Magnex
Vývojář: Robert Zaborowski
Vydavatel: Excellent Software Company
Vydáno 1994 pro Atari 8-bit
Žánr: Logická hra
Počet hráčů: 1
Stav: Nedokončeno (bug)
Robert Zaborowski kromě několika textovek vytvořil i mnoho logických her jako je Ra (1993), Crix (1993), Bombay (1994), Classic (1994) a další, přičemž právě první jmenovaná je Magnexu v několika ohledech podobná. Např. úrovně jsou rozděleny na dvě části, kdy se obraz přesune jakmile dojdeme k okraji, počet levelů je 16 a najdeme tu podařenou hudbu, která neleze na nervy, protože se přehrává jen mezi úrovněmi.
V menu si můžeme přečíst instrukce, ty jsou ovšem prezentovány na mnoha obrazovkách po velmi malých kouscích a trochu chaoticky, takže je problém je napoprvé pochopit. Bohužel hned v první úrovni jsou všechny mechanismy použity naráz, tudíž je možné, že většina hráčů skončí hned tady na začátku, jelikož nebudou mít trpělivost na vše přijít.
Instrukce |
Začátek hry |
Mince je kousek před cílem |
"Probíhací" části často zabírají až polovinu úrovně |
Cílem je jednoduše dotlačit minci do cíle označeného "hvězdičkou". Klíčovým prvkem jsou pak dva "magnexy" aneb kostičky s pulsujícím obsahem. Jeden je "move" a druhý "destroy". Dále jsou v každé úrovni čtyři magnety, které jsou zpočátku vždy "vybité" a nedá se s nimi otáčet, ale můžeme je právě k těmto magnexům dotlačit a změnit jejich schopnost na "move", čili přisunutím ke zmíněné minci je tato posunuta, nebo "destroy", čímž můžeme ničit některé prvky. Pro lepší přehled je aktuální stav magnetu vypsaný v dolním řádku jako "magnet function".
Důležité je vědět, že pro "nabití" magnetu musí být tyto natočeny oběma póly k magnexu a zároveň pro získání "destroy" schopnosti musíme nejprve získat "move", což je právě jedna z věcí, která nedává moc smysl. Další matoucí věc je, že většinu prvků jako jsou magnety či krabice můžeme jen strkat, nicméně stiskem FIRE lze i tahat k sobě, ovšem to platí jen pro magnet "destroy".
Na obrazovkách dále najdeme nepřátele, kteří nereagují na náš pohyb, ale pohybují se po předem daných trasách, klasické neprostupné zdi a poté mnoho prvků, které můžeme magnetem zničit - poškozené zdi, mříže, "vesmír", "pěnu" či hvězdičku. Daleko častěji než poškozené zdi ale ničíme tajné zdi, které vypadají úplně stejně jako ty opravdové, což jak bylo zmíněno může vést k záseku již v první úrovni.
Příjemné je, že tu není žádný časový limit, takže máme dostatek času si vše promyslet. Obtížnost nicméně není příliš vysoko, jen v mnoha úrovních je nutné probíhat těsně kolem nepřátel, což je nepříjemné, jelikož máme pouze tři životy a tyto části často zabírají celou polovinu levelu.
Vždy po dokončení čtyř úrovní získáme heslo, s nímž se pak na tuto obrazovku můžeme vrátit.
Hesla do úrovní:
4: LERK, 8: MODO, 12: TEAM
Bohužel zde najdeme bug, kdy 10. level se nedá dohrát - přes poslední lebku je nemožné proběhnout do levé části, jelikož chodba je zřejmě o kousíček delší než měla být. Naštěstí zadávání hesla do úrovní funguje tak, že program kontroluje každou stisknutou klávesu a při chybě zobrazí hlášku, takže se dá slovo do 12. úrovně uhodnout, což jsem také udělal, zbytek 10. a celou 11. úroveň přeskočil a pokračoval dál až na závěrečnou obrazovku. Bohužel si ale (opět) nemůžu hru zapsat jako dokončenou.
Bug v 10. úrovni - tohle nejde proběhnout |
V poslední úrovni najdeme nápis "LAST" |
Krůček od dokončení |
Závěrečná obrazovka |
Verdikt: Dobrá logická hra, která je dostatečně zajímavá a zároveň není přehnaně těžká. Negativem jsou nedostatečně jasně popsané mechanismy v instrukcích, což může řadu hráčů odradit již na začátku a bohužel kvůli bugu v 10. úrovni, který znemožňuje hru dohrát, musím hodnocení o něco snížit.
Hodnocení: 4/10
Žádné komentáře:
Okomentovat