neděle 17. února 2019

Hra 296: Computer Live (1989)


Computer Live
Vývojář: Lukáš Časar
Vydavatel: ČasarSoft
Vydáno 1989 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Lukáš Časar se nám již představil se hrou Examiner 2 (1988) a i jeho druhá hra je hackovací textovka inspirovaná Podrazem 3 (1986). Po načtení jsme hned vrženi do uživatelského rozhraní našeho počítače, kterým je Atari Mega 4 ST. Máme zde několik voleb, např. "DIR" zobrazí obsah disku, "TELE" je samozřejmě telefon, přes který se můžeme spojovat s ostatními lidmi / firmami, "LOAD" nahraje zvolený program.

Pod jednou z možností se skrývá popis zápletky. Jsme napojeni na počítačovou síť C&P, jež je napadena zákeřným virem. Naším úkolem je vypátrat pachatele a nahlásit ho kompetentní osobě. V síti se vyskytují i jiné viry, s těmi ale zatočíme pomocí našeho "antivirového" programu.

Náš Atari počítač
Obsah disku si vypíšeme pomocí příkazu DIR
Příběh

Postup hry je pak poměrně klasická "Podrazovka", kdy zjišťujeme nové kontakty, vstupní hesla a kódy, dáváme dohromady seznam podezřelých a následně ho zužujeme podle získaných informací. Kdykoliv během hry nás může napadnout jeden z "menších" virů, které nám trochu "rozbijí" obrazovku, ale zdá se, že jinak žádnou škodu nepáchají a dá se klidně hrát i s infikovaných počítačem.

Jeden z podezřelých je i František Fuka, avšak jak se ukáže, je naprosto nevinný. Hru doprovázejí poměrně zajímavé zvukové efekty. Ovládání je jednoduché a jediný problém mi způsobilo zadávání Atárkové klávesy "INSERT" v emulátoru, kdy jsem chvíli tápal (je nutné přepnout na anglickou klávesnici a zmáčknout klávesu se znakem ">"). Co se týče obtížnosti, je to jedna z těch lehčích textovek.

Hráčův počítač
Zprávy na teletextu
Virus Microsoft, AIDS a Brežněv

POSTUP HROU
Pomocí "DIR" jsem si zobrazil obsah disku a pomocí "HELP" úvodní instrukce. Přes "LOAD" jsem spustil program č. 3 a zjistil čísla 43985030 a 42150900. Pomocí "TELE" jsem zavolal na první a zjistil číslo na telefon. službu (informace - 48916491) a zmínku o FBI, POJISTOVNA a kódy na informace "I" a policii "M". Zavolal jsem na druhé číslo (42150900) a zjistil číslo na policii (26329184).

Vytáčení telefonního čísla
Seznam podezřelých je pěkně dlouhý
Zužování okruhu podezřelých

V menu jsem zvolil "INFO", kód "I" a zjistil některá jména podezřelých, zmínku o CIA (kód "Q") a kód pojišťovny "Z". Na informacích (48916491jsem zjišťoval všechna čísla na podezřelé firmy a osoby.

Policie (26329184, kód "M") - další jména podezřelých. CIA (17941111, kód "Q") - kódy osobních počítačů podezřelých. FBI (26696105) - prostředky na výrobu viru mají jen 4 podezřelí. Atarisoft (94870464, kód "H") - proti pachateli použít program Hacker a jméno oznam Casarsoftu. Dave Quint (14639136, kód "U") - Časar vyfoukl Higsovi kšefty. Marry Jick (18385834) - heslo pro program Hacker je klávesa Insert. 

A máme motiv !
Higs jako jediný nemá zavirovaný počítač

Spustil jsem program hacker (LOAD, 4) a stiskl klávesu Insert (v emulátoru je nutné přepnout na anglickou klávesnici a zmáčknout klávesu se symbolem ">"). Zvolil jsem UTOK a zadal telefon Toma Higse (96760369) - jako jediný z podezřelých měl stupeň zamoření virem "0" a zápis v trestním rejstříku. Zavolal jsem tedy Lukášovi Časarovi (30589340, kód "W") a napsal "TOM HIGS". Pachatel byl pak převezen do městské věznice.
KONEC POSTUPU HROU

Nahlášení pachatele zodpovědné osobě
Prověřeno !
Tisková zpráva ČTK

Verdikt: Další z řady víceméně průměrných hackovacích her. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat