Golfer
Vývojář: Jiří Bernášek (BeWeSoft)
Vydavatel: A. B. B. U. C.
Vydáno 1993 pro Atari 8-bit
Žánr: Arkáda
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Jiří Bernášek (interview, BeWeSoft's Race (1991), Midnight (1992) a další) vytvořil pro německý Atari klub ABBUC další hru, která by se dala charakterizovat jako "bludišťovka" zkombinovaná s golfem. V posuvném textu na úvodní obrazovce se dozvíme velké množství informací včetně popisu jednotlivých prvků hry, pozdravů či technických informací, z nichž zjistíme kolik která část programu zabrala - konkrétně tu máme 2.5 kB grafiky, 20 kB místností, 4 kB hudby, 3 kB strojového kódu, 1 kB menu a 6.5 kB spolkl právě úvodní posuvný text.
Menu |
Začátek hry |
Jedna z trubek vede dál, druhá do propasti |
V menu si lze vybrat, zda chceme hrát od začátku či spustit tréning, kdy můžeme naskočit do libovolné z 26 úrovní, z nichž se celá hra skládá. Levely mají více obrazovek, jejich celkový počet je 84. Hudby se nedočkáme v menu, ale až v průběhu hraní a lze ji vypnout pomocí klávesy OPTION. U ovládání si lze vybrat mezi joystickem či klávesnicí, kdy nám stačí směrové šipky a mezerník pro potvrzení.
Po obrazovce pohybujeme kurzorem, ovšem pouze v omezeném rádiusu okolo míčku. Na základě pozice kurzoru vzhledem k míčku se určuje síla úderu (samozřejmě čím dále, tím větší úder) a směr (míček letí na opačnou stranu, než kde se nachází kurzor).
Rozcestí, tentokrát ještě vylepšené magnety |
Přepínač je v tomto případě past, protože se pak přes magnet nedá odejít |
Atari forever! |
V úrovních najdeme řadu prvků:
- tráva - nejčastější povrch, může mít několik barev.
- koberec - míček se po něm pohybuje rychleji jak po trávě.
- díra - nachází se na začátku a konci levelu. Cílem ale není dostat do ní míček, plní spíše úlohu kontrolního bodu. Jakmile ji dosáhneme, tak se počet "strokes" (povolených úderů) přepíše na výchozí hodnotu pro danou úroveň a to i když si třeba z předchozího levelu doneseme úderů více.
- propast - znázorněna jednoduše černou barvou, samozřejmě do ní nesmí míček spadnout, jinak přijdeme o jeden "ball" a s dalším začínáme v začáteční díře.
- trubky - můžeme do nich míček střelit, ale často není jasné, kde se zase objeví. Může se jednat i o pasti, kdy míček vylétne přímo do propasti.
- zeď - může mít více grafických podob, ale plní prostě jen funkci neprostupné překážky, od které se míček odráží.
- mizející zeď a přepínač - tato zeď vypadá jako černé obdélníky. Pomocí nárazu do nedalekého přepínače se dá schovat. Pozor, funguje pouze spodní část přepínače a opětovným nárazem se zeď zase objeví.
- obličej - opětovné nárazy do obličejů mění jejich náladu a jakmile se do nich trefíme 4x, tak se naštvou a náš míček spolknou.
- bonusy - lze získat bonusové údery (strokes), míčky/životy (balls) a "smash" údery (viz další prvek). Sebereme je tak, že do nich narazíme míčkem. Ukazatele všeho vidíme v horní části obrazovky spolu s číslem úrovně (stage).
- křišťálové koule - existují dva druhy a sice malé a velké. Dají se zničit pokud máme "smash" úder. Ten získáme pouze sebráním bonusu, nicméně poté při nárazu do čehokoliv o jeden přijdeme, takže v takovýchto momentech je nutné pohybovat s míčkem naprosto precizně.
- magnety - přitahují míček k sobě, což je často využívané jakožto past v kombinaci třeba s propastí.
Narazíme i na jméno distributora |
Sebratelný bonus "smash" v horní části pomůže rozbít křišťálové koule před přepínačem |
Úrovně začínají být nepřehledné |
Jedna obrazovka může mít více oddělených oblastí, resp. úrovní. Občas je třeba aktivovat přepínač, který otevírá cestu, na kterou se dostaneme až o něco později. Obtížnost je poměrně vysoko, protože je nutné s míčkem v některých situacích pohybovat opravdu precizně, což vyžaduje mnoho cviku. Bohužel se dá dostat i do bezvýchodných situací, kdy např. aktivujeme přepínač a vystavíme se tak magnetům, jež nás vrhnou do propasti, přičemž se k přepínači již nedokážeme dostat.
Závěr pak přichází nečekaně, kdy se v 26. úrovni dostaneme do části, která vypadá jako past, nicméně po přiblížení se prostě zobrazí gratulační obrazovka.
Tváře se smějí, já pláču |
Závěr hry |
Vítězství! |
Verdikt: Slušná "bludišťovka" s ideálně komplexními mechanismy, která může být občas dost obtížná, nicméně s trochou cviku se dá dohrát.
Hodnocení: 5/10
Žádné komentáře:
Okomentovat