pátek 20. července 2018

Hra 228: Merry Man (1988)



Merry Man
Vývojář: Milan Kudrna & Jindřich Sládek
Vydavatel: Milouš Soft & Chaotic Software
Vydáno 1988 pro ZX Spectrum
Žánr: Arkáda
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Jak se můžete dočíst v instrukcích ke hře, "sedíte ve strážním koši a bráníte se proti vpádu armády maníků na pouťových balónech, vedených hrozným velitelem Satorákem Alfonsem. Svou zbraní (Slavie 716) musíte zničit balony padajících příslušníků klanu. Pokud se vám to nepodaří, první maník (než se utopí), postaví pod vámi odpalovací rampu, další připraví raketu a poslední ji odpálí, což je váš konec...".

Menu
Začátek hry
Trefený balonek a vytřeštěné oči

Po startu hry tedy pomocí dvou kláves posouváte svoji postavu nahoru či dolu, přičemž na zdi vlevo stojí Satorák. Kdykoliv zakřičí "Hop", tak se na obrazovce objeví nový maník klesající pomalu s balonkem dolu. Vašim úkolem je nastavit vaši postavu do správné výšky, vystřelit a trefit balonek, čímž protivníka zlikvidujete. 

Problém je, že se maníci objevují náhodně ve čtyřech různých vzdálenostech a v pozdějších úrovních se můžou objevit až čtyři naráz, přičemž se navzájem kryjí. Trefit balonek tedy občas není taková sranda, jak to na první pohled vypadá. Hra je tedy rozdělená na úrovně, kdy v každé je vždy 11 maníků. Můžou vám uniknout dva, ten třetí odpálí raketu a hra končí. 

Postavená odpalovací rampa s raketou. Ještě jedna chyba a je po mě.
Maníkům se podařilo odpálit raketu a utopit mě
V pozdějších úrovních už to chce precizní střelbu

Cílem hry je získat co nejvyšší skóre - to vám automaticky přibývá s uplynulým časem a zároveň dostáváte odměnu za sestřelené maníky. Hra ovšem není nekonečná - pokud se vám podaří dokončit 10. úroveň, tak Satorákovi dojdou poskoci, marně začne řvát "Hop", zamrká, zaběduje a spáchá sebevraždu skokem ze zdi, čímž invaze maníků končí a stejně tak hra.

Ve hře najdeme i tabulku s přehledem nejlepších výkonů, kdy je reálné se dostat na první místo. Obtížnost je přitom vybalancovaná dobře - s trochou cviku a špetkou štěstí není problém hru dokončit. V pozdějších úrovních, kdy je na obrazovce více nepřátel, mi vadila neplynulost hry. Během animací (pád maníka do vody, maník staví rampu) se hra na chvíli úplně zastaví, což není úplně ideální.

Soupeř uznal svoji porážku
Sláva vítězům, výsměch poraženým
Zapisování do tabulky machrů
Tabulka nejlepších

Verdikt: Dobře hratelná arkáda, s ideálně vybalancovanou obtížností a jednoduchým ovládáním. Záporem je menší plynulost hry.
Hodnocení: 4/10

1 komentář:

  1. Jiří Bernášek1. února 2024 v 13:12

    Po výtvarné stránce toto nezapře inspiraci z kreslených vtipů Pavla Kantorka, nebo aspoň mně to tak připadá...

    OdpovědětVymazat