Icy Cave
Vývojář: J. Kepka
Vydavatel: J. Kepka
Vydáno 1987 pro Sharp MZ-800
Žánr: Plošinovka
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Po vzoru Manic Minera (1985) se zde ujmeme jakési postavy, která musí v úrovni sebrat všechny klíče, aby se otevřela cesta dál. Bohužel tady chybí jakýkoliv úvod či instrukce. Na začátku máme čtyři životy a stejný počet klíčů k nalezení. Pohyb postavy je hodně podivný, protože třeba nedokáže vyskočit na místě, ale musí vždy skákat do strany. Zároveň při pádu i z malé výšky umírá a ovládání je až příliš citlivé a často se kvůli tomu zabijete.
Začátek hry |
Už zbývá jen poslední klíč |
Naštěstí tady neběží žádný časový limit, takže je možné si vše promyslet. Postava skáče stále do stejné vzdálenosti, takže spíš než o plošinovku jde o puzzle kam skočit, abyste se dostali dál a přitom se nezabili. Ztratit život je opravdu velice jednoduché a pokud se tak stane, tak začínáte hezky od znova a musíte opět sebrat všechny klíče.
Mě se to nakonec podařilo, s radostí jsem se tedy vydal do pravého dolního rohu, kde by měl být východ, ale jakmile jsem se ho dotkl, tak hra zamrzla a nedokázal jsem se dostat dál.
UPDATE
Nakonec bylo potřeba sebrat klíče v jiném pořadí a dokázal jsem se dostat do další úrovně. Tu jsem prošel poměrně bez potíží a vydal se do třetí, která už je trochu komplikovanější, nicméně jsem i tam dokázal sesbírat všechny klíče a dojít k východu, načež hra opět zamrzla. Zkoušel jsem znovu sbírat klíče v různém pořadí, ale tentokrát to nepomohlo. Každopádně vždy jsem sebral první nejprve ten klíč nejvíce nahoře (nevím jak jinak to udělat) a tipuji, že v tom je problém. Chtělo by to sebrat jako první jiný klíč.
Nakonec bylo potřeba sebrat klíče v jiném pořadí a dokázal jsem se dostat do další úrovně. Tu jsem prošel poměrně bez potíží a vydal se do třetí, která už je trochu komplikovanější, nicméně jsem i tam dokázal sesbírat všechny klíče a dojít k východu, načež hra opět zamrzla. Zkoušel jsem znovu sbírat klíče v různém pořadí, ale tentokrát to nepomohlo. Každopádně vždy jsem sebral první nejprve ten klíč nejvíce nahoře (nevím jak jinak to udělat) a tipuji, že v tom je problém. Chtělo by to sebrat jako první jiný klíč.
Druhá úroveň |
Třetí úroveň |
Po sesbírání všech klíčů mi hra zamrzla |
Verdikt: Není to ani tak plošinovka, jako spíše logická hra. Bohužel ovládání není udělané dobře a je příliš citlivé. Navíc mi hra zamrzá, pokud seberu klíče v určitém pořadí.
Hodnocení: 2/10
Stahnul jsem to ze scavu, hrozne dloho mi trvalo prijit na to jak sebrat všechny ctyri klice, ale když jsem je sebral a dosel do vychodu, tak to pokracpvalo dalším levelem.
OdpovědětVymazatVážně? Já to zkoušel 2x a nic. Napadá mě jen jestli se ty klíče nemusí sebrat v nějakém určitém pořadí? Nedokázal bys popsat, jak jsi je sbíral?
VymazatZkoušel jsem to v emulátorech EmuZ-800 a mz800emu, BASIC 1Z-016. Sbíral jsem je v pořadí: pravý dolní, levý dolní, levý horní, pravý horní.
VymazatJá to sbíral v jiném pořadí. Zkusil jsem to znovu a tentokrát jsem se dál dostal. Nicméně stejný problém nastal ve třetí úrovni. Detaily viz update v článku (hře jsem i zvýšil hodnocení).
VymazatPři zběžném nahlédnutí do programu nevidím nic, co by záviselo na pořadí sbírání klíčů. Zkusil jsem první úroveň v jiném pořadí - levý horní, pravý horní, levý dolní, pravý dolní, a vše proběhlo opět v pořádku. Mohl bys napsat, v jakém pořadí je potřeba sebrat klíče v první úrovni, aby se hra zasekla? Třeba se podaří přijít na to, kde je v programu chyba.
OdpovědětVymazatMám pocit, že to byl levý dolní, levý horní, pravý horní, pravý dolní. Ale teda úplně jistý si tím nejsem a zkoušet znovu se mi to už nechce.
Vymazat