čtvrtek 25. února 2021

Hra 520: Atari Basic aneb Poustevníkův Život (1991)


Atari Basic aneb Poustevníkův Život
Vývojář: Jiří Procházka
Vydavatel: Jiří Procházka
Vydáno 1991 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Autor, Jiří Procházka, byl kamarád Zdeňka Houšky, který na svět přivedl textovku Pytlák Říha (1990) a právě této hře je Poustevníkův Život podobný jako vejce vejci. Tentokrát ale nezachraňujeme Říhu z vězení, ale láhev vína z královského sklípku. Dostali jsme totiž ukrutnou chuť na ročník 1432 a to se jen tak sehnat nedá. Zvlášť, když se ocitáme v kůži poustevníka v 17. století. Vydáváme se tedy na strastiplnou cestu za jeho získáním. 

Příběh

Instrukce

Začátek hry

Z příkazů máme k dispozici klasické PROZKOUMEJ, VEZMI, POLOZ, DEJ a OTEVRI, přičemž parser zvládá zkracování na první tři písmena. Stejně jako ve zmíněném Říhovi tu nalezneme zelené pozadí, omezení inventáře na pouhé dva předměty, kdy každý máme v jedné ruce, permanentní mizení předmětů při jejich položení a hlavně to nejotravnější - nutnost psát příkaz "SITUACE" pro zobrazení popisu aktuální lokace, což by se mělo dít automaticky. 

Bez příkazu "SIT" (SITUACE) se nezobrazí popis aktuální lokace

V inventáři lze mít jen dva předměty

Barter s bábou

Průběh hry je v podstatě také stejný, jako v Říhovi - nejprve se potloukáme po okolí, dostaneme se za hradby, tam podplatíme hlídače a dostaneme se k cíli. I rozloha je velmi podobná. Obtížnost není vysoko a většinu hádanek nám hra vyzradí, pokud prozkoumáme dotyčnou postavu - např. tlustý chlápek prý touží po jitrnici, tak mu ji koupíme ve stánku. Zásekové místo tu tedy žádné není, do slepé uličky se můžeme dostat pouze když např. ve stánku koupíme špatnou věc. 

Dostal jsem se do města

Zpropadený kocour !

Jsem teď kamarád s lupičem Vemprachem

Mapa

POSTUP HROU
V chatrči jsem prozkoumal pařez (PRO PAR) a vzal minci (VEZ MIN). Na paloučku jsem našel magickou bylinu (VEZ BYL), věnoval ji babce (DEJ BYL) a za odměnu si odnesl jídlo. To jsem dal žebrákovi na mostě (DEJ JID) a získal propustku (VEZ PRO), kterou jsem ukázal strážným u brány (DEJ PRO). 

Ve městě jsem u stánku koupil jitrnici a dal ji tlustému chlápkovi (DEJ JIT). Na ulici jsem našel mrtvou myš (VEZ MYS) a tu dal zase kocourovi na skládce. Prohledal jsem smetí (PRO SME), zahodil propustku (POL) a sebral žebřík (VEZ ZEB) a lopatičku (VEZ LOP). Žebřík jsem přistavil chlapovi vylézajícímu z okna (DEJ ZEB) a lopatičku dal klukovi v parčíku (DEJ LOP). 

Vrátil jsem se na smetiště, sebral kříž (VEZ KRI), věnoval ho faráři v kostele (DEJ KRI), vzal bibli (VEZ BIB) a tu dal modlícímu se chlapovi (DEJ BIB). Zahodil jsem žebřík (POL) a vrátil jsem se pro měšec (VEZ MES) a paklíč (VEZ PAK). Došel jsem před sklípek, hlídači dal měšec (DEJ MES), odemkl dveře (ODE DVE) a uvnitř sebral vytoužené láhve vína (VEZ LAH).
KONEC POSTUPU HROU

Hlídače bude nutné uplatit

To jsou přesně ty láhve vína, po kterých bažím !

Vítězství !

Verdikt: V podstatě "přebarvený" Pytlák Říha se všemi neduhy jako je nutnost psát pokaždé příkaz pro vypsání popisu obrazovky, mizející předměty, omezení inventáře, atd. 
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat