sobota 15. ledna 2022

Hra 631: Arnal a Dva Dračí Zuby (1992)


Arnal a Dva Dračí Zuby
Vývojář: Petr Suchý
Vydavatel: K-Soft
Vydáno 1992 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Arnal a Dva Dračí Zuby vychází ze stejnojmenného komiksu z roku 1988, přičemž jedno zpracování pod názvem Arnal & Drak (1991) vyšlo i pro ZX Spectrum. Jakožto robot Arnal tedy budeme zachraňovat unesenou princeznu Reilu

Instrukce

Příběh & začátek hry

Příkaz SLOVNIK je užitečný, POMOC už méně

Pomocí SLOVNIK si můžeme vypsat dostupné příkazy, mezi kterými objevíme PROZKOUMEJ, VEZMI, POLOZ, KOPEJ, PIJ, OTOC, ROZBIJ, AKTIVUJ a SITUACE. Příkaz POMOC místo konkrétní nápovědy pouze navrhne, ať si přečteme Saudkův komiks. Slova se dají zkracovat na první tři písmena a musí se psát s diakritikou. 

To eskalovalo rychle

Uvařil jsem náčelníka na smetaně

Průkaz do hampejzu, to se bude hodit

Přečtení komiksu nicméně opravdu průchod usnadní, protože hra kopíruje jeho příběh. Potkáme tedy bandu speleokanibalů, dostaneme se na operační sál, do hampejzu a nakonec i před Dračí skálu, odkud za pomoci draka unikneme spolu se zachráněnou princeznou. 

Obtížnost je poměrně nízko, hráčovi jsou při průzkumu předmětů poskytovány explicitní nápovědy, takže nehrozí zásek. Nepříjemné je množství obrazovek, na kterých instantně zemřeme a musíme začínat od začátku - jezírko kyseliny, řeka, propasti, atd.

Mapa

POSTUP HROU
Zaktivoval jsem se (AKT), ve skladu sebral lano (VEZ LAN) a kleště (VEZ KLE), u studny zase krumpáč (VEZ KRU). Vrátil jsem se zpět a vykopal (KOP) truhlu (PRO TRU), ve které jsem našel klíč (VEZ KLÍ). Tím jsem otevřel dveře a dostal se do zajetí kanibalů. Vzal jsem náčelníka (VEZ NÁČ) a hodil ho do kotle (POL NÁČ). V trafostanici jsem vyhodil pojistky (VEZ POJ) a dostal se ven ze slují. 

Na palouku jsem našel rum (VEZ RUM), v díře peníze (VEZ PEN) a na staveništi časopis (VEZ ČAS). Tulákovi jsem dal rum (POL RUM) a získal průkaz (VEZ PRŮ), s nímž jsem se vydal do hampejzu. Mutantovi jsem dal časopis (POL ČAS) a vedoucí peníze (POL PEN). Princeznu Reilu jsem osvobodil (ROZ POU) a vzal ji s sebou (VEZ REI). Vypil jsem také jed (VEZ JED; PIJ JED), který spálil moji šerednost. Došli jsme před Dračí skálu, kde jsem otočil jedním výčnělkem (OTO) a naskočil na dračí hřbet.
KONEC POSTUPU HROU

Každý má svoji cenu

Zachránil jsem princeznu i svůj vzhled

Vítězství! 

Verdikt: Další hra podle Saudkova komiksu. Tato verze je propracovanější a lepší jak ta na ZX Spectrum. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat