úterý 19. února 2019

Hra 297: Cosmic Jack (1989)


Cosmic Jack
Vývojář: Milan Kudrna & Jindřich Sládek
Vydavatel: MiloušSoft & Chaotic Software
Vydáno 1989 pro ZX Spectrum
Žánr: Arkáda
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

MiloušSoft mě svojí prvotinou Merry Man (1988) potěšil, a tak jsem od jeho další hry očekával ještě více. Jak se dočteme v instrukcích, úkolem je proletět rojem meteorů, kdy nás čeká 5 sektorů a na konci ještě musíme se svým létajícím talířem dosednout přesně na vyznačenou plochu. 

Menu
Instrukce
Začátek hry

Úkol nám usnadní 3 bomby, které vždy vyčistí celou obrazovku od všech meteorů. Na konci každého sektoru navíc můžeme získat bonusovou bombu a 1000 bodů navíc a to pokud při losování čísel trefíme 3 stejná, což není úplně snadné. V menu si toto ale můžeme natrénovat (volba "Test in stoping"), stejně tak si lze nadefinovat vlastní ovládací klávesy, kdy nám stačí tři - dvě pro pohyb do strany a jedna pro aktivaci bomby. 

Dokončení sektoru. Bohužel jsem vylosoval 773 a nedostal bonus.
Tentokrát se ovšem zadařilo !
Začíná to být sakra těžké

Co se týče hratelnosti, není to žádná sláva. Hra se hodně podobá o dva roky staršímu kousku Depart (1987), možná jen objekty na obrazovce tak hrozně neproblikávají. Talíř tedy letí jakoby ze shora dolů a kličkuje mezi meteory, přičemž nelze letět přímo dolů, ale vždy jen do stran pod úhlem 45°. 

Hráč má celkem 4 životy a čím je vyšší číslo sektoru, tím je i více meteorů. Pokud se podaří proletět až na konec toho posledního, objeví se přistávací plošina, na kterou je nutné dosednout, což není nic moc těžkého. Získané skóre si lze zapsat do tabulky nejlepších

A teď už se jen trefit na plošinu
A je to tam! 
Zápis do tabulky
Tabulka nejlepších výsledků

Verdikt: Nepříliš zábavné kličkování mezi meteory. 
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat