neděle 7. července 2024

Hra 969: Hrad Smrti (1994)


Hrad Smrti
Vývojář: David Spilka
Vydavatel: Datri Software
Vydáno 1994 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Další z mnoha textovek od Datri Software, kdy tentokráte bude náš cíl velice jednoduchý a sice uniknout ven z hradu smrti, čímž se dostaneme do druhého dílu, jenž vyšel o rok později. Paradoxní je, že začínáme na plácku před hradem, takže musíme nejprve vejít dovnitř a odejít jiným východem. 

Jednoduchý cíl

Začátek hry

Příkazy se musí zkracovat

Mechanismy se jedná o klasickou textovku, přičemž na příkazy si musíme přijít sami. Využijeme ZKOUMEJ, SEBER, POLOŽ, POUŽIJ, ZAPAL a INVENTÁŘ, přičemž slova je nutné zkracovat na první tři písmena a parser bohužel neumí synonyma.

Hra je krátká a jednoduchá a kromě zavřených dveří a neprostupného křoví tu najdeme už jen past ve formě plynu a hlavně místnost s drakem. Na závěrečné obrazovce je zmíněna "velice podobná hra s názvem Dračí Doupě", ta se ale zřejmě nedochovala. 

Otvírání dveří

Mapa

POSTUP HROU
U hradeb jsem sebral větev (SEB VET) a na plácku ji zapálil (ZAP VET). Uvnitř hradu jsem ukořistil kouli (SEB KOU) a zapálil křoví na severu (ZAP KRO). Ve slepé uličce jsem našel louč (SEB LOU), kterou jsem také zapálil (ZAP LOU) a poté v malé místnosti prostřelil dělem zeď (POU DEL), za níž se skrývaly klíče (SEB KLI). Těmi jsem odemkl dveře na jihu (POU KLI) a pokračoval do sklepení.

Zde jsem našel plynovou masku (SEB MAS) a hlouběji také filtr (SEB FIL). Obojí jsem zkombinoval (POU FIL), prošel přes nebezpečný plyn a našel meč (SEB MEC), jímž jsem skolil draka a unikl z hradu ven. 
KONEC POSTUPU HROU

Maska mě zachránila

S drakem je zúčtováno automaticky

Vítězství!

Verdikt: Krátká, jednoduchá a zpracováním podprůměrná textovka. 
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat