pondělí 22. února 2021

Hra 519: Arnal & Drak (1991)


Arnal & Drak
Vývojář: ToraSoft
Vydavatel: ToraSoft
Vydáno 1991 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Tato textovka vychází z komiksu Arnal a dva dračí zuby (1988) od Ondřeje Neffa a Káji Saudka a v podstatě do puntíku kopíruje jeho příběh. Ocitáme se tedy v době po šesté atomové válce, kdy čaroděj Zak unesl princeznu. Pomoci má "nejstrašnější zbraň planety", která je ukrytá v dračí hoře. Jak se ukáže, tou zbraní je robot Arnal, jehož budeme ovládat. Na úvodní obrazovce ale najdeme obrázek Sylvestra Stallona - autor asi nesehnal nic vhodnějšího. 

Komiks "Arnal a dva dračí zuby" (1988)

Menu

Příběh

Aktivace robota

Většina textů a hlášek je přepsána přímo z komiksu, bohužel jejich vypisování je velmi pomalé a zdržuje. Ovládání je řešeno přes menu, ze kterého vybíráme příkazy JDI, POUZIJ, POLOZ, SEBER a POMOC. Posledně jmenovaný vypíše na několika obrazovkách nápovědu přímo říkající, co dál dělat. Nicméně obtížnost je natolik nízko, že hráč tuto pomoc pravděpodobně ani nevyužije. Text nápovědy kvůli chybě z obrazovky hned zmizí, takže je těžké ji přečíst. 

Začátek hry

Kanibalové si dali robota k večeři

V atomovém bunkru

Ostatní příkazy pak skoro nepoužijeme, protože ve hře najdeme pouhopouhý jeden předmět, který využijeme v pouhopouhé jedné hádance. Jádro hry spočívá v tom, že jdeme dopředu jedním směrem a čteme přepsaný komiks. Program není bez chyb a při opuštění sluje s princeznou hra zobrazí chybu. 

Příkaz "POMOC" občas pomůže

Válka zuří zuřivou zuřivostí

Vypil jsem jedík, princezna se do mě zamilovala a pak se objevil bug

Mapa

POSTUP HROU
Došel jsem do bílého sálu, kde jsem sebral střepy. S těmi jsem přeřezal lano ve sluji a osvobodil princeznu. Přes hrad jsem došel až k dračí skále, kde jsem zatáhl za zub č. 2 a s drakem odletěl pryč.
KONEC POSTUPU HROU

Král má ambiciózní plány

Dračí taxi

Vítězství !

Verdikt: Krátká textovka s jednou hádankou, kterou můžeme označit v podstatě za přepis komiksu. 
Hodnocení: 2/10

1 komentář:

  1. Titulní obrázek byl vykraden ze hry Rambo 3. :)

    https://www.zx-spectrum.cz/index.php?cat1=3&cat2=3&game_id=rambo.txt#part2

    OdpovědětVymazat