pátek 5. dubna 2024

Hra 936: Housenka (1990)

 

Housenka
Vývojář: ?
Vydavatel: ? 
Vydáno 1990 pro ZX Spectrum
Žánr: Arkáda
Počet hráčů: 1
Stav: Nedokončeno 

Housenka je další variace na Wurmiho, tentokráte od neznámého autora. Na začátku zadáme svoje jméno a poté si zvolíme ovládání buď na joysticku či klávesnici, na které si můžeme zvolit vlastní ovládací klávesy pro pohyb do čtyř stran. 

Naším cílem bude nakrmit housenku, tzn. v každé úrovni získat 50 bodů, čímž se dostaneme dál. Vyhýbat se přitom musíme nejenom stěnám, ale i jedům a vlastnímu tělu. Stravovat se můžeme buď růžovým listem, jenž nám připíše 2 body, ale prodlouží naše tělo o 3 dílky, druhou možností je zelený list za 1 bod a 1 dílek. 

Instrukce

Menu s nastavením ovládání

Začátek hry

Housenka je najedená

Úrovní je celkem 9 druhů, nicméně každou budeme muset projít postupně na tři stupně obtížnosti. Ty se od sebe liší zvyšující se rychlostí pohybu housenky, počtem překážek a menším množstvím dostupné potravy. Základních úrovní je tedy 27, přičemž máme čtyři životy. Po dokončení každého druhu úrovně získáme heslo, jež pak můžeme zadat z menu a dostat se tak do již prošlé obrazovky. 

Sbírání potravy a vyhýbání se překážkám je to nejmenší. Daleko větším problémem jsou pohybující se stěny, které sice putují po předem daných trasách, ale i tak představují obrovskou překážku, protože je velice těžké se jich s dlouhým tělem housenky nedotknout. Hra je v pozdějších úrovních extrémně obtížná a ani s pomocí častého ukládání se mi přes značné úsilí nepodařilo dokončit poslední úroveň (devátá úroveň, třetí obtížnost). Mám pocit, že ji autor udělal záměrně tak nesmyslně obtížnou, aby nešla dokončit, případně vůbec netestoval její dohratelnost, protože pohybující se stěny tvořící písmeno "X" představují pro delší tělo housenky neřešitelný problém.

Po těchto základních následují ještě "bonusové úrovně", do kterých se dá dostat prostě tak, že heslo necháme prázdné, čímž se dostaneme do 11. levelu, což je vlastně 5. úroveň ze základní hry, jen se zde nepohybují stěny, což razantně snižuje obtížnost. Takto je zrecyklována většina levelů, které se po čase opakují, takže lze hrát zřejmě až do doby, než přijdeme o všechny životy. Rozdílem pro "bonusové" úrovně je také to, že zde nejsou hesla. 

Jeden bug způsobuje, že při dosažení vysokého skóre hra spadne, takže je nutné se při hodnotě 1000 a více raději zabít a začít s novým životem od nuly. Svoje skóre pak můžeme zapsat do tabulky nejlepších

Hesla do úrovní:
Vejce, MotýL, pTáK, SaLáT, brOUk, TRáva, ceSta, luPEN, kYTKa

Ztráta života - často ani není vidět proč (kde housenku zasáhla stěna)

Devátá úroveň je neuvěřitelné peklo

Ne, tohle prostě nejde

Tabulka nejlepších

Verdikt: Wurmi rozšířený o pohybující se stěny. Hrát 3x za sebou stejnou úroveň na jinou obtížnost není moc zábavné. Hra je v pozdějších levelech až tak nesmyslně obtížná, že ji za to strhávám bod z hodnocení. 
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat