úterý 27. března 2018

Hra 188: Strážce (1987)


Strážce
Vývojář: J. Kepka
Vydavatel: J. Kepka
Vydáno 1987 pro Sharp MZ-800
Žánr: Arkáda
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Tahle hra bohužel nemá žádnou úvodní obrazovku s obrázkem, nebo jménem hry, ale v archivech je vedena pod názvem "Strážce". Je to klasický klon Pac-mana (1980), ovšem rozdíly jsou veliké. Ovládáte tedy "strážce", který začíná v levém dolním rohu a snaží se sežrat všechny "tečky" - v tom se mu snaží zabránit duchové, kteří se objevují přímo uprostřed herní obrazovky. Pokud se vás dotknou byť jen jednou, znamená to konec hry. Bránit se jim můžete tak, že seberete pistoli, která vás na pár sekund učiní nesmrtelnými (postava zbělá) a pak duchy můžete sežrat. 

Začátek hry
Může se stát, že nesesbíráte dostatečný počet teček a "vytuhnete" v úrovni

Problém je, že duchové ničí vše, co se jim postaví do cesty - může se tedy stát, že pokud budete pomalí, tak na vás nezbude dostatečný počet teček a nedostanete se do další úrovně. Pokud to ovšem stihnete, tak se úroveň restartuje a můžete sbírat dál od místa, kde jste skončili. Ano, bohužel tu je jenom jeden typ bludiště. Co se ale mění, tak to je doba, po kterou trvá bonus ze sebrané pistole. Mám takový pocit, že za každou dokončenou úroveň se zkracuje o jednu vteřinu. 

Velký nedostatek spočívá v tom, že duchové nemají svoji "hlavu" a vycházejí z vašeho pohybu. To se dá využít tak, že je necháte zaseknuté v jejich "domečku" a nejprve v klidu vysbíráte horní polovinu obrazovky. Pronásledovat vás začnou teprve až se přesunete níže. Cílem je samozřejmě sesbírat co nejvyšší skóre, kdy za každou tečku dostanete bod a za každého sežraného ducha 10 bodů. 

Moje taktika
Konec hry

Verdikt: Dost zjednodušená verze Pac-mana pro počítač Sharp. Chtělo by to více typů bludišť a hlavně chytřejší nepřátele. 
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat