pátek 28. února 2025

Hra 1047: Poklad Inků (1990)


Poklad Inků
Vývojář: Petr Kovařík
Vydavatel: KovSoft
Vydáno 1990 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Další textovka od KovSoftu z cyklu "Příhody Petera Smithe" (Dobrodružství na Ostrově (19??), Na Hradě Straší (1990), Smith IV (1990)), v níž se vydáme do Amazonie hledat našeho ztraceného kamaráda Jima, jenž byl na stopě ztraceného pokladu Inků, nicméně už rok o něm nemáme žádné zprávy. 

Titul se stejným názvem vyšel i na osmibitová Atari, jedná se však o úplně jinou hru. 

Příběh

Začátek hry

Jedna z mnoha takovýchto obrazovek

Našel jsem Jimmyho...

Pomocí kláves "Q" a "A" se pohybujeme v kontextové nabídce, v níž můžeme nalézt příkazy JDI, VEZMI, POLOŽ, ZKOUMEJ, POUŽIJ a INVENTURA. Mezerníkem pak z těchto vybíráme. Inventář je omezen na pouhé tři předměty, přičemž na začátku máme u sebe pistoli bez nábojů. 

Hra je velice krátká a jednoduchá, po nalezení kostry Jima a jeho deníku se dostaneme do místnosti s pokladem, který hlídá skřet, jehož pohled zabíjí. Po jeho likvidaci se stačí s kořistí vrátit na začátek. K dohrání není potřeba ani lampa, jelikož tma na dně studny nám nevadí, což je možná bug. 

Trochu zvláštní je velké množství obrazovek s vysokou stěnou či vysokými stromy, odkud se můžeme pouze vrátit do směru, odkud jsme přišli. Pokud by program místo toho jen vypsal, že do daného směru nelze jít, tak by počet obrazovek klesl na méně jak polovinu. 

Mapa

POSTUP HROU
Vydal jsem se na sever, na cestě našel náboj a v chrámu zrcátko. Sešel jsem dolů do štoly a našel kostru kamaráda Jimmyho. Zámek truhly jsem ustřelil pomocí pistole, přečetl si deník a sebral lano, které jsem uvázal na náměstíčku a sestoupil dolů do studny. Na skřeta jsem použil zrcátko, sebral poklad a vrátil se na začátek.
KONEC POSTUPU HROU

Deník nešťastníka

Skřet co zabíjí pohledem

Zlato, zlato, zlato!!!

Vítězství!

Verdikt: Ucházející textovka, která je ale až příliš krátká a jednoduchá. 
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat