neděle 18. března 2018

Hra 183: Motor Cycles (1987)


Motor Cycles
Vývojář: JK-Soft
Vydavatel: JK-Soft
Vydáno 1987 pro Sharp MZ-800
Žánr: Arkáda
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

V Motor Cycles usednete za motorku a v pseudo 3D prostředí budete pronásledovat a snažit se sestřelit další motorové vozidlo na dvou kolech. Musíte se přitom vyhýbat nejenom sloupům, ale i olejovým skvrnám, které se na obrazovce objevují. Pokud motorku trefíte, dostanete 10 bodů do skóre a zároveň z ní vypadne srdce, které můžete přejet, za což je dalších 100 bodů.

Vaše motorka automaticky jede dopředu a vy můžete jen zatáčet do stran a střílet. Pokud jedinkrát narazíte do nějaké překážky, následuje konec hry. K dispozici máte celkem 100 nábojů a další se nedají nikde sebrat, takže po jejich vystřílení hra končí taktéž. Jelikož vaše kořist hodně kličkuje a občas zmizí z aktuálního pohledu, objevují se dole na stranách šipky, které naznačují, kam byste měli zabočit.

Začátek hry
Trefa! Zbývá mi 94 střel, nalevo je sloup
Sebral jsem srdce a získal tak bonusové body

Technické zpracování mě bohužel moc nepřesvědčilo - hra neběží plynule, ale obrazovka se přepisuje v určitých intervalech. Pronásledovaný občas prostě zmizí z obrazovky a objeví se někde jinde. Obtížnost není příliš vysoká a byl jsem schopný se s rychlostí dostat přes "999 km" a pokračovat dál, až dokud jsem nevystřílel všechny náboje. Poté hra bohužel prostě vypíše "game over" a ani nikam získané skóre nezapíše. Nějakou tabulku nejlepších už považuji za povinnost.

Podařilo se mi přetočit tachometr přes 999; nalevo je olejová skvrna
Vystřílel jsem všechny náboje, čímž hra končí

Verdikt: S odřenýma ušima tři hvězdičky, ale jen proto, že je to jedna z mála tehdejších tuzemských her používajících (pseudo) 3D grafiku.
Hodnocení: 3/10

2 komentáře:

  1. Tipnul bych inspiraci Deathchase :-)
    http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0001303

    OdpovědětVymazat