úterý 4. února 2025

Hra 1039: Arabela 2 (1995)


Arabela 2
Vývojář: David Spilka
Vydavatel: Datri Software
Vydáno 1995 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

I když je v názvu číslice dvě, tak se ve skutečnosti nejedná o pokračování textovky Arabela (1995), ale spíše o jakousi předělávku. Zápletka a cíl je stejný - máme se přemístit do říše pohádek a na ostrově Pultanela najít kouzelné jablko. Tentokrát začínáme bez úvodních instrukcí, v první části programu se dočkáme pouze syntezátoru řeči, který nám přečte pár úvodních slov. 

Začátek hry

Výběr z menu

Cesta na plánku je tentokrát zčásti nečitelná

I když zde nalezneme podobné předměty a hádanky jako v "prvním díle", tak některé obrazovky či postavy jsou úplně nové. Tentokrát místo na zahradě začínáme v předsíni svého domu a podíváme se např. do Kocourkova či do sídla Fantomase. 

Podstatnou změnou je způsob ovládání a využití kontextového menu, kdy příkazy JDI, SEBER, POLOŽ, POUŽIJ, ZKOUMEJ vybíráme pomocí joysticku, nikoliv psaním. Tentokrát zde naštěstí nenajdeme žádné kritické bugy, takže hra jde bez problémů dohrát. Cesta k jablku v sadu je zde nečitelná a z plánku a vočmena musíme složit "V2?V" a následně si tipnout, že správná cesta je V2JV. 

Na závěrečné obrazovce získáme heslo SLEVA, které zájemcům umožnilo získat další programy autora s 50 % slevou, čili 2,50 Kč místo 5 Kč.

Mapa

POSTUP HROU
V předsíni jsem prozkoumal věšáky a našel kouzelnou čepici. V pracovně byla zase mezi nářadím lopata, se kterou jsem na zahradě vykopal kouzelný zvoneček, s nímž jsem se přenesl do říše pohádek. Šel jsem na východ a u ježibaby nasadil čepici neviditelnosti. V zadní místnosti jsem pak našel nůžky. U Fantomase jsem prohlédl stůl a našel plán s nápisem V2**. 

Vrátil jsem se na louku a spícímu dědovi nůžkami ustřihl vousy. Položil jsem všechny předměty, sebral vousy a nasadil si je. Poté jsem prošel přes Kocourkov, u rybáře ukradl loďku, na pláži sebral vočmena a prozkoumáním zjistil, že poslední písmeno na plánu je V. U světlušek jsem našel kouzelnou lampu, kterou jsem použil na obra na louce a prošel na hrad, kde jsem se zmocnil prstenu

Zpátky na pláži jsem na vítr použil prsten a objednal si odvoz na Pultanelu. U rybáře jsem nasedl na loďku a dostal se do sadu. Zde jsem šel VJJV a sebral a použil kouzelné jablko
KONEC POSTUPU HROU

V Kocourkově jsou samí vousáči

Obr má rád lidi. K večeři

Jablko nalezené v sadu

Vítězství!

Verdikt: Pozměněná první verze textovky Arabela s jiným způsobem ovládání a méně bugy. Ve finále se ale jedná o to stejné. 
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat