě jsem sebral papír, vylezl na půdu a vykročil směrem na východ, čímž jsem propadl do kuchyně a sebral ulomené prkno, které jsem položil před domečkem, na břehu řeky. Dylanovi jsem předal papír a získal ducholapku, díky které jsem překonal ducha na hřbitově a za ním našel lebku. Přes hrad a důlní šachtu jsem došel až do místnosti, kde jsem lebku použil jako závaží, čímž byl Zaks vyhnán ze země. Vrátil jsem se na začátek do koupelny pro Daisinu fotku a pak opět do důlní šachty, kde jsem našel velkou jeskyni se strojem, do něhož jsem fotku vložil a Daisy osvobodil.
KONEC POSTUPU HROU
Nikdy nevěř zábradlím |
Když přinesu fotku Elvise, vyjde ze stroje Elvis? |
Vítězství! |
Verdikt: Pokud si odmyslíme pár obrázků složených z grafiky původní hry, tak nám zůstane jen nepříliš propracovaná a krátká textovka.
Hodnocení: 2/10
Zaujímavé, že hra používa aj vlastné rutiny na vykresľovanie v border.
OdpovědětVymazatVlastně nepoužívá.
VymazatTo jen tak na screenshotech vyšlo.
Modro-bílé jsou změny BORDERu v Basicu při cvrlikání (krátké BEEPy) nesynchronizované s paprskem, zatímco černo-modré vznikly úpravou hudební rutiny z Whamu, jak jsem to viděl u Fuky v Podrazu a mocně to na mne tehdy zapůsobilo.
Dex (autor hry) vydal svůj článek s mnoha detaily http://dexovo.cz/dizzy.php
OdpovědětVymazat