úterý 21. února 2023

Hra 787: Den Zúčtování - Ninžova Pomsta 2 (1993)


Den Zúčtování - Ninžova Pomsta 2
Vývojář: Radomír Danenberger
Vydavatel: D.. Adventure
Vydáno 1993 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Pokračování Ninžovy Pomsty (1992) a další z mnoha her R. Danenbergera. V roli mladého japonského šlechtice jsme minule pomstili zradu a následně vstoupili do služeb rodu Ikewara, kde jsme udělali slušnou kariéru. Nicméně aby naše pomsta byla dokonalá, musíme ještě zneškodnit knížete nepřátelského rodu Takedů. 

Hra je opět rozdělena na dvě části, kdy v té první najdeme instrukce k ovládání, příběh, žebříček nejlepších tuzemských textovek podle názoru autora a nabídku všech jeho her, kdy tato se prodávala za 15 kč. Z textů se dá vyvodit, že se jedná o jednu z jeho posledních vytvořených her, což je potvrzené i na závěrečné obrazovce. 

Příběh #1

Příběh #2

Top textovky 11/93 podle autora

Začátek hry a příkaz SLOVNIK

Seznam dostupných příkazů si můžeme vypsat kdykoliv během hry pomocí SLOVNIK, najdeme tu tedy PROZKOUMEJ, VEZMI, POLOZ, POUZIJ, BOJ, VYRABET, RADA, INVENTAR a EXIT pro vypsání východů z aktuální obrazovky. Slova lze zkracovat až na jedno písmeno, v tom případě ale program nemusí zadání správně pochopit, takže je stále lepší používat první tři. 

Stejně jako v prvním díle, i zde se dají příkazy řetězit tak, že se spojí tečkami, takže např. "J.J.J.PRO LES.VEZ BAM" znamená, že jdeme 3x na jih, prozkoumáme les a vezmeme bambus. Bohužel stále musíme každý příkaz potvrdit enterem. 

Autor se asi díval na MacGyvera

Strážce je třeba zlikvidovat hezky z dálky

Nasekat dříví rukama? Proč ne

Průběh se dá rozdělit na tři části, kdy v té první se pohybujeme v lese a musíme najít řadu předmětů a vyrobit si z nich nástroje. V té druhé se snažíme dostat do vesnice a ve třetí jsme přímo ve vesnici, kde hledáme knížete. Opět je základem vše pečlivě prozkoumávat, protože úvodní popisky obrazovek toho moc neprozradí. Vrcholem je adventurní faul na konci hry, kdy v jednom z mnoha domků musíme prozkoumat "nic", načež zjistíme, že se tam vlastně nachází truhla s klíčovým předmětem. 

Na některé hádanky se pak přichází obtížně, např. musíme nasekat dřevo holýma rukama (tzn. použít příkaz BOJ v lese) či houbou zapálit pochodeň. Bohužel ani zde se autor nevyvaroval častých gramatických chyb a překlepů. 

Na závěrečné obrazovce je zmíněno, že se jedná o zřejmě poslední jeho výtvor (minimálně jednu hru ještě o rok později vydal) a že "8byt je mrtvý, ať žije 16byt" - takže ani poslední věta se neobešla bez chyb. 

Nepřítel za stěnou

Mapa

POSTUP HROU
Vzal jsem kámen (PRO VYS; BOJ; VEZ KAM), v lese jižně našel místo s vůni (PRO LES) a vyšplhal do koruny stromu, kde jsem našel plod stromu Yobo (PRO STR; VEZ PLO). Slezl jsem dolů a jižněji v lese našel bambus (PRO LES; VEZ BAM). Na jiném místě v lese jsem našel bambusové výhonky (PRO LES; VEZ VYH) a z uloveného jelena jsem zase získal střevo (PRO LES; BOJ). Na jihu na bahnité půdě se dal najít rákos (VEZ RAK) a v houštině kachny, které jsem ulovil kamenem (PRO HOU; POU KAM) a získal peří (VEZ PER). Pod vodou na dně jezírka byla zase větev (PRO DNO; VEZ VET). 

Vrátil jsem se na začátek, z bambusu a čoček si vyrobil dalekohled (VYR), ze střeva a větve luk (VYR) a z peří a výhonků šípy (VYR). Dalekohledem (POU DAL) jsem našel cíl své cesty - vesnici nindžů. Skočil jsem do řeky a našel kmen stromu (PRO REK), za který jsem se schoval (POU KME). Když jsem byl nedaleko písečného břehu, tak jsem namočil šípy do jedovatého plodu (POU PLO) a zbavil se strážce (BOJ). Vylezl jsem na břeh a mrtvolu prohledal (PRO STR) pro získání hvězdic. Došel jsem do bambusového lesíku, nasekal dřevo rukama (BOJ) a sebral kmeny bambusu (VEZ KME). Ty jsem nastražil v polovině cesty mezi řekou a vesnicí (POU KME), počkal až se jezdci na koních přiblíží (CEK) a pak je dorazil hvězdicemi (BOJ). Na tělech jsem našel meč (PRO NIN). 

Past s mincí

Prohledávání kousků lidských těl

Tak takhle ne

Ve vesnici jsem nejprve šel do jejího středu a do velké místnosti (PRO MIS; PRO SAL), kde jsem sebral štít (VEZ STI) a našel lampu (PRO VYZ). S tou jsem se vrátil na začátek vesnice, do první budovy, zde prohledal stěny (PRO STE), zabil schovaného nindžu (BOJ) a ve stěně objevil houbu (PRO STE). Na podlaze (PRO POD) se nacházel kruh, za který jsem zatáhl (POU KRU) a vypustil bazén. Do toho jsem sestoupil a prošel do tmavé místnosti, kde jsem houbou zapálil lampu (POU HOU). Prohledal jsem věci (PRO VEC; PRO ZBR) a sebral pušku (VEZ PUS), kulky (VEZ KUL), střelný prach (VEZ STR) a dynamit (VEZ DYN). Tunelem jsem se vrátil a v obyčejné místnosti vzal  ze stolku minci (PRO MIS; PRO NAB; PRO STO; VEZ MIN). Spustil jsem sice past, ale štít mě ochránil. 

Konečně jsem byl připravený na útok. Ze středu vesnice jsem šel na jih, prozkoumal ozdobný krb (PRO OZD) a otočil jednoho vyřezaného bůžka (POU BUZ), čímž se vysunulo schodiště na střechu. Tam jsem měl výhled (PRO VYH) na nindžu na střeše (BOJ). Vrátil jsem se do středu vesnice a pokračoval na východ. Zapálil jsem dynamit (POU HOU) a hodil ho na barikádu (POU DYN). Z mrtvol jsem získal klíč (PRO VOJ; PRO KOU). Na hlídkujícího vojáka jsem nastražil minci (POU MIN) a zneškodnil ho. Na úplném konci vesnice na jihu jsem prohledal domek (PRO DOM), nic (PRO NIC), odemkl truhlu (POU KLI) a našel nunčaky (PRO TRU). 

Vešel jsem do rozhlehlé místnosti, náčelníka nindžů zneškodnil nunčaky (BOJ) a na jeho těle našel starý meč (PRO NAC). Naskočil jsem na koně (POU KON), dostihl prchajícího knížete a dokončil svoji pomstu (BOJ). 
KONEC POSTUPU HROU

Náčelník nindžů poznal zač je toho loket

Závěrečný souboj

Vítězství!

Verdikt: Celkem zajímavá textovka se slušným parserem, která ale obsahuje několik nelogických hádanek a nutnost vše do detailu prohledávat. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat