neděle 30. ledna 2022

Hra 636: Castle of Horror (1992)


Castle of Horror
Vývojář: Petr Horák
Vydavatel: Peťulka Software
Vydáno 1992 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Autor, který nám již přinesl textovku Bonifác (1991), nám nedokázal jasně sdělit, v jakém roce Castle of Horror vytvořil. Zatímco v textu na první obrazovce uvádí rok 1991, ve zbytku hry svítí rok 1992. Budeme tedy předpokládat, že hra byla dokončena až v roce 1992. 

Ocitáme se v zemi Cocoland v roce 1420. Král Hugo Myšák onemocněl a až po delší době ho dokázal vyléčit trpaslík Myšpulín. Ten byl za odměnu jmenován dvorním lékařem, nicméně věnoval se jiným koníčkům a to čtením kouzelných knih v hradní knihovně, díky čemuž se stal mistrem kouzelníkem, ale zároveň ho pohltila temná strana, takže mu přišlo jako dobrý nápad proměnit všechno živé v okolí na odporné kytky kouzlem Endešlus. Na nás bude v roli šlechtice porazit Myšpulína a vrátit vše do starých kolejí. 

Příběh #1

Příběh #2

Příběh #3

Hra se ovládá příkazy, které musíme psát malými písmeny. Jejich seznam se dozvíme na úvodních obrazovkách. K dispozici máme PROZKOUMEJ, VEZMI, POUZIJ, PODEJ, KONEC a INVENTAR. Tato slova musíme zkracovat na první tři písmena, nicméně věci je nutné psát celé - např. POU SIRKU. 

Instrukce

Začátek hry

Důležité heslo se dá získat už na první obrazovce

Pro závěrečný "souboj" s Myšpulínem se budeme muset naučit i několik kouzel. Respektive je nutné nalézt magická slovíčka pro jejich vyvolání. Ta jsou roztroušena různě po mapě a je poměrně lehké je přehlédnout. Bohužel se zde vyskytuje chyba, kdy texty na jedné obrazovce nezmiňují houští, které je nutné prozkoumat a objevenou konvičku donést domorodci, za což jedno z potřebných kouzel získáme. 

Jinak je hra ale jednoduchá a hádanky jsou buď logické, nebo nám texty poskytují explicitní nápovědy, což ale z hlediska designu není úplně dobře. 

Naučil jsem se jedno z kouzel

Zásekové místo s neviditelným houštím

Mapa

POSTUP HROU
Prozkoumal jsem roští (PRO ROSTI) a našel vědro (VEZ VEDRO). Holub (PRO HOLUBA) měl zase v drápech psaní (VEZ PSANI), ve kterém jsem se dočetl (PRO PSANI) nové heslo NATRIUM. Pokračoval jsem do údolíčka, kde jsem v kaluži (PRO KALUZ) našel lahvičku (VEZ LAHVICKU) a na stolku (PRO STOLEK) lano (VEZ LANO). Kronikáři jsem dal lahvičku (POD LAHVICKU) a naučil se kouzlo "myš = MYSPULE HOP". Začetl jsem se do knihy (PRO KNIZKU) a našel další kouzlo "míč = FLUS BALL". U studny jsem naplnil vědro vodou (POU VEDRO) a na pařezu (PRO PAREZ) našel nůž (VEZ NUZ). 

Vrátil jsem se do údolíčka a oheň uhasil vodou (POU VEDRO). V popelu (PRO POPEL) se nacházel klíč (VEZ KLIC). U smrčku jsem byl přepaden, ale útočníka jsem zahnal nožem (POU NUZ). Prozkoumal jsem neviditelné houští (PRO HOUSTI) a sebral konvičku (VEZ KONVICKU), kterou jsem vrátil domorodcovi (POD KONVICKU) a ten mě za to naučil kouzlo "boty = ADDIDAS". U pískoviště jsem prohlédl dítě (PRO DITE), bábovky (PRO BABOVKY) a našel náboj (VEZ NABOJ). V písku (PRO PISEK) ležela zase pistole (VEZ PISTOLI), s níž jsem zahnal 10 loupežníků (POU PISTOLI). V brázdě (PRO BRAZDU) se válel magnet (VEZ MAGNET) a v trávě (PRO TRAVU) žížala (VEZ ZIZALU). 

Explicitní nápověda

Cha cha cha, tak uvidíme

Připadám si jak u maturity

Dveře do hradu jsem nejprve prohlédl (PRO DVERE), našel kouzlo "havran = HAM BAM KOROROK" a poté odemkl klíčem (POU KLIC), uvnitř prošacoval strážce (PRO STRAZCE) a ukradl mu svačinu (VEZ SVACINU). Z díry (PRO DIRU) jsem vytáhl magnetem (POU MAGNET) lucernu (VEZ LUCERNU) a příšeře nastavil zrcátko (POU ZRCATKO). V helmě (PRO HELMU) byly syrečky (VEZ SYRECKY). Myšpulce jsem ukázal žížalu (POU ZIZALU) a krysám hodil syrečky (POU SYRECKY). V pavučině (PRO PAVUCINU) byla sirka (VEZ SIRKU). 

Vrátil jsem se k psovi a hodil mu svačinu (POU SVACINU). Ve tmě jsem si rozsvítil lucernu (POU LUCERNU), našel kouzlo "švestky = SVEKLO BUM BAC" a na zemi (PRO ZEM) taky oblek (VEZ OBLEK), který jsem hned oblékl (POU OBLEK). V hladomorně jsem v okně (PRO OKNO) našel papír (VEZ PAPIR), na kterém bylo napsáno (PRO PAPIR) kouzlo "sklenička = SKLO SEM HOJA". Našel jsem cestu zablokovanou křovím a zapálil ho (POU SIRKU). V poslední místnosti jsem předvedl svojí znalost kouzel (FLUS BALL, MYSPULE HOP, HAM BAM KOROROK, ADDIDAS, SKLO SEM HOJA) a nakonec heslo z psaní (NATRIUM), čímž jsem Myšpulína odrovnal.
KONEC POSTUPU HROU

Vítězství!

To by mě zajímalo, co tehdy hráči dostali

Další hry opravdu vyšly

Verdikt: Průměrná textovka určená spíše mladším hráčům. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat