pondělí 23. července 2018

Hra 229: Zabarachuda (?)


Zabarachuda
(neboli Poklad Šíleného Vynálezce)
Vývojář: J. Holcman
Vydavatel: J. Holcman
Vydáno ? pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Původně Spectrácká Zabarachuda (1986) se dočkala konverze na Sharp (1987) a dnes se podíváme i na verzi pro osmibitová Atari, kterou obstaral J. Holcman. Příběh zůstává samozřejmě nezměněn, takže se ujímáme profesora Ikebany a snažíme se v tajemném hradu nedávno zesnulého šíleného vynálezce Zabarachudy najít ukrytý poklad

Instrukce
Příběh
Začátek hry

Bohužel už v instrukcích se dočteme, že ovládání zůstalo oproti originálu nezměněno, takže opět musíme vypisovat celé příkazy ve specifickém tvaru (např. "PROHLEDNI LUK A SIPY"), nelze je nijak zkracovat a to ani příkazy pro pohyb. Takže místo "S" musíme psát "SEVER", apod. Novinkou jsou tady příkazy "INKOUST" a "PAPIR", pomocí kterých si můžeme nastavit barvu písma a pozadí, což je příjemné. 

Přibyly příkazy "INKOUST" a "PAPIR"
Zapomněl jsem uvázat lano
Obrazovka s náhrobkem je lehce změněná

Dohrál jsem tedy hru podle svého návodu z původní verze a co se týče hádanek a samotného postupu hrou, nezaznamenal jsem žádné změny. Dokonce i bugy byly stejné (nelze se vrátit z dlouhého schodiště, nesmíte zapomenout lano před hradem). Do očí bijící byly gramatické chyby v textech, kterých jsem byl v původní verzi ušetřen, jelikož je opravil Dogsoft. Zde ovšem evidentně žádná korekce neproběhla. 

Nacházím se v "kopce"
Špatně napsané heslo vyústí ve výbuch
Vítězství !

Verdikt: Hodně věrný port hry ze Spectra, nenašel jsem zde moc odlišností oproti předloze. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat