Podraz
Vývojář: David Ottomanský
Vydavatel: OttoSoft
Vydáno 1990 pro Commodore 64
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Klasická hackovací textovka vycházející z Podrazu 3 (1986). Vžijeme se do role programátora Tima Colemanna, který je vyhozen z firmy Hotline kvůli neshodám s šéfem vývojové sekce. Naše dlouhé hledání nové práce utne zpráva od starého přítele Davida Ahla, jenž nás nasměruje na Arthura Browna. Ten chce okrást zloděje Jacka Ragera, tedy příběh se od předlohy příliš neliší.
![]() |
Logo autora a úvodní texty |
![]() |
Příběh |
![]() |
Hlavní obrazovka a vytáčení čísla |
![]() |
Nabídka práce |
Jak už to tak v "Podrazovkách" bývá, budeme se pomocí telefonu spojovat s dalšími lidmi a institucemi, hledat stopy, telefonní čísla, hesla, atd. Dočkáme se klasické hádanky s dešifrováním pomocí ASCII tabulky, ale objeví se i jedna úplně nová, kdy musíme napsat heslo o šesti znacích, přičemž vodítkem jsou slova "PMOIZM" a "LA-RY-NO-SU-ME". V tomto případě je odpověď "PENIZE" - "P" nenajdeme ve druhém slově, zatímco "M" ano a sice v části "ME", čili nahradíme "M" za "E" a tak dále.
Trochu matoucí může být, že ve jménech se musí psát první písmeno velké. Hra má také dva konce, kdy můžeme buď peníze převést na účet svých kolegů a získáme 20 % z částky, případně lze v bance zjistit číslo svého účtu a získat všechny peníze pro sebe, za což nám David nepoděkuje.
![]() |
Detaily od Arthura Browna |
![]() |
Jack Rager mě odhalil |
![]() |
Klasická hádanka s dešifrováním pomocí ASCII tabulky |
![]() |
Informace z ministerstva vnitra |
POSTUP HROU
Přečetl jsem si zprávu (0) od Davida Ahla, který mi nabídl práci. Zavolal jsem mu (865 342 94; ROVER), přečetl si zprávu (1) a ze seznamu (2) zjistil číslo na Arthura Browna, jehož jsem kontaktoval (723 462 11), nicméně nevěděl jsem heslo TOMOGRAF, které mi přišlo zprávou (0). Dozvěděl jsem se jméno zločince Jacka Ragera, číslo našeho bankovního konta a kontakty na banku a informace.
Zavolal jsem na informace (564 912 86) a podle jména našel "Jack Rager". Kontaktoval jsem ho (325 931 81), ale nevěděl jsem jak se představit. Z další zprávy jsem se dozvěděl, že Ragerovy často volá jedno číslo. Na informacích jsem toto číslo zadal (935 244 47) a zjistil, že patří Chrisu Normanovi. Zavolal jsem mu, představil se jako "Jack Rager" a získal číslo karty 7174. Kontaktoval jsem Ragera (325 931 81), představil se jako "Chris Norman" a zadal číslo informace 7174. Jack mě ovšem odhalil a nezjistil jsem nic.
![]() |
Jack má kamaráda v bance |
![]() |
Tak tenhle typ hádanky vidím poprvé |
![]() |
Zločinci mají v plánu utéci do Argentiny |
V další zprávě jsem získal číslo karty Jacka z ministerstva vnitra. Na informacích jsem zjistil číslo pro "Osobni odd. M.V.", spojil se s nimi (827 134 49), dekódoval šifru podle ASCII tabulky, zadal Jackovo číslo 1098763948 a zjistil jméno bývalého zaměstnavatele Newcastles rooms, číslo jeho karty 4235 a kód konta v bance 091068. Z informací jsem získal číslo na "Newcastles rooms", spojil se s nimi (759 989 00), zadal číslo karty 4235 a zjistil, že Jackovým kamarádem je šéf úvěrového oddělení banky. Spojil jsem se tedy s bankou (544 625 15), zvolil informace o zaměstnancích (3) a zadal "sef uveroveho oddeleni". Odpovědí bylo jméno Peter Norton, k tomuto objevu mi přišla gratulační zpráva.
Z informací jsem zjistil a zavolal na číslo Petera (866 328 02), vyluštil šifru (PENIZE) a získal číslo karty 8406. Spojil jsem se s Jackem (325 931 81), představil se jako Peter Norton, zadal číslo informace 8406 a získal heslo SLYPON. Přišla další motivační zpráva, spojil jsem se s bankou (544 625 15), zvolil převádění konta, zadal Jackovo konto NBA23733091441, heslo SLYPON, kód 091068 a naše konto NBA38277228235. Případně jsem v bance v informacích o kontech zadal své jméno Tim Colemann a převedl peníze na svůj účet NBA34573846245.
KONEC POSTUPU HROU
![]() |
Převádění peněz v bance |
![]() |
Vítězství! |
![]() |
Alternativní konec |
Verdikt: Klasická "Podrazovka" s jednou méně obvyklou hádankou.
Hodnocení: 3/10
Žádné komentáře:
Okomentovat