úterý 20. března 2018

Hra 185: Piškvorky (1987)


Piškvorky
Vývojář: M. V.
Vydavatel: M. V.
Vydáno 1987 pro Sharp MZ-800
Žánr: Desková hra
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Piškvorky jsme tu již měli ve verzi pro PMD 85 a na Sharpu samozřejmě také nemohly chybět. Hra je tentokráte pouze pro jednoho hráče, nelze hrát proti kamarádovi. Z úvodní obrazovky máte možnost pustit "show", což není nic jiného, než klasická ukázka hry, kdy hraje počítač sám proti sobě. Samotnou hru proti počítači spustíte pomocí mezerníku. 

Začátek hry
Srovnal jsem na 1:1

Hráč má křížky a počítač kolečka. Pro výhru je třeba dát pět symbolů vedle sebe. Pohyb kurzoru se ovládá pomocí směrových šipek a symbol se zapisuje pomocí mezerníku, takže ovládání je pohodlné. Po každé hře se jednomu z hráčů započítá bod do celkového skóre, které vidíte celou dobu vpravo dole. Není tu žádný limit, můžete hrát do nekonečna. Ze hry můžete také pomocí "DEL" odejít, čímž se dostanete zpátky na úvodní obrazovku, ale počítači se připíše jeden bod. Tudíž jako kdybyste hru vzdali. 

Co se týče obtížnosti, asi to byl jenom můj pocit, ale zatímco první hry jsem se ještě držel, tak potom jakoby počítač zvýšil laťku a nebyl jsem schopný ho porazit. No, asi se někdy budu muset konečně kouknout na nějaké piškvorkové taktiky a trochu se v nich zlepšit. 

Dělal jsem, co jsem mohl, ale zase mě dostal

Verdikt: Stejně jako verze pro PMDčko, i toto je povedená hra, které ale chybí nějaká volba obtížnosti. 
Hodnocení: 3/10

1 komentář:

  1. Vylistováním začátku programu se dá zjistit, že autor chtěl umožnit majitelům barevných televizorů hrát v barvách jednoduše tak, že se vymaže řádek 3. Bohužel to ale asi nedomyslel a nefunguje to. Aby to chodilo, musí se ještě v řádku 7 změnit hodnota B8C3 na B876, což je adresa strojáku, jehož začátek se smazáním řádku 3 posune.

    https://drive.google.com/open?id=1d2tn5k9DhzB5dK60LA3cshKuiGXvkmGZ

    https://drive.google.com/open?id=1Zt8wLAveKWLy-LBpNO6fM-JTaVVAkpvu

    OdpovědětVymazat