středa 17. dubna 2024

Hra 940: Na Hradě Straší (1990)


Na Hradě Straší
Vývojář: Petr Kovařík
Vydavatel: KovSoft
Vydáno 1990 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Textovka z cyklu "Příhody Petera Smithe" (Poklad Inků (1990), Dobrodružství na Ostrově (19??)) od KovSoftu. Na začátku zadáme, zdali máme barevný televizor a pokud ano, tak si můžeme vybrat barvu papíru (pozadí) a textu a to čísly 0 až 7 (černá, modrá, červená, růžová, zelená, tyrkysová, žlutá, šedá).

Jakožto nezaměstnaný Peter Smith se snažíme vydělat nějaké peníze, a tak publikujeme inzerát, v němž nabízíme své služby jakožto vymítači duchů. K našemu překvapení se opravdu někdo "nachytá" a tak se vydáváme na hrad Kulíkov, kde údajně straší. Baron Nováček nám vysvětlí detaily a můžeme se dát do práce. 

Volba barvy pozadí a písma

Příběh #1

Příběh #2

Příběh #3

Příběh #4

Příběh #5

Hra se ovládá přes kontextové menu, v němž se pohybujeme pomocí kláves "Q" a "A" a pomocí mezerníku potvrzujeme volbu. Z příkazů je na výběr JDI, VEZMI, POLOŽ, ZKOUMEJ, POUŽIJ a INVENTURA. Místo v batohu je omezené na pouhé čtyři předměty, přičemž od začátku zabírají jedno místo hodinky, na nichž můžeme kontrolovat plynoucí čas. Náš úkol totiž musíme stihnout do půlnoci, jinak se celý hrad zřítí. 

Začátek hry

První klíč

Z rodinné kroniky se dozvíme o kletbě

Vše musíme stihnout do půlnoci

Až v průběhu hry narazíme v knihovně na rodinnou kroniku, z níž se dočteme o co tady konkrétně jde. Rudolf Kulíkovský byl za své špatné činy proklet a musí čekat na to, až někdo najde hodiny měřící čas jeho trestu a umístí je do jeho rakve. Pokud se tak nestane do 30. dne po uplynutí této lhůty, tak dojde ke zmíněné destrukci sídla. 

Naším cílem pak bude najít tři klíče, pomocí nich odemknout trezor a nalezené hodiny umístit do ukryté rakve. Hra není obtížná a dá se dohrát bez problémů během chvíle. 

Mapa

POSTUP HROU
Ve stáji jsem prohledal stůl a našel šroubovák, s nímž jsem na vrcholku věže odemkl pracovnu hradního pána, zahodil ho a v dalším stole našel klíč 3. Ve východní části jsem ve zlatém salonku prozkoumal sbírku zlatých předmětů a sebral klíč 2. V hradní knihovně jsem v globusu našel klíč 1, prozkoumal jsem i knihy, z nichž vypadla rodinná kronika, z níž jsem se dozvěděl o způsobu jak zlomit prokletí. 

V nedaleké obrazárně jsem prohlédl obrazy předků, obraz R. Kulíkovského a objevil trezor se třemi zámky. Postupně jsem použil všechny klíče a uvnitř trezoru našel hodiny zmíněné v kronice. V západní části v malé kapli jsem za oltářem objevil tajný vchod a v místnosti rakev, do níž jsem položil hodiny a zlomil tak kletbu. 
KONEC POSTUPU HROU

Teď je jasné, k čemu jsou klíče

Tajný vchod za oltářem

Rakev Rudolfa Kulíkovského

Vítězství!

Verdikt: Možná až moc jednoduchá kratší textovka odehrávající se na hradě Kulíkov. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat