úterý 13. března 2018

Hra 178: Čuan-Fa (1987)


Čuan-Fa
Vývojář: V. Budinský
Vydavatel: Sharp Club B. Bystrica
Vydáno 1987 pro Sharp MZ-800
Žánr: Bojovka
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

"Ch'uan fa" je výraz pro čínská bojová umění. Dalo by se to přeložit jako "fist art", nebo "way of the fist". Je to po Boxingu (1985) teprve druhá bojová hra, evidentně proto, že něco takového je složitější vytvořit. Na úvodních obrazovkách se nachází běžící text s instrukcemi, kde se píše "You must to destroy six karatemen" a dále vidíme popis ovládání. To je následující:

  • šipky doprava, doleva = pohyb do stran
  • šipka nahoru = age-uke (vysoký blok)
  • šipka dolu = uci-uke (střední/nízký blok)
  • Q = oi-cuki-dzodan (horní úder)
  • A = mae-geri (střední kop)
  • Z = mawashi-geri (vysoký kop)

Názvy těchto technik vychází z technik karate. Máme zde tedy tři typy úderů a dva typy bloků. 


Běžící text popisující ovládání
Začátek hry
Protivník zaútočil a je třeba zareagovat

Ve hře se tedy postupně postavíme šesti protivníkům, kteří se liší asi jen barvou. Hráč ovládá bojovníka vlevo a snaží se zasáhnout postavu ovládanou počítačem. Stačí jeden úspěšný zásah a dostanete jeden bod. Kdo první získá tři body, tak vyhrává. 

Souboj probíhá tak, že se nějakým způsobem určí iniciativa útoku - buď stihne zaútočit hráč, nebo je "na tahu" počítač a v tom případě vidíte asi na vteřinu první fázi pohybu jedné z technik, na kterou musíte správně zareagovat. Pokud vidíte, že protivník provádí první fázi vysokého kopu, musíte správně zvolit vysoký blok. Tím útok vykryjete a můžete se pokusit zaútočit zase vy. Na začátku hry si také lze zvolit obtížnost ("simple, middle, hard"), kdy čím vyšší obtížnost, tím lépe počítač blokuje. 


Zasáhl jsem protivníka přímo do hlavy
Další úspěšný zásah
Tentokrát mě protivník vykryl

Pokud tedy zvládnete porazit všech šest protivníků, tak se objeví vítězná obrazovka. Bohužel dosáhnout ji není moc velký problém, protože hra je i na nejvyšší obtížnost jednoduchá. Jedna z fint je neřešit bloky, ale prostě před všemi protivníkovy údery ustupovat a před svým útokem zase přistoupit blíže. Funguje to perfektně a hra se tak stává velmi jednoduchou. Byl jsem tak schopný ji dohrát bez ztráty kytičky. 


Vítězství !

Verdikt: Je škoda, že hra není obtížnější - stačilo by zkrátit dobu, při které se ukazuje první fáze techniky, nebo omezit "odbíhání" od soupeře. Na pár minut to zabaví, ale jakmile se naučíte mechaniky hry, tak obtížnost nepředstavuje žádnou výzvu. 
Hodnocení: ***/10

Žádné komentáře:

Okomentovat