Bell of Witch
Vývojář: Maroš Dzoba
Vydavatel: Ayland
Vydáno 1995 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Jakožto mizerný a také mizerně placený detektiv se probouzíme na neznámém místě. Po chvilce si vzpomínáme, že jsme pracovali na jednom případu a během slídění po vytipovaném domě nás někdo vzal po hlavě a odvlekl nás do mrazáku, z něhož se musíme nejprve dostat a poté z objektu uniknout.
Pro vstup do hry je třeba napsat heslo, které zní "heslo".
![]() |
Instrukce |
![]() |
Začátek a příkaz "H" |
![]() |
Jukebox nefunguje |
![]() |
Alternativní špatný konec se dá dosáhnout brzy |
Ovládání je atypické, kdy příkazy zadáváme psaním jednoho písmena - "P" - prozkoumej, "U" - seber, "O" - polož, "X" - použij a "H" vypíše slovník příkazů. Vzhledem k tomu, že je inventář neomezený, tak je příkaz "polož" zbytečný. Při zadávání předmětů se potom musí psát jejich první dvě písmena.
Hra obsahuje nepříjemný podraz a sice že některé předměty (UV lampa, kuželkářská koule) jdou použít na více místech a zároveň poté zmizí, takže pokud je použijeme na špatném místě, tak se dostaneme do stavu, kdy nelze hru dohrát. Resp. najdeme tu alternativní konec, kdy z předsíně unikneme na ulici a toho jde dosáhnout vždy, pro "pravý" konec však musíme objevit tajné dveře a odejít s pytli peněz.
![]() |
Mapa |
POSTUP HROU
Ve tmě jsem nahmatal (P) vypínač, rozsvítil (X; VY), rozhlédl se (P), zalomcoval mrtvolou (U; MR), sebral minci (U; MI) a drát (U; DR), tím vypáčil zámek (X; DR) a unikl z mrazáku. V kuchyni jsem našel klíč (P; U; KL), v koupelně UV lampu (P; U; UV), v money-roomu kuželkářskou kouli (P; U; KO) a v jídelně metlu/koště (P; U; ME). V ložnici jsem koulí rozbil vázu (X; KO) a našel kamenový zapalovač (U; KA). V obrazárně jsem UV lampu posvítil na obraz (X; UV) a našel zmínku o tajném spínači v kanceláři, který jsem tam stiskl (X; TA), čímž se otevřely tajné dveře.
Vstoupil jsem do nich, zapalovačem zapálil pochodeň (X; KA), rozhlédl se (P), sebral krumpáč (U; KR) a prošel na jih. Zde jsem rozbité dveře zabezpečil koštětem (X; ME) a na jihu rozbil stěnu krumpáčem (X; KR). Prozkoumal jsem kůlnu (P), sebral pytle peněz (U; VR), odemkl rezavé dveře klíčem (X; KL) a unikl na ulici.
KONEC POSTUPU HROU
![]() |
Ztratil jsem kouli a zároveň si znemožnil dohrání hry |
![]() |
Tajný spínač |
![]() |
Gilotinové dveře |
![]() |
Vítězství! |
Verdikt: Poměrně průměrná textovka, která by mohla více rozvést příběh. Podrazem je možnost použít předměty na špatných místech, načež zmizí, což je alespoň vyváženo alternativním koncem.
Hodnocení: 3/10
V roce 2023 vyšel anglický překlad této hry:
OdpovědětVymazathttps://obsoletegr.itch.io/bell-of-witch
Zaujal mě ten monoskop v roli (asi) úvodního obrázku. Dnes to možná není tak zřejmé, ale tak 5 let před vznikem hry bych to považoval za dobrý vtípek, když televize ještě nevysílala nonstop, a před zahájením programu běžel zpravidla právě monoskop (asi už tehdy trochu přežitek, prý pro seřízení televizoru). Podobně tedy asi i ve hře, než začal "hlavní program". V půlce devadesátek už se ale tuším dávno vysílalo 24/7.
OdpovědětVymazat