čtvrtek 21. února 2019

Hra 298: Dobrodružství na Ostrově (?)


Dobrodružství na Ostrově
Vývojář: Petr Kovařík
Vydavatel: KovSoft
Vydáno ? pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Jak autor sám zmiňuje na úvodní obrazovce, jedná se o jednoduchou textovku inspirovanou hrou Indiana Jones (1985) od F. Fuky. Ocitáme se v kůži jakéhosi Petera, jemuž jeho kamarád Jim posílá dopis, v němž píše, že na ostrově v Tichém oceánu žil šílený vědec, který před svojí smrtí sestrojil pekelný stroj, jež má zničit celý náš svět. No a my se - jak jinak - vydáváme tuto hrozbu eliminovat.

Instrukce

Peterovi přišel dopis

Začátek hry

Nedobrý parser

Nepovedl se parser, který neumí příkazy zkracovat a navíc nás hra nutí neustále psát nestandardní příkazy pro pohyb (např. "JDI NA LOD", "JDI Z VYTAHU", apod.). Není tady ani slovník s výpisem dostupných příkazů, takže většinu doby jsem věděl, co chci udělat, ale nějakou dobu mi trvalo, než jsem trefil přesný tvar příkazu, který hra chápe.

Jinak je hra spíše kratší a jednodušší. Zasekl jsem se jenom v přibližovadle, kdy mi nedošlo, že mě hra přesunula na jiné místo, jelikož popisky místností byly téměř stejné. Oceňuji také, že texty se vypisují poměrně rychle a neměl jsem potřebu emulátor dočasně zrychlovat, jak to občas dělám. Audio je bohužel podprůměrné.

Zdržte se příliš dlouho v bazénu a utopíte se

Sežrat vás mohou i dveře

Mapa

POSTUP HROU
Šel jsem k lodi a vstoupil na palubu (JDI NA LOD), sebral jsem bednu s rybami (VEZMI BEDNU) a odešel z lodi (JDI NA BREH). Ryby jsem hodil šelmě (DEJ BEDNU), otevřel jsem vrata (OTEVRI VRATA) a vešel dovnitř (JDI DO VRAT). Ve skladišti jsem vzal kleště a plynovou masku (VEZMI KLESTE; VEZMI MASKU) a u bazénu jsem přestřihl kabel (PRESTIPNI KABEL), čímž jsem zabil žraloky. Kabel jsem odstřihl (PRESTIPNI KABEL) a vlezl do bazénu (JDI DO BAZENU), kde jsem sebral kabel a kovovou kuličku (VEZMI KABEL; VEZMI KULICKU) a rychle vylezl (JDI Z BAZENU). 

Šílený profesor měl Didaktik, ze kterého ovládal autodestrukci

Zdá se, že autor hry je na straně padoucha

Přibližovadlo

Šel jsem do výtahu (JDI DO VYTAHU), stiskl tlačítko (STISKNI TLACITKO) a vystoupil (JDI Z VYTAHU). Na dveře s lebkou jsem použil kuličku (VLOZ KULICKU) a prošel jsem do pracovny (JDI DO DVERI), kde jsem sebral kartu z plastu (VEZMI KARTU). Vydal jsem se do podzemí (JDI DO DVERI; JDI DO VYTAHU; STISKNI TLACITKO; JDI Z VYTAHU; D). 

Zde jsem vložil kartu (VLOZ KARTU) a vlezl si do přibližovadla (JDI DO DVERI), kde jsem stiskl tlačítko (STISKNI TLACITKO), čímž jsem se přenesl a vystoupil jsem (JDI DO DVERI). V laboratoři jsem sebral baňku ze skla (VEZMI BANKU), jež obsahovala Lučavku královskou, a ve sklepě jsem se zmocnil plynové bomby (VEZMI BOMBU).

Velice účinný repelent

A bomba je zneškodněna. Tedy... prý to takhle stačí !

Sakra, zapomněl jsem zavřít dveře do ponorky

Stoupl jsem si před dveře, nasadil si plynovou masku (NASAD MASKU), otočil kohoutem (OTOC KOHOUT) a otevřel dveře (OTEVRI DVERE), čímž jsem zlikvidoval agresivní vosy. Vešel jsem tedy do nově přístupné místnosti (JDI DO DVERI) a otočil regulátorem (OTOC REGULATOR), čímž jsem snížil sílu výbuchu na minimum. Vrátil jsem se do sklepa (JDI DO DVERI; D), na ocelová dvířka vylil obsah baňky (VYLIJ BANKU) a prolezl dírou (JDI DO DVIREK).

Ocitl jsem se na molu, kde jsem otevřel poklop (OTEVRI POKLOP), vlezl do ponorky (JDI DO OTVORU), zavřel poklop (ZAVRI POKLOP) a stiskl páku (STISKNI PAKU), čímž jsem se vydal na cestu do Evropy.
KONEC POSTUPU HROU

Vžuuum a jedu do Evropy

Vítězství ! A zasloužili si to lidé?

Verdikt: Největší problém téhle jinak průměrné textovky je špatný parser. 3/10 s hodně odřenýma ušima.
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat