neděle 5. března 2023

Hra 792: Egypt Adventure (1993)


Egypt Adventure aneb Případ pro Johnyho Flastera (Agenta 008)
Vývojář: Radim Cikl (BleckSoft / BCS) & Petr Sladký (NukeSoft)
Vydavatel: K-Soft
Vydáno 1993 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Jakožto Johny Flaster, agent 008, dostáváme za úkol vypátrat a zneškodnit člověka, jenž unesl vědce Bonera a získal atomový odpad, ze kterého se dají vytvořit stovky nukleárních hlavic. Stopa vede z Řecka do Egypta, přičemž začínáme na letišti, kde po nás jde nájemný zabiják. Program je rozdělen na dvě části, které by vydaly na samostatné hry. 

Autoři

Příběh #1

Příběh #2

Začátek hry

Pomocí SLOVNIK si můžeme kdykoliv vypsat slovník příkazů, k dispozici jsou PROHLÉDNI, VEZMI, POLOŽ, DEJ, VYMĚŇ, VLOŽ, VYSTUP, OTEVŘI, STŘEL, ODVAŽ, INSTALUJ, OPRAV, ZAPNI a INVENTÁŘ. Slova se dají zkracovat na první tři písmena a píší se bez diakritiky. Lze použít i některá synonyma - VEZMI, VEM, SEBER, apod. 

Slovník příkazů

Ančovičky ne!

Vetešnictví "U Stalina"

V první části budeme pátrat po našem padouchovi a jakmile zjistíme, že se jmenuje Cobra a usídlil se uvnitř pyramidy, tak se vydáme na menší návštěvu. Ve druhé části se už budeme pohybovat uvnitř pyramidy plné pastí a nepřátel. Zajímavé je, že se na konci ocitneme na rozcestí, ze kterého se můžeme vydat dvěma směry - hra se tu lehce větví a závěr probíhá jinak. 

Na závěrečné obrazovce získáme heslo "Dr. Alban" do pokračování "Cobra Strikes Back aneb Johny Flaster opět zasahuje", které ale zdá se nikdy nevyšlo. 

Muž jménem Cobra

Mapa

POSTUP HROU
ZAČÁTEK PRVNÍ ČÁSTI
Letušce jsem dal letenku (DEJ LET) a odletěl. Ve směnárně jsem vyměnil minci (VYM MIN) za bankovku, sebral zapomenutý pas (VEZ PAS) a uvnitř našel (PRO PAS) telefonní kartu (VEZ KAR), díky níž jsem si u telefonního automatu zavolal taxík (VLO KAR). Vyšel jsem před letištní budovu, koukl na taxikáře (PRO TAX) a sdělil mu své jméno (JOHNY FLASTER). Sebral jsem řadící páku (VEZ PAK) a vystoupil z auta (VYS). 

Na vrcholku palmy jsem našel granát (VEZ GRA), který jsem pak hodil do otevřeného poklopu v chýši (OTE POK). Zraněnému Johnovi jsem ukázal nalezený pas (DEJ PAS) a dostal papírek (PRO PAP) s heslem "ECHT AGBAT AL COBRA". Vetešníkovi jsem dal bankovku (DEJ BAN) a získal trhavinu a kulomet, který jsem hned otestoval (STR). Severněji jsem našel trezor (OTE TRE) a v něm cukr a informace o Cobrovi. Spřátelil jsem si velblouda (DEJ CUK), odvázal ho (ODV VEL) a dostal se k pyramidě. 

Památkáři by nebyli rádi...

Konec první části

Ukončil jsem Bonerovo trápení

Na vrata jsem instaloval trhavinu (INS TRH), to samé u zadního vchodu (INS TRH). Na západní straně jsem našel baterku (VEZ BAT), opravil uvolněný kontakt (OPR BAT) a získal tím odpalovač, kterým jsem odpálil nálože (ZAP ODP) a zadním vchodem se dostal dovnitř pyramidy.
KONEC PRVNÍ ČÁSTI

ZAČÁTEK DRUHÉ ČÁSTI
Sebral jsem tyč (VEZ TYC), zlikvidoval hlídače (STR), sebral masku (VEZ MAS) a nasadil si ji (NAS MAS). Slepým hlídačům jsem dal odpalovač (DEJ ODP), sebral klíč (VEZ KLI) a v chodbě přeřezal dráty od kamery (POU NUZ). Pokračoval jsem nahoru, odemkl dveře (ODE DVE) a došel do strojovny. Umírajícího člověka (PRO CLO) jsem zbavil utrpení (STR) a dostal magnetickou kartu. Do díry ve zdi jsem strčil tyč (POU TYC), čímž jsem zablokoval past. V kontrolním úseku jsem vložil kartu (VLO KAR), v laboratoři přeřízl provaz (POU NUZ) a získal zbraň a dekodér (VEZ DEK). U mumie jsem otevřel víko (OTE VIK) a slezl dolů, do tajné chodby. Hady jsem zneškodnil zbraní (ZAP ZBR) a došel na rozcestí. 

Na konci se hra mírně větví

Lékař konstatoval "exitus"

Cobra si zahrál na Viléma Tella

Odtud vedly dvě cesty:
1) Na severu jsem se strážným vyměnil dekodér (DEJ DEK) za pušku a prošel dál. V hale jsem Cobru zneškodnil (STR) pomocí zbraně (2), v místnosti s přístroji vložil kartu (VLO KAR) a napsal vzkaz z papírku "ECHT AGBAT AL COBRA". 

2) Na západě jsem otevřel skříňku kartou (VLO KAR), sebral samostříl (VEZ SAM), Cobru zneškodnil (STR) kulometem (1) a v místnosti s přístroji použil dekodér (POU DEK) na text z papírku. 
KONEC DRUHÉ ČÁSTI
KONEC POSTUPU HROU

A Cobra to má za sebou

Vkládání hesla

Vítězství!

Verdikt: Vcelku průměrná textovka na motivy Jamese Bonda. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat