pondělí 3. ledna 2022

Hra 626: Agent Toast (1992)


Agent Toast
Vývojář: Lukáš Rachůnek
Vydavatel: Spirit
Vydáno 1992 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Jakožto příslušník špionážní služby Cheeseland s krycím jménem agent Toast, se vydáváme vypátrat gang, který staví bojové stroje. Naším cílem bude ukrást plány těchto strojů a zjistit jméno šéfa gangu. Na začátku se dočkáme animované cutscény, v níž nám náš nadřízený předá klíče od helikoptéry, se kterou doletíme na místo vyšetřování. Jedná se o jednu z prvních cutscén v tuzemských hrách, tu úplně první najdeme ve hře Buzz (1988).

Cutscéna

Začátek hry

Nějaký popleta nechal v telefonní budce svojí peněženku

Ovládání je řešeno pouze třemi klávesami, pomocí "8" a "9" se pohybujeme v nabídce příkazů a pomocí "0" vybíráme. Kromě příkazů pro pohyb do světových stran tu najdeme už jen PROZKOUMEJ, VEZMI a POUZIJ. Předměty se trochu chaoticky sbírají automaticky už během průzkumu, takže přímo příkaz VEZMI použijeme jen velmi sporadicky.

Klišé adventur - schovávání věcí do odpadkových košů

Nasedám do auta

Věci se začínají hromadit

Každá lokace je doprovázena obrázkem, který je ovšem poměrně malý. Hra není příliš rozlehlá a díky omezenému výběru příkazů se obtížnost pohybuje nízko. Jediným problémem může být heslo do počítače, které zjistíme z reklamy na karate klub. Bohužel tu chybí jakákoliv hudba a primitivních zvukových efektů se dočkáme jen při ježdění autem. 

V trezoru byly žádané plány

Mapa

POSTUP HROU
Prozkoumal jsem helikoptéru a našel revolver a klíč heli-3. Opodál jsem prohledal telefonní budku, našel peněženku a v té jsem zase našel klíč od dveří 4. Prozkoumal jsem bránu a našel reklamu na karate klub TZYGLNEATOIS. Rozstřelil jsem zámek, v parku sebral hnědý kufřík, prozkoumal koš a našel klíč od auta 2. Autem jsem odjel před dům, klíčem otevřel dveře a vešel do kanceláře. Zde jsem prozkoumal obálku a našel papír s číslem. Prohledal jsem kabát a našel svazek klíčů. Ve stole zase byl klíč od auta 1. 

Odjel jsem autem zpět a nasedl do nákladního auta. U kadibudky jsem opět rozstřelil zámek a prohledal ji - našel jsem klíč od dveří 2. Vrátil jsem se do budovy a odemkl dveře do šéfovy kanceláře. Zde jsem použil papír s číslem na odemčení trezoru - uvnitř jsem našel plány strojů. Poté jsem použil svazek klíčů k otevření kufříku - uvnitř jsem našel disketu. Tu jsem vložil do počítače a zadal heslo TZYGLNEATOIS. Vypsal jsem si jméno šéfa a odešel jsem zpět k helikoptéře. Tu jsem nastartoval klíčem heli-3 a odletěl za svým šéfem.
KONEC POSTUPU HROU

Proč je heslem jméno karate klubu???

Šéf gangu, Antonín Sedláček, zvaný Suchý Tony

Vítězství !

Verdikt: Výsledné hodnocení získává hra s odřenýma ušima, ale nakonec rozhodla nadstavba ve formě animované cutscény. Jinak je hra poměrně krátká a až moc jednoduchá. 
Hodnocení: 4/10

Žádné komentáře:

Okomentovat